- 1133 Okunma
- 17 Yorum
- 0 Beğeni
HER DOĞAN GÜN BİR DOĞUŞTUR
Dünyaya geldiğimiz tarih bizim kurtuluşumuzdur aslında her ne kadar buna "doğuş" deniyorsa da... Kolay mı? dışarıda ne olup bitiyor haberin olmadan, ayağını bile doğru dürüst uzatamadan, uzunca bir süre boynuna dolanırsa boğulma riski bile olan bir göbek bağıyla dokuz ay on gün korku içinde sabırla beklemek.
Nüfüs Cüzdanımızda belirtilen ay, gün ve yıl dışında aslında bilmem kaç kez doğarız ya da ölüp ölüp diriliriz. Bir yaşımıza daha girer, ömrümüzden bir gün daha götürürüz. Kızdığımız birilerine de ömrümü yedin deriz.
"Matematiksel yaşımı bu şekildeki konuşmalarıma göre hesaplamaya kalksam acaba kaç yaşındayım? " diye düşündüm. İnanın işin içinde çıkamadım.
Doğuş kelimesi oldu bitti içimde hoş bir heyecan uyandırır. Uyuduğum her gecenin sabahında güneşin doğuşuyla gözlerimi yeni bir güne açmam mutluluk verir bana. Çocukluğumdan beri bu böyledir. Hiç bir sabah yüzüm asık uyanmamışımdır. Bazen "bir gariplik mi var ben de?" diye de düşünmeden edemiyorum. Ama maalesef benim gibi neşeyle uyananlar azınlıkta sanırım.
Genelde "sabaha özel sözler" mahmur gözlerle, yer yer esnemelerle biçimlenmiş asık bir yüz eşliğinde;
- "Daha dur ya uykumu bir açayım ondan sonra konuş",
- "Sabah sabah bana dokunmayın",
- "Nefret ediyorum bu sabahlardan",
- "Sabah sabah nereden buluyorsunuz bu enerjiyi",
- "Benim uyanmış göründüğüme bakmayın ben aslında hâlâ uyuyorum"
- "Sabahları yanıma yaklaşmayın, kırarım, sonra gelin"
diye başlar. Agresiflik dizboyudur yani.. Ya da bütün bu sözleri sarfetmeden yüzünde yazıyormuşcasına dolaşırlar. Zaten anlarsınız ve “ateşle yaklaşmayın uzak durun” uyarısı görmüş gibi uzaklaşırsınız.
Bu tür söylemlere maruz kalmış kişilerin de yorumları genelde klasiktir. Başını iki yana sallayarak, kaşlarını çatıp dudaklarını bükerek:
- "Yahu ben mecbur muyum bu tafraya",
- "Yine tersinden kalkmış",
- "Rüyasında benimle kavga etmiş herhalde",
- "Sanki canına mı kastettik uykusunda",
- "Bir gün de gülerek uyansa şaşarım”,
gibi sözlerdir. Genelde iç ses olarak kalması hayırlıdır. Dıştan söylemek bir savaşın başlamasına onay vermekten farksızdır. Çünkü sabahları sinirli olanlar gerçekten günün ilerleyen saatlerinde neşe ile kahkaha atmaya başlarlar. Herkesin tabiatı farklı tabiki anlayış göstermek şart.
Uyku için yarı ölüm derler. Öyle ise gözlerimizi açınca neden mutluluk duymuyoruz ki. Yaşasın! Güneşin ihtişamlı doğuşunu bugün de göreceğim aynı zaman da büyüleyici batışına da tanık olacağım. Sevdiklerime sarılacağım doya doya demek varken..
Her gün yeniden doğuyormuşuz gibi düşünmek lazım aslında. Neden emanet bir can taşırken canımıza okuyoruz ki? Zaten bir gün öleceğiz o süreyi kendimize doğru hızla yaklaştırmanın bir manası da yok gibi.
Yaşadığı topraklarda iç ve dış düşmanlara karşı azmiyle kanıyla canıyla verdiği mücadelenin sonucunda halk bir ülkenin yeniden doğuşunu sağlayıp bayrağını göndere dikebiliyorsa:
Vücudundaki kötü huylu tümörleri; moraliyle, sabrıyla, yaşama sevinciyle, mücadeleci kimliğiyle, “kötülüğe yer yok benim bünyemde, tümörlerim bile iyi huylu olur” diye espri yapabilecek kadar güçlü insanlar tamamen iyileşerek yeniden doğabiliyorlar. O tarihi de ikinci kez doğuş ilan ediyorlar kendilerine..
Doğuşlar; pişman oluşlar, mahvoluşlara değil mutluluklara çanak tutsun hep.. Yaşamak her ne olursa olsun çok güzel..
Sevgi ve saygılarımla..
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
sabahları güzel uyanabilmek ne güzel,hayata hep iyi yönden baktığınız yazılarınızdan anlaşılıyor.bu arada her sabaha mutlu bir merhabe demek herkese nasip olmaz ne mutlu...
Aysel AKSÜMER
Doğruya nedir?
E... Doğru denir.
Güzele ne denir?
10 puan helal olsun denir.
Selamlar.
Aysel AKSÜMER
Merhabalar,
Her doğan gün, bir doğuştur. Yani hergün insan gün ile birlikte yeniden doğar. Yeni bir doğuştur. Makalenizdeki görüşe katılıyorum. Sabahları neşe içinde huzurlu ve mutlu bir şekilde uyanmak çok güzel ama bunu çok azımız becerebiliyoruz. Herşeye rağmen yaşama umutla bakmak, onu güzel ve değer bulmak çok güzel.
Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar diliyorum. Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.
Aysel AKSÜMER
Kesinlikle öyle. Benim Msn sayfamda " HAYAT SENİ HER HALİNLE SEVİYORUM " DİYE YAZAR AMA NE KADAR UYGULAYABİLİYORUM O AYRI KONU. ŞU BİR GERÇEK Kİ, NEGATİF DÜŞÜNÜRSEN NEGATİFLİK DEVAM EDİYOR. POZİTİF DÜŞÜNÜP, SORUNLAR YADA SIKINTILARI GÖRMEMEZLİKTEN GELİRSEK, KENDİMİZİ DAHA MUTLU HİSSEDİYORUZ. YANİ BİR ANLAMDA POLYANNACILIK. BEN POLYANNAYI ÇOK SEVİYORUM O YÜZDEN. GÜZELDİ CANIM. SEVGİ VE TEBRİKLERİMLE :))))))))
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
kişinin kendisiyle empati yapışı derim ben buna insanı tolere eden şeyler ,kişi bunu başarıyorsa daha bir pozitif oluyor hem kendisine hem çevresine / selam sevgiler
Aysel AKSÜMER
Bazen yasama umutlarini yitiririz ic dünyamizin karamsarligi yüzümüze yansir. Insanlarin farkli farkli dertleri var. Sinirli ve asabi hallerine saygi duyuyorum. Ama gereksiz yere sinirli olmayi herkezi kirmayi ve sizin de bellirtiginiz gibi sabahlari özellikle anlayamiyorum. Hayat güzel yasamak güzel. Her gecen gün ömürden. Bugün variz yarin yokuz. Ailemize, sevdiklerimze yakinlarimaza ve tüm insanlara gülücükler dagitabilsek.
Sizi okumayi cok seviyorum dost kalem. Sectiginiz konular basit konular degil. Emek veren ellerinize saglik kaleminize bereket.
Bu arada mübarek Ramazan ayinizin hayirli ve güzel gecmesini diliyorum.
Aysel AKSÜMER
Aysel hanım, sizin yazılarınız enerji deposu..güne iyi başlamanın sırrı, iç huzurunda saklı..bu yazıyı bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederiz..ne mutlu bize..
sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
gün döngüsünü de dert ediyorsa bir insan ona sabah neylesin...tebrikler...selam ve sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Neden bilmiyorum ama, hayatım boyunca sabahları hep sinirli uyanmışımdır.Çocukken de böyleydi genç kızken de, şimdi de...Sabahları benle asla konuşulmaz, iyi bir haber bile verilemez..Huyumdan razı mıyım, asla...Ben ce çok kötü bir durum bu. İşte bile herkes bilir huyumu, en az yarım saat beklerler düzelmemi...Ama o kritik devre geçtikten sonra ise, benim kahkahalarımı ve esprilerimi tutabilene aşk olsun.Bulunduğum yerin neşesi olurum. Şimdi yiğidi öldürelim ama hakkını yemeyelim yani..
Ne yapalım, değişmez bir mizaç bu...Bundan dolayı eşime kızlarıma ve iş arkadaşlarıma sonsuz teşekkür ediyorum. Bana katlandıkları için...
Güzel bir yazıydı, kendimi gördüm malesef...
Tebrik ediyorum.
Sevgiler.
Aaa, durun aklıma gelmişken, sizi bir sinirlendireyim bakalım sabaha yine huzurlu ve mutlu kalkabilecek misiniz...Konuşma cümlelerinize büyük harfle başlamayı unutmuşsunuz. Şimdi Mustafa Bey onca uğraşmış adımı çıkartmış sıfırcı hoca diye, söylemesem şanıma yakışmaz değil mi? Güzel sabahlar hepimize...
Aysel AKSÜMER
Aynur Engindeniz
Sevgilerimle...
Sevgili Aysel, hayata bakış açılarımız paralel gittiği için olacak, yazılarınızı kendi fikir yapıma çok uygun buluyorum.Aynen sizin dediğiniz gibi, sabahları mutlu ve güler yüzlü uyananlar grubundanım. Çok şükür bu sabah da sağlıklıyım, çoluk çocuğum, eşim birlikteyiz ve hayattayız diye şükrederim.
Bazıları bunu aşırı pollyannacılık kabul etse de ben buyum, böyle olmamdan da memnunum.
Benim gibilerinin olduğunu bilmek iyi gelir bana her zaman.
Çok olumlu, umut ve hayat veren bir yazı.Tabii ki yine tam puan, sevgiler ve yarınlara hep bu çerçeveden bakmanız dileklerimle.
Aysel AKSÜMER
Güzel düşünceleriniz için çok teşekkürler. Sevgilerimle..
Aslında benim için gün sabahlardan ibaret desem yeridir. Bayılırım sabahlara...Hele birde bahar sabahı olurda, şöyle bir çay bahçesinde iki bardak demli çayda güneşi seyredersem ve hayata dair hayallere dalarsam, dimağımdan dudağıma iki de şiir düşerse benim için gün tamamdır. Evet aynen inanırım uyku ölüm halidir, hiç barışık olmadım ve çok az uyudum hep, az yediğim gibi...Tabi ne güzel sabahtı deme imkanımız yok....
İyi geceler diledim efendim..Selam,saygı...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
evet okuyanın içinde umut çiçekleri açtıran bir yazıydı...teşekkürler güzel yazınız için.
Aysel AKSÜMER
Enfes bir bakış açısı
Ve hayatla kucaklaşma
Yarınız kadar olabilsem keşke...
Tamamına katıldığım ama
Her zaman hayatıma yansıtamadığım bir duruş
Ve takdire şayan...
Gülen yüzünüz ve hayata bağlılığınız
Ömrünüzce devam etsin diyor
Saygı ve tebriklerimi bırakıyorum sayfanıza.