- 1558 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
NECATİGİLİ’İ SOLUMAK
Gönül yolcuları vardır; gönüllerde gezer, gönüllere göz, kulak, dil, kalem olurlar. İşte böyle bir gönül kervanı geçti ilimizden. NECATİGİL’İ böylesine güzel bir gönül kervanıyla soluduk 17.Temmuzda.
Bizleri sonuna kadar destekleyen Sayın Valimize şükran borçluyuz. İl kültür ve sanat derneği olarak giriştiğimiz bu etkinlikte hep yanımızda oldular.
Tabiim ki İl kültür Müdürümüz Sayın Ziver KAPLAN’DA bizleri yanız bırakmadılar, müteşekkiriz.
Bir kervan geçti ilimizden, gönül yolcuları vurdu mührünü yüreklerimize ve bu gönül köprüleriyle bir kez daha mesaj gönderdi Kastamonu Dünya’ya.
Kastamonu kültür sanat derneğinin tüm üyelerine sevgili başkanımız Ata ERDOĞDU’NUN şahsında teşekkürlerimizi sunuyoruz ve tabi desteklerini hiç eksik etmeyen, şölenin isim annesi Hafize YANIK kardeşime ve Yapı kur ailesine.
Seydiler Kaymakamıma, Seydiler Belediye Başkanıma, Seydiler esnafları ve değerli hemşerilerime müteşekkiriz.
Belediye otelini konuklarımıza açarak bizleri bağrına basan Devrekâni Belediye Başkanım, aziz dostum Sayın Mümtaz ALİUSTAOĞLU’NA, İDRİSOĞLU OTELE, SEPETÇİOĞLU helvaya, ALTIKULAÇ kuyumculuğa müteşekkiriz.
Kastamonu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Türk sanat müziği korosuna ve değerli Hocam Bahattin KETHÜDAOĞLU’NA zaten teşekkür borçluyuz.
Bizleri gelişleriyle onurlandıran değerli şairlerimiz ve sanatçılarımız;
Havva KESKİN Tekirdağ (şair-yazar)
Halise TEKBAŞ Adana (gazeteci-şair-yazar-edebiyat galerisi üyesi)
Kadir TURAN İstanbul (dizi oyuncusu-ses ve saz sanatçısı-şair-yazar)
Ramazan KURT Ankara (şair)
Hasan ÖZCAN Kastamonu-Tosya (şair)
Ali Rıza ATASOY Amasya (şair-yazar)
Rıfat KAYA Ankara (şair)
Sevim YAZICI Bursa (şair)
Ali KARACA Yozgat (şair)
Fevzi KARACA Ankara (şair)
Zekeriya ÇAVUŞ Düzce (şair)
Murat DUMAN Ankara (şair)
Ümit GÜNGÖR Ankara (şair)
Fetih AKTAŞ Amasya (şair)
Esra DEREL (Sahavet SOLAK) İstanbul (şair)
Ahmet AKKOYUN İstanbul (şair)
Hayati Tahsin YILMAZ Kastamonu (şair)
Ayşe PASLANMAZ Nevşehir (Ürgüp FM radyo sahibi- Kapadokya şairler ve yazarlar birliği başkanı-organizatör- şair-yazar)
Serhat KAHRAMAN Ankara (şair)
Şecaattin ÖZTÜRK Ankara (edebiyatdefteri.com yöneticisi-şair yazar)
Ahmet ŞAHİNOĞLU Ankara (şair)
Ahmet UĞUR Kastamonu (şair)
İlhami ERDOĞAN Ankara (şiirkültürsanat.com sahibi-şair yazar)
Mehmet Fatih KAHRAMAN Malatya (şair)
Nuri GÖKGÖZ Denizli (şair-yazar)
Gülten TELLİOĞLU Zonguldak (şair)
Zeynep Sevda KARADAĞ Kastamonu (şair-yazar)
Hacer ALİOĞLU Kastamonu (şair-yazar)
Ahmet İDRİSOĞLU Kastamonu (şair-yazar)
Mehmet ŞEKEROĞLU Kastamonu (tiyatro oyuncusu-sunucu)
Şiirkultursanat.com temsilcisi
Edebiyatdunyasi.net temsilcisi
Edebiyatgalerisi.com temsilcisi
Sevgikupu.com temsilcisi
Edebiyatdefteri.com
Velhasıl yurdumuzun dört bir anından gelerek bizleri onurlandıran değerli dostlara ve şölenimize katılan tüm konuklara sonsuz teşekkürlerimizi sunuyorum.
NASIL BAŞLADIK BU PROGRAMA?
Şiir Kültür ve sanat derneği olarak ilimizdeki kültür adına, ilimizi de tanıtacak çok katılımlı programların hazırlanmasını düşünüyorduk. İşte bu nedenle ilimizde bir şair toplantısı ve şiir şöleni yapma teklifini yönetim kuruluna getirdiğimizde düşünce kabul gördü.
Amacımız, kültür faaliyetlerinin bir ayağını da ilçelere taşımaktı. Hemen harekete geçtik. Sayın valimizin izinleriyle çalışmalara başladık. Seydiler Belediyesi, kültürsanat.com ve derneğimiz arasındaki dayanışmayla harekete geçtik.
Gün gelmişti. 15.Temmuz gecesi gelmeye başlayan değerli şairler, 16.Temmuz akşamı yağmur gibi yağmaya başladılar. Sonunda 17.Temmuz cumartesi günü saat 11.30 da tüm arkadaşlarımızla Barutçu oğlu alışveriş merkezi kafeteryalarında buluştuk.
Saat 12 sularında Sayın Valimizin emir ve talimatlarıyla İl Özel İdare genel sekreterliğince sağlanan otobüsle Seydiler’e hareket ettik. Organize sanayi karşısındaki gelin dağı denen mevkide piknik türü bir ikram sonrası konuklarımızı Seydiler Belediyesince düzenlenen Şehit Şerife Bacı kültür evi temel atma törenine sonra da Cumhuriyet Parkı açılışına intikal ettirdik. Ardından etkinliğin yapılacağı Halkacılar köyündeki İDRİSOĞÜLU KONAĞI ( Behçet NECATİGİL Evi) ne gitmek üzere araçlarımızla yola düştük.
İstiklal yolu yürüyüşünün ilk konaklama yeri olan Halkacılar çamlığında yarım saat mola vererek doğanın güzelliğini tattırdık. Doğrusu konukların beğenisi had safhadaydı. Ardından şölen yerine yani İDRİSOĞLU KONAĞI (Behçet NECATİGİL Evin) ne vardık
Orada Programa başlandı.
Gelen konukların da katılımıyla yapılan şölen gerçekten çok hoştu. Bunu katılımcıların anlatımından anlıyoruz. Tamamen bir sanat ziyafetiydi. Tasavvufi, milli, sosyal, sevdasal içerikli ve her türden (düet-atışma dâhil) şiirler okundu.
Sunucu Mehmet ŞEKEROĞLU iki bölüm halinde Fuzuli ve Nedim’den başlayarak NECATİGİL’LERE, Nazım Hikmet RAN’LARA kadar pek çok şairi yâd etti.
Şairler kura ile belirlenip sırasıyla şiirlerini sunuyorlardı.
Dizi oyuncusu, ses ve saz sanatçısı şair ve yazar Sayın Kadir TURAN’IN müzik ikramı fevkaladeydi.
O ara bir şey oldu. Kastamonulu şairlerimizden Sayın Ahmet uğur Hocam şiirini okurken adeta stand up yapıyordu, muhteşemdi. Dinleyicilerle karşılıklı sohbet ederek bölümler halinde okuduğu şiiri kadar yaptığı şov da muhteşemdi.
Kastamonu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Türk Sanat Müziği Korosunun değerli Hocam Burhanettin KETHÜDAOĞLU’NUN yönetiminde yaptığı dinleti harikaydı. Hele değerli Hocamın sürpriz olarak segâh makamında bestelediği bir şiirim doğrusu beni çok duygulandırdı.
Saat 19 sularında akşam ikramında bulunduk. İkinci oturum şairler arasında şiirlerle birlikte sohbet niteliğinde geçti, herkes büyük bir keyif içerisindeydi. Saat 23.30 sularında konukları konaklama tesislerine götürmek üzere araçlarla yola düştük
Bir kısmı Kastamonu İl Özel idare misafirhanesi ile Kapılarını konuklarımıza açan İDRİSOĞLU Otele sevk ederken, bir bölümünü Devrekâni Belediyesinin âlicenap Belediye Başkanı Sayın Mümtaz ALİUSTAOĞLU’NUN konuklarımıza açtığı Devrekâni Belediye Oteline götürdük.
Kastamonu Kültür ve Sanat Derneği Başkanımız Sayın Ata ERDOĞDU, yönetim Kurulu Üyemiz Sayın Sabahattin TİFTİK, Değerli kardeşim Kastamonu’muzun değerli şairi Sayın Hacer ALİOĞLU ve kendilerine şükran borcum olan eşim ve ailemle birlikte konuklar için adeta çırpınıyorduk.
Devrekâni Belediye Otelinde de aynı hizmeti değerli otel çalışanları ile birlikte vermeğe çalıştık. O gece saat 05.30 du yattığımız. Lobide muhteşem bir sohbet başlamıştı ve kalkıp ayrılamıyordu kimse.
Neyse, sabah saat 9 gibi kalkmaya başlayan şairlere yapılan kahvaltı ikramından sonra şairleri minibüslerle Kastamonu’ya taşıdık. Saat 11.30 gibi akşamdan Kastamonu’ya gelmiş olan şairlerle birlikte, kardeşim Hacer ALİOĞLU ile sağladığımız araçlarla önce Şeyh Şabanı Veli Türbesine, Kastamonu kalesine, saat kulesine götürerek şehri kuş bakışı izlemelerini sağladık.
Oradan indikten sonra yemek ve bir kısım yerleri gezdirmemizin ardından konukların büyük kısmı ile vedalaştık.
Kalan konukları bir gece daha konuk etmek üzere İDRİSOĞLU Otele yerleştirip sonra Yakuba külliyesine semaver çay ikram etmek üzere çıkardık. Saat 19.00 da dostlarla vedalaşıp evlerimize döndük.
Evet değerli okurlarım, yazdıklarım bir şölenin öyküsüydü. Ya sonrası? Sonrasını öğrenmeniz için şair ve yazar kardeşlerimizin bölgesel gazetelerde ve internette ki edebiyat, kültür sitelerinde Kastamonu ile ilgili yazı ve övgülerini okuyarak anlayabilirsiniz.
Kastamonu Kültür ve Sanat Derneği olarak amacımıza ulaşmış olduğumuza inanıyoruz. Bir köprü kurduk Kastamonu’muzdan tüm yurda ve Dünya’ya. Gönül köprüsüydü bunun adı. Ve şuna inanıyoruz ki gelen konuklarımız önümüzdeki yıllarda guruplar halinde yine ilimize geleceklerdir. Çünkü bu köprü bir gönül köprüsüdür. Kültür koktuğu kadar turizm kokmaktadır.
Emeği geçen herkese bir kez daha teşekkür ederken, daha nice yeni organizasyonlara hep birlikte diyor, bir şiirimle birlikte en kalbi saygılarımı sunuyorum efendim.
Kalbimdeki Yangınları Yaktındamı Gittin?
Sendeki senden öte, benden de beri bir şey,
Gönlümdeki deryalara aktın da mı gittin?
Rûz-i gül zarınadır benim yazdığım her şey,
Kalbimdeki yangınları yaktın da mı gittin?
Sevgini serdin yine bir top tin yumağından,
Akçalı birkaç teli saldın ki şakağından,
Geçeceksin bilirim de hurma sokağından,
El sallayıp ardın sıra baktın da mı gittin?
Çağlarda mı, aylarda mı, yıllarda mı dersin,
Mecnuna yoldaş olan o çöllerde mi dersin,
Şu hüznü hazanımdaki güllerde mi dersin,
Şimşek gibi tam kalbime çatkında mı gittin?
Notlar:
1- Dostlarımız adı geçen siteleri ellerinden geldiği kadar temsil etmeye çalıştılar.
2- Yer: İDRİSOĞLU KONAĞI (Behçet NECATİGİL Evi) Seydiler- KASTAMONU idi.
3- Bu makalem Kastamonu Sözcü Gazetesinde yayınlanmıştır.
YORUMLAR
Dili şiir kendi şair Ahmet Bey, bizleri her yönden onurlandırdığın için nasıl teşekkür edeceğimizi bilemiyoruz. Bu tür etkinlik için inşallah şahsımın bir girişimi olacak. Ben bu konulara henüz yeni adım atan biriyim. Bu nedenle şehrimizde yayınlanmakta olan ve köşe yazarlığını yaptığım Düzce Damla gazetesinde acizane bir makalem de hem bu güzel günü tekrar yad etmeye çalışırken ilgililere de seslenmeyi ihmal etmedim. Bizim ecdadımız savaşçı bir millettir. Siyaset bizim için garabettir. Bu nedenle böyle güzel günlerin her zaman yapılması hem iç turizm açısından, hem ekonomik açıdan hem de dostluk bağlarını pekiştirmek açısından çok önemlidir.
Keşke olanaklarımız kendi çapımızda daha iyi olsa da güzel dostlarla sadece yılda bir kere değilde ayda bir kere gönül hasretliğini giderebilsek.
Benim âcizane makalemin linki;
http://www.duzcedamla.com/index.php?option=com_content&view=article&id=5246:ar-r-ve-kueltuer-sanatinin-pektrlmes&Itemid=168
zcavus tarafından 7/29/2010 4:55:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
ahmet idrisoğlu
Sizlerin gelişinizle bizi onurlandırmanız karşısında bizim yapabildiklerimiz ne dir ki?
En kalbi sevgi ve saygılar....
Oradaki tüm güzellikler anlatılmayla bitmez..Yaşamak lazımdı...
Emeği geçen herkese teşekkür etmek istiyoruz..Ama sanırım ki bu teşekkürü ne harfler anlatabilir ne sayfalara sığar o minnet..Güzellikleri yaşadık tekrarını nasip etsin Rabbim......
Resimler anlatıyor herşeyi..
http://www.siirkultursanat.com/
Slm sevgi ve dualarla...
ESRA
vuslat05 tarafından 7/29/2010 3:05:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
ahmet idrisoğlu
Sizlerin gelişinizle bizi onurlandırmanız karşısında bizim yapabildiklerimiz ne dir ki?
En kalbi sevgi ve saygılar....