- 812 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR ÜZERİNE BİR KAÇ SÖZ...
Merhaba sevgili dostlar.
Merhaba şiir sevenler.
Merhaba şiire gönül verenler merhaba…
Bu gün bu nezih mekanda buluşmamızın sebebi şiir.Bizlerin şiire olan ilgimiz,sevgimiz,sevdamız.
O zaman şiir nedir ki, bu kadar insanı bir araya topluyor.Asırlardır,hatta bin yıllardır insanlar şiirle uğraşır.Şiir yazar şiir söyler.Kendisinin anlatamadığı sıkıntılarını dertlerini iki mısraya sığdırıp anlatıverir.Gerek kendi gönlünden dökülen sözcüklerle ve gerekse başkasının gönlünden dökülen sözcüklerle.Ama muradı cuk diye oturu verir.
Birkaç mısra ile yürekler galeyana gelir,gözlerden yaşlar sel olur,birkaç mısra ile çözülmez sandığımız sorunlar bir kalemde çözüler.
Akif şiir için:”Ağlarım ağlatamam,hissederim söyleyemem,dili yok kalbimin ondan ne kadar bizarım.”diyor.
Şiir kalbin dilidir.Yüreğinizde kor kor biriken dertleriniz,sıkıntılarınız veya sevinçleriniz şiirle dünya yüzüne çıkar ve şiirle aleme seslenir.
Şiir;aşılmaz dağların ardındaki sevdalıya selamlar gönderir,dertmizi anlasın ve bize acısın diye.
Şiir,gönüllerimizi ferahlatır arı duru pınarlardan çağlayan su misali.
Şiir,gözyaşlarını dindirir,savaşları bitirir bir çırpıda.
Şiir bazen keskin bir kılıçtan daha keskin olup,başlar alır, başlar verir Nefi gibi.
Şiir, bazen kitapların yüzlerce sayfaya sığdıramadığını bir kıtaya,bir beyitle sığdırıp söyleyiverir.
Şiirde müzik ve duygu iç içedir.Şiir kulağı ve yüreği tırmalamaz,hoş gelir,acısı haz verir,tat verir.Kelimeler bir biri ile uyum içinde, tatlı bir ses düzeni içindedir.Ritmik bir düzen içinde dizilir.
Ancak,halen yaşayan bir ustanın söylediği gibi iki türlü şair vardır.Şairler ve kendini şair sananlar.
Şair daima kendini şiire ve topluma karşı yenileyen, şiirdeki ve toplumdaki yenilikleri takip eden ve gelişen adamdır.Şair şiiri tanımalıdır.
Çünkü, şiir sanattır.Şairlik Allah vergisi bir meziyettir.İyi şairler şiir bilgisi tam,ilmi seviyesi iyi ve şiir yazma meziyeti olanlardır.İyi şiir yazabilmenin ilk şartlarından birisi ise elinden geldiği kadar çok şiir okumak ve özellikle ustalardan okumak gerekir.Sizler ne kadar usta şair hissederseniz edin kendinizi,çok şiir okumalısınız,ustaları okumalısınız.
Şiir bazen kelimelere sığmaz ama iki damla gözyaşına sığar.Bazen kelimelere sığdıramadığınızı bir bakışla anlatabilirsiniz.İşte şiir o dur.
Bazen saatlerce konuşur meramınızı anlatamazsınız ama yaptığınız bir el hareketi, bir vücut hareketi bütün diyeceklerinizi deyiverir.İşte o şiirdir.Çünkü, şiirde aynen öyle iki kelimeye bir hayatı sığdırabilir,sığdırıverir.
Bir makaleyi yazmak için bilgi gerekir,eğitim gerekir,akıl gerekir fakat şiir için bunların yanında yangın içinde , aşkla çarpan ve çoşmuş bir yürek gerekir o kadar.
Şair:Toplumları yüreği ile sevk ve idare eden adamdır.
Şair:Hayata yüreği ile yön veren adamdır.
Şair:Kendi acılarından ve sorunlarından daha çok toplumun acı ve sevinçleri ile yaşayan adamdır.
Şair: Yüreğinin yangınını başkalarının yürek yangını üzerine dökerek yangınları söndüren adamdır.
Velhasıl şair:Yüreği ağladığı için gözü de ağlayan,yüreği güldüğünde gözü de gülen her şeyi yüreğinden yüreği ile özünden yapan adamdır.
Saygılar sunuyorum,şiirle kalın, yüreklerinizden şiir eksik olmasın,ilhamınız bol olsun kalpleriniz sevgiyle,muhabbetle ve şiirle dolsun.
Mustafa Göktekin