- 1953 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Sümeyye...
Kalbinin güzelliği yüzüne vurmuş derler ya,sanki Sümeyye için söylenmişti.Simsiyah saçları beyaz teninde rüzgarın eşliğinde dans ediyordu adeta...
Gözleri bal rengiydi.Ne çok ufak ne de büyük olan ağzı,dolgun dudakları inci gibi dişleriyle,güLümsemiyor sanki gül kokulu bir esinti sunuyordu bakan gözlere.
Henüz yaşı küçüktü ama endamlıydı.Albenili bir fiziği vardı.Annesi çok korkuyordu.Güzelliği başına bela getirecek diye.
Sümeyye yaşına rağmen çok olgun bir karakter yapısına sahipti.Çapkın ve kızların peşinde koşmayı marifet sanan erkeklerin tuzaklarını çok zeki bir şekilde görüyor ve bu tür tekliflere değil cevap vermek,bu teklifleri kaale bile almıyordu.
Zaten bizzat gelip çıkma teklifi yapan olmamıştı bugüne kadar.Cesaret edememişlerdi.Aracılara da:
----Böyle bir teklif getirdiğinizi duymamış kabul ediyorum.Sakın bir daha karşıma bu şekilde çıkmayın.Kalbinizi kırarım!Der başından savardı,serseri gençlerin yine serseri yarenlerini...
Ne demişlerdi:
-----Arkadaşını söyle,sana kim olduğunu söyleyeyim.
’Tencere yuvarlanmış kapağını bulmuş’ misali,hepsinin aklı bir karış havada olan bu gençler Sümeyye’yi hiç açmıyordu.
Yeliz hanımın verdiği dini eğitim sayesinde,şimdiden çok güzel bir Müslüman kimliği oturmaya başlamıştı Sümeyye’de.
Namazlarını büyük bir özenle,savsaklamadan,hiç bir vakti kaçırmadan kılması ve küçük yaşlarda öğrendiği Kuran ile hemhal olması bunun teminatıydı sanki.
Annesi Yeliz hanım,kızıyla gurur duyuyordu.Ama yine de endişeleniyordu.Geleceği çin...Son zamanlarda kızının tesettüre girmesi için daha da çok dua ediyordu.
Bir tesettürü eksikti.Bu konuda hiç bir baskı uygulamıyordu ve uygulamıyacaktı da...Sadece bilincine varması için yardımcı oluyordu.Küçüklüğünden itibaren...
En önemlisi de kendisi örnek olmuştu kızına,bizzat tesettürü uygulayarak yıllardır.
Beş vakit namazında el açıp yalvarıyordu.Kızı için...
Bir an önce tesettüre girerse dışarıda bekleyen,çağın hastalığı olan kız erkek flört olayına karşı biraz daha emniyette olacağını düşünüyordu,Alah’ın izniyle...
En azından bir kez daha düşüneceklerdi,teklif etmeden önce ,sokaklarda gezen,her gün ayrı bİr erkek arkadaşla görünen kızlardan farklı bir kimliği olduğuna bir işaret olacaktı kıyafeti kızının...Ve bir adım daha uzak duracaklardı kIzından.Dini inançlarına saygı duyarak...
Şimdiki yaşantısına ve yaşamak istediği gelecek hayata dair beklentisine dair hazır bir cevap olacaktı daha sorulmadan söylenen...
Kızı çok akıllı ve şuurlu bir genç kızdı.
Tesettürün neden gerekli olduğunu,tesettürün mana ve önemini,tesettürün karşı tarafa nasıl mesajlar verdiğini,tesettüre girenlerin nelere dikkat etmesi gerektiğini çok iyi biliyordu.
Sümeyye bekliyordu.Şeytanın vesveselerini duymamazlıktan bir gelebilse,işi çok kolaylaşacaktı.Çok güzel saçları vardı.Beline kadar uzanan dalgalı saçlarına çok özen gösterirdi.Saçlarının beğenilmesi,sürekli iltifalar almak çok ama çok hoşuna gidiyordu.
-----Anan gibi sen de,paçavralarla kapatma sakın şu güzelim saçlarını!
Yaşı büyüdükçe,güzelliği ile dikkatleri çektikçe sık sık duymaya başlamıştı bu tür sözleri.Özellikle akrabalarından gelen bu kışkırtıcı,sözler Sümeyye’çok rahatsız ediyordu.
Kesnlikle katılmıyordu onların fikirlerine.Ama henüz hazır da değildi.Başını kapattığı zaman gelecek olan bu tür çirkin eleştirilere,sağlam durmak için,gerektiği gibi mücadele etmek için,yeteri kadar donanımının olmadığını düşünüyordu.
Ama az kalmştı.Sevgili anneciğine çok yakında bir sürprizi olacaktı.Her gece dua ediyordu:
----Allahım beni nefsine yenik düşenleden değil galip gelenlerden eyle...
...........Hakkımda en hayırlısı neyse onu ver...Şeytana uydurma Allahım!
asude_vuslat
(Mümin kadınlara söyle, gözlerini sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, görünen kısmı hariç, ziynetlerini göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar örtsünler!) [Nur 31]
YORUMLAR
Sizin yazılarınızda insana huzur veren bir hava var, o yüzden hepsi bir birinden değerli.
Yalnız bu yazınızda ufak bir sitemim olacak; "Bir an önce tesettüre girerse dışarıda bekleyen,çağın hastalığı olan kız erkek flört olayına karşı biraz daha emniyette olacağını düşünüyordu,Alah’ın izniyle..."
Kız erkek ilişkilerini tesettürlü yapmaz, tesettürsüz yapar gibi bir ayırıma girmeniz doğru değil kanısındayım. Zira o zaman kızları iki ayrı katagoriye ayırmış oluyorsunuz ki bu tehlikeli. Siz farkında olmasanız da sınıflandırmış oluyorsunuz.
Bu düşünce doğru da değil aslında. Çünkü işe gidip gelirken gördüklerim, duyduklarım....
Allah cümlemizin çocuğunun içine iman kuvveti versin ve doğru yoldan ayırmasın. Yoksa nice genç kızlarımızı görüyorum tesettür içinde erkek arkadaşlarıyla sarmaş dolaş, dudak dudağa. Yani sadece dış görünüşü kapalı...
Aslında uzun uzadıya konuşulacak ve tartışılacak bir konu ama ben sizi kırmak ve üzmek asla istemem. Umarım benim söylemek istediğimi anlamışsınızdır.
Yine de diyorum yazınız da insana huzur veren bir hava var.
Sevgi ve selamlarımla...
asude_vuslat
En azından bir kez daha düşüneceklerdi,teklif etmeden önce ,sokaklarda gezen,her gün ayrı br erkek arkadaşla görünen kızlardan farklı bir kimliği olduğuna bir işaret olacaktı kıyafeti kızının...Ve bir adım daha uzak duracaklardı kzından.Dini inançlarına saygı duyarak...
DEMİŞTİM YAZIMDA,BİR BÜTÜN OLARAK VE DEVAM ETMİŞTİM:
Şimdiki yaşantısına ve yaşamak istediği gelecek hayata dair beklentisine dair hazır bir cevap olacaktı daha sorulmadan söylenen...
öncelikle yorumunuz için teşekkürler,size ve diğer arkadaşlara...
''Kız erkek ilişkilerini tesettürlü yapmaz, tesettürsüz yapar gibi bir ayırıma girmeniz doğru değil kanısındayım. Zira o zaman kızları iki ayrı katagoriye ayırmış oluyorsunuz ki bu tehlikeli. Siz farkında olmasanız da sınıflandırmış oluyorsunuz.''
Diyorsunuz...AMA KESİNLİKLE BÖYLE BİR FİKRE SAHİP DEĞİLİM.Bunu düzeltmek isterim.
Anlatmak istediğim,''Her kuşun eti yenmez''i vurgulamaktı ve teseettürlü bi genç kızın hal ve hareketleri de kıyafetiyle bir bütün oluşturyorsa:
-----Lütfen bir kez daha düşünün,Allah için,kendini erkeklerden,haram olan ilişkilerden korumak için ,bir zırh gbi tesettürü kendisine uygun görmüş bir bayanı rahatsız etmeyin...
Mesajını vermekti,günümüz gençlerine...
TEKRAR TEŞEKKÜRLER ELEŞTİRİLERİNİ ESİRGEMEYEN DOST KALEMLERE...