- 544 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yeni Yazacağım Kitap-4
5…..
Annesi aylardır kekliğin kafese gelmesini beklerken, yine kendisi keklik olup nağmeleri gözyaşları ile dilinden düşürürken keklik’i avucunda buluvermişti. Böyle güzel bir fırsatı kaçırmamak telaşıyla, doya doya oğluna sarılıp öpüyor,kokluyordu……
Salonun batıya bakan koltuğunda anne-oğul “sanki bir ömürdür birbirlerine hasretler” gibi sarılıp özlemlerini giderirken,yanı başında duran gümüş kaplamalı vitrinin içindeki, Apollo’nun iki yaşındayken Annesi ve Babası ile çektirdikleri fotoğrafta sessizce kendilerine bakıyordu.
Salonun güney cephesinde ki duvarda ise; Apollo’nun nenesi Elif hanım ile dedesi Ali bey’in, birbirlerine aşık olup 11. Günde çektirdikleri, büyük boy resimleri kendilerini neşeyle seyrediyor. Bu durumu bozmamak adına elinden geldiğince sakin durmaya çalışıyor gibiler...
Salonun kuzey cephesinde ise; Apollo’nun süslemeli el harikası, babasının uzun boylu heykeli, imrenerek ailesine bakmakla yetiniyordu.
Salonu ortadan;babasının uzun uğraşlar sonucu, uzunluğu 12 m,genişli 11 cm olan su yolu ile havuz karışımı bir su fıskiyesi bulunmakta. Havuzun etrafında 12 farklı gül,sanki sıraya girmişlerde bu zamandan faydalanma çabaları içerisindeler.Belki de güller çoktandır evdeki huzursuzluğun sebebi olarak kendilerini görmüş olmalılar ki, tüm müdahaleler rağmen ortadaki gül kurumuştu.Havuzun bitişiğinde,büyükçe bir kitaplık ve babasının çalışma masası tevazu ile el pençe olup, bu anı not etme gayreti içerisinde…
Salonu altın süslemeli 11 ampullü avize, her ampullün etrafında 12 altınlı küçük delikli boncuklar bulunmakta.Avize adeta bu sevgi ile evi aydınlatma hazırlıkları başlamış bile….
Tam karşılarında ise; babasının nerden ve nasıl getirdiğini söylemediği, üzerinde değişik harflerin bulunduğu, her haliyle gizemli olduğu anlaşılan saat,anne ile çocuk arasında geçen bu anı, heyecandan akrep-yelkovan arasındaki dengeyi karıştırmamak derdi ile uğraşıyor gibi…
Vitrinin yanında,biri 5 elmas ile çevrili ve içinde beyaz bir mum bulunan 11 kişilik,diğeri ise; 6 yakut ile çevrili ve içinde siyah bir mum bulunan 12 kişilik iki tane büyükçe yemek masasıları…
Salonu ortadan bölen havuzun bir tarafında farklı özeliklerle süslenmiş 11 tane,diğer yanında ise 12 tane koltuk bulunmakta.
Salon, hatta evin içindekilere bu gün bayrammışçasına aynı ritimle eğleniyor gibiler….
Bir ara annesi Hestia hanım Apollo’nun başını kaldırıp gözlerine bakınca, Apollo tekrar çeşme gibi akmaya başladı…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.