- 470 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YOZGAT SEVDASI BİTMEZ.. / Hikmet OKUYAR
Yozgat Sevdası ile yazdığım yazıyorumlarıma bir yenisini daha ekliyorum.Bu defa XI.Ulusal Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni için çok önemli katkılar yapacağım öncülerle öncülük edeceğim diye söz vermiştim kendi kendime.
Marmara Denizi çevresindeki Hikmet Okuyar Yaz Etkinlikleri’nden 3 gün zaman ayırıp Yozgat yollarına düşmek için Esenler otogarı peronlarına uğradığımda çok heyecanlandım.Çok korktum.Tüm yerler dolmuştu.
Zar zor aktarmalarla sanal koltuk numaralarıyla biraz ayakta biraz çömelerek taaaaa Yozgat’a kadar uzun soluklu bir yolculuk yaptım.
Gün doğarken girdim Yozgat’a.Yozgat meydanına yakın bir yerde bulunan Aynalı Kıraathane’de selamladım ilk müşterileri.İyice tanıyamayanlara Yozgat Sevdası yazarı olduğumu söyledim.Çok mutlu olarak aldılar selamımı ve bana yağlı ile çay ikram ettiler.
Bendeki heyecan daha da artmıştı. Bu defa yeni yüzler görecektim yeni isimler yeni eserler görecektim.
Fakat bu isimler arasında iki önemli isim daha var ki beni daha da heyecanlandırıyordu.
Bu süper isimlerden birisi Yozgat İl Kültür ve Turizm Müdürü Bayburtlu Bahri Akbulut; Biri de Eyüplü Şair Şiir Yorumcusu olarak bilinen Yozgat Valisi Necati Şentürk ile tanışma şansı yakalayacaktım.
Herşey yolculuktan daha farklı başladı. yüküm çok ağırdı.
Topanma saatine kadar meraklılara daha önceden fotokopi ile çoğaltıp hazır ettiğim Yozgat Sevdası isimli eserimi armağan olarak verdim kıraathaneci işci memur imam öğretmen berber marangoz inşaatçı memur esnaf kıraathanede kim varsa.
Tertip Komitesi sanki gece uyumamıştı.Her yer amatörce hazırlanmış afişlerle doluydu.
Osman Yüksel yöreyle has Nasrettin Hoca tarzı nüktedan ifadelerle karşıladı beni.
Bir bakıma Ben de Yozgatlı bilinirim çok yerde.
Çok sormuşlardır bazı ortamlarda konu açıldığında ’ Sen Yozgat’ın neresindensin? diye.Yozgatşat Başkanı AhmetSargın günün ilk ışıklarıyla Yozgat Otogarı içinde bir o tobüse bir bu otobüsü beklerlen Nuh Şahin geldi. Bir çay içimi sonunda toplanma yerine vardık.Selamladım herkesi tek tek tokalaştım. Adanalı Harika Şair Harika Ufuk, Tokatlı Şair Şiir Yorumcusu Şiir Proğramları Suncusu Süreyya Aydın, Yozgatşat Başkanı Ahmet Sargın başta olmak üzere salonda yer alan aşık ozan şair şiir yorumcusu; gazete dergi eser site sahibi şiir dostu ile bir güzel ortammda şiir güzelliğinde buluştuk.
İl Kültür ve Turizm Müdürü Bahri Akbulut ile tanışmamız da çok ilginç oldu.
Konuklarla gerçekten Yozgat saygınlığında ilgilendi.3 gün 3 gece süre ile her güzel ortamda yakınımızda oldu.Bazen de telefonla elamanları ile katkı yaptı gücü ve imkanları nispetinde.
Şair Şiir Yorumcusu Yozgat Valisi Necati Şentürk ile özellikle makamında görüşmeyi Yozgat Sevdası, Türkiye Sevdası, Şebingülü vermeyi çok isterken proğram yoğunluğu yüzünden bu isteklerin önemli kısmı net olarak gerçekleşemedi..
XI. Ulusal Yozgat Sürmeli Şiir Dinletisi, Sorgun Sarıkaya etkinlikleri ile ilgili daha çok yazacağım.Sorgun’daki ve Sarıkaya’daki şiir sohbeti imza günü gençlerle esnaflarla halk temsilcileri ile görüşmeler çok ilginç yönleriyle değerlendirilecek.Semra Doğru başta olmak üzere Yozgatlı Şiir Yorumcusu gençler ayrı yazı konusu olacak.
Yozgat Lisesi bahçesindeki Bozok Üniversitesi’ndeki öğrencilere armağan ettiğim Türkiye Sevdası’ında yer alan aşık ozan şair şiir dostlarının tanıtımlarını da yazacağız zaman zaman..
Yozgatlı Şiir yorumcuları seneye 3-5 misli artacak.Oğuzhan Yüksel, Nurbanu Sargın gibi yeni yeni Şiir Yorumcusu Genç Yozgatlılar ile tanışacağım seneye. Okulların açılması ile çok farklı şiir güzelikleri yaşanacak Yozgat saygınlığında yeni bir etkinliğe kadar.
Etkinlikler sonunda 11.07.2010 günü Yozgat Kültürpark’ta yaptığım değerlendirme konuşması aynen geçerlidir.
Yeni etkinlikler için hazırlıklar derhal başlamalı.
Yozgat Valisi, Şair Şiir Yorumcusu Necati Şentürk şahsında; Tertip komitesine, katılımcılara, şiirsevenlere ve yozgat ve ilçeleri için yayın yapan medya mensubu meslektaşlarıma teşekkür ediyorum.
Sunucuları gönülden kutluyorum.
Zamanı iyi kullandığımızda, imkanlar elverdiğinde Valilik ve belediye konuya Yozgat Sevdası ile ekonomik destek sağladığında ve bizzat organizasyonda aktif rol üstlenerek şiir etkinliklerine şiire sevgi şaire saygı ilkesiyle öncülük ettiğinde inanıyorumki herşey daha güzel olacak.Şüsiyad Başkanı olarak şiirin ve ustaların parlak geleceğinden çok umutluyum..
Netice itibariyle; etkinliklere bir bütün olarak bakarken; duygu ve düşüncelerimi de önceki yazdıklarıma ilave olarak Yozgat Sevdası Bitmez diyerek paylaşıyorum..
Yozgat Sevdası Bitmez
Ne yüce bir duygu Yozgatlı olmak..
Engin kültürüyle orda yaşamak,
Tarihi unutma, özünü tanı..
Mümkün mü Bozoklar’dan kopmak?
Toz pembe yıllarım geçti bağrında,
Yayla yollarında kaldı gözlerim
Nice şeyhülislam, asker ve bilgin..
Anısına rehber oldu sözlerim.
Candostlar diyarı Bozok otağı,
Cevher yüklü sanki taşı toprağı.
Desti kebabı meşhur olsa da..
Çok derde devadır söğüt yaprağı.
İpin bir ucundan tutmak isterim.
Eserlere eser katmak isterim.
Öne düş..diyenlerle el ele verip..
Daha ileriye gitmek isterim.
’ Tutuştur ocağı çıra sönmesin;
Yeni nesil bizi korkak sanmasın;
FİDAN DİK TÜRKİYE ÇÖL’E DÖNMESİN’
Deyiversek dağlar bile deleriz.
Binlerce sayfaya döksem içimi,
Oldu bitti herşey tamam diyemem.
Biri çıkıp ağız burun bükerse..
Sağlık olsun..başka birşey söylemem...
Hikmet OKUYAR
Şüsiyad Başkanı
YORUMLAR
BENDE YOZGATLI OLARAK SİZİ GÖNÜLDEN TEBRİK EDİYORUM VE PAYLAŞIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLERİMİ YOLLUYORUM..
Hikmet Okuyar
Duyarlılığınıza teşekkür ediyoruz.
Binlerce Yozgatlı Şiir Yorumcusu binlerce şiirseven yetişsin istiyoruz.
Aşıklık, Ozanlık, Şairlik mesleğimizi icra ederken; Hissederek yazdıklarımızın hissedilerek okunmasını çok okunmasını kültür sanat sitelerinden aranıp bulunup tavsiye edilmesini istiyoruz.
Kalıcı hizmetlerimiz devam edecek
Şebingülü sunumlarımızla
Selam sevgi saygı
Şüsiyad Başkanı