DÖRT ADAMIN HİKAYESİ...............
Almanyanın Mac Teburg Şehrinde Birbirini severek evlenen iki işinin 1827 yılında KARL DETROİT isminde bir çocuğu dünyaya gelir.Aile içerisindeki huzursuzluktan dolayı bir Fransız yetimhanesine bırakılır Karl Detroit.12 Yaşına geldiğinde bir gece arkadaşları uyurken yetimhanenin pencerisinden kaçar ve gemilerde miçoluk yapar.Bir gün hamburgtan kalkan bir gemiyle istanbula doğru yola çıkar.Kız Kulesine gelince kuleden yanan ışıktan etkilenen bu genç çocuk kuleye doğru hayatını değiştirecek olan kulaçlarını atarak yüzer.O dönemde cüzzamhane olarak kullanılıyordur Kız Kulesi bunu nerden bilsin genç KARL DETROİT O sadece çok etkilenmiştir Kız Kulesinden.Kıyıya çıkar ve oraya sığınır.Almanlar bu genç çocuğu istemektedir.Bunu duyan dönemin Dış İşleri Bakanı konumundaki sadrazam ALİ PAŞA bu çocuğun hikayesini merak eder ve çocuğu yanına çağırtır.Çocuğun hikayesini dinlemeye başlar.Karl Detroit başından geçenleri anlatmaya başlar.Ali Paşanın merak ettiği o kadar yere giden bu genç çocuk neden istanbulda kız kulesini tercih etmiştir.Çok etkilendiğini söyleyen bu genç çocuk Kız Kulesinden yanan ışıkların kendisini çektiğini söyler.Bu genç çocuk Ali Paşanın sevgisini ve sempatisini kazanmıştır.Almanlarla arasında bir diplamatik kriz başlamıştır.Bugenç çocuk geri dönmek istemez ve Ali Paşa kendi himayesi altına alır.Sıkıysa gelin alın der ve adını ilerde çok önemli birisi olacak olan bu gencin MEHMET ALİ koyar.Çok iyi bir eğitim alan mehmet ali zekası ve yetenekleri sayesinde II.ABDÜLHAMİT döneminde PAşalığa kadar yükser.1878 yılında imzalanan BERLİN ANTLAŞMASINDA OSMANLIYI temsil eden 3 kişiden biridir.Antlaşma imzalandıktan sonra kaçtığı yetimhaneyi gezmek ister.Orayı görüp mazisini yaşadıktan sonra dönüşte hıristiyan halk tarafından Arnavutlukta linç edilerek öldürülür.Leyla adında bir kızı vardır Mehmet Ali Paşanın ve Leyla hanımında 4 kızı vardır.Kızlarından birisinin adı Celile hanımdır.Celile hanımın bir erkek çocuğu dünyaya gelir ve adı NAZIM HİKmettir.Bir gün Ömer Deniz isimli bir genç asker Nazım Hayranıdır ve Nazım ile yolda karşılaşırlar.Yazdığı şiirleri Nazıma okutmak ister.Tam o sırada tutuklanırlar.Nazımın suçu orduyu karıştırmak ve kışkırtmaktır.Ömer Deniz tam 6 yıl yatar.Çıkınca haksız yere yattığı için hukuk okumaya karar verir.Okumak için paraya ihtiyacı vardır.Bir oyuncakcı dükkanı açar.Kendi oyuncaklarını imal etmeye başlar.Bir gün bir çocuk gelir dükkana burda çalışabilir miyim der.Kıramaz bu küçük çocuğu.Küçük çocuğun hiç oyuncağı olmamıştır.Bunu söyleyince Ömer deniz bu küçük yüreğe bir oyuncak yapmaya karar verir ve çocuğa yarın geldiğinde sana bir oyuncak yapmış olacağım der.Mutlu bir şekilde ayrılır çocuk ve yarının olmasını büyük bir heyecanla bekler.Ömer deniz bir kukla yapmaya başlar.Daha önce hiç denememiştir.Ama bu küçük çocuk için yapacaktır.Sabaha kadar uğraşır.Sabah küçük çocuk geldiğinde Ömer Deniz uyuya kalmıştır.Uyandırır oyuncağını beklemektedir.Ömer Deniz yapmış olduğu kuklayı bu küçük yüreğe verir.Büyük bir mutlulukla okula gider ve ilk arkadaşlarına bu kuklayla gösteri yapmaya başlayan bu küçük yürek MÜJDAT GEZENDİR..........
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.