- 1106 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
“GEÇMİŞİ HATIRLATAN BELGELER “BELEDİYE KONSERVETUARINA DOĞRU İLK ADIM... "
“GEÇMİŞİ HATIRLATAN BELGELER “
30.06.2010 – Suat TUTAK
BELEDİYE KONSERVETUARINA DOĞRU İLK ADIM...
27 kasım 2004
Suat TUTAK
S Ö K E / ESİNTİ (Makale)
Söke Ekspres Gazetesi’nin 25 kasım 2004 tarihli nüshasında, ikinci sayfada bir yönetmelik yayınlandı. (T.C. Söke Belediyesi Türk Halk Müziği Korosu Yönet-meliği ) Bu on beş maddelik yönetmelik, belediyenmiz öncülüğünde ileriye dönük kurulacak olan, büyük bir kurumun ilk adımı, temeline konulan ilk harcı, hayata geçirilmesi düşünülen ve yıllar yılı hayali kurularak, bir türlü gerçekleştirilmesi mümkün olmayan bir, “ BELEDİYE KONSERVETUARI ” nın ilk temel taşı anlamındadır.
Evet, Belediye Konservetuarı ... İstanbul’da bir örneği var. Söke’de neden olma-sın?!.. Bu konuda ben; yıllar içinde, birçok kez makaleler yazıp, bu sütunlardan ses-lendim. Haykırdım... Fakat; her nedense, hep hasır altı yapılıp, görmemezlikten, duy-mamazlıktan gelindi. Nice yönetimler geldi belediyemize, onların bazı kesim idareci-leriyle bire bir konuştuğumuz, bu arzumuzu duyurup, talepte bulunduğumuz sohbetleri-miz de oldu. Ama bunlar, benim ve ve bazı sanatçı veya sanatsever arkadaşlarımın teke tek, ferdi çabalarından öteye gidemedi. Gerçekleştirilemedi. Bizler de her seferinde boy-numuzu büküp ( BİR BAŞKA BAHARA ) diyerek, ayrıldık. Artık umudumuzu yitir-diğimiz bir anda, belediyemiz yöneticilerinin böyle bir teşebbüste bulunması, bizlerin yitirilmiş umutlarımızı yeniden canlandırdı. Bu işin olacağına inanmaya başladık. Çün-kü, başarılabileceğine önceden inanıyorduk... Tek eksiğimiz; sesimize kulak verilmesi,
Söke’deki mevcut sanatçılara güvenilmesiydi. Eksiğimiz yalnızca buydu. Bizlere verilen değerler yeterli değildi.
Şimdi inanıyoruz ki artık bizlerin, sesini duyacak, sanatsal duygu ve yeteneklerimizi hissedip görecek, değerlendirecek, sahip çıkacak uygar anlayışlı bir yönetim gelmiş bulunuyor... Neden olmasın ki; Söke’de edebiyat, kültür, sanatın her dalında yetenekli, başarılı, gelecek için umut veren birçok gencimiz, yaşlımız, insanımız var. Hem de Türkiye genelinde birçok il ve ilçede olmadığı kadar fazla sayıda var. Sözün özü; un var, yağ var, şeker de var.. Neden helva yapmayalım?!..
Belediyemizden dileğimiz ve temennimiz odur ki; Söke’de mevcut Tiyatro Derne-ğimizi, Türk Sanat Müziği Derneğimizi, birkaç tane olan Türk Halk Müziği Dernek-lerimizi ve hatta Söke Şairler ve Yazarlar derneğimizi, daha iismini şuan hatırlayama-dığım sanatsal içerikli dernek ve kuruluşlarıbişr çatı altında (Mümkün olsa tüm Sivil toplum örgütlerini bir araya getirip) toplayıp, Bale ve Moda gibi dalları da ekleyerek, belediyemiz çatısı altında bir “KONSERVETUAR “ oluştursun... Elbette bu, bir anda olacak iş değil... Belli bir aşama ve alt yapı hazırlık dönemi olacaktır. Ama istendiği takdirde yapılamayacak bir iş, bir oluşum değildir.
Bu sayede gelecek yıllarda yapılması planlanan, Uluslar arası Söke Festivalleri için de iyi bir hazırlık olacak, mevcut konservetuar elemanlarından faydalanıp, Söke dışın-dan sanatçı getirilmesine gerek de kalmayacak, büyük boyutlarda festival masrafların-dan da kurtulmuş olunacak, ucuza mal edilecektir. Ayrıca da; Söke’de yetişen, yetiş-mekte olan gençlerin, gelecek kuşakların, okuldan artan boş zamanlarını, kötü alışkan-lıklar edinmekte kullanmaları engellenmiş olacak, güzel nesiller yetişmesine yardımcı olacaklardır. Daha bir çok örnekler sayıp bu kuruluşun ve de kurumun yararkarını anlat-mak mümkün... Bu kadarı yeter sanıyorum.
Böylesine güzel bir amaç için ilk adımı atmış olan başta Belediye Başkanımıza ve şahsında Kültür komisyonunun tüm üyelerine teşekkür edeiyorum. Bugüne kadar Söke-’mizin aç kaldığı güzel şeyleri yapmaya, lütfen devam ediniz... Söke hepimizin. Bu gençler, bu güzelim belde hepimizin... Bizler düşünüp yapmazsak, kimler yapacak, söy-ler misiniz!?.. Böylesi güzel projeleriniz hayata geçiirildiği sürece, tümümüz yanınızdayız. Gerek duyduğunuz an, hizmet için de her an emrinizdeyiz. Bu ülke hepimizin... Güzelliklere hep birlikte devam.
“30.06.2010 – Suat TUTAK “
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.