- 724 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ÇIKMAZ YOL YOKTUR
Çıkmaz bir sokakta; yanlış yola giren biz, öfke duyduğumuz yol, nasibini alan ise araba olur bazen..
Başa çıkılmaz bir işte ise işin içinde olan biz, isyan ettiğimiz olaylar, muhatap aldığımız ise kaderdir.
Kimi zaman düşünceler de girer çıkmaza.. Rüzgarsız bir havada kullandığımız “yaprak bile kımıldamıyor” sözü sanki bizim içinde olduğumuz durumu tanımlar.
Hammadde varken, işleyecek olan beynimiz tek bir sözcük bile üretemez olur. Çıkar yol ararken daha da çıkmaza düşeriz.
Böyle zamanlarda “bırak dağınık kalsın” sözü çözüm olur sanki.. Terapi cümlesi gibi.. Her şeyi kafasına takan bir insan için belki zor ama denemesi bedava bir yol..
Çalışma hayatımda çok yoğun olduğum dönemlerde zaman zaman “düşünce kilitlenmesi” dediğim bu olaya ben de düşmüşümdür. Çok rahat fikir üretebilirken, kimi günler donuyordu sanki.. Aslında böyle anlarda odaklanılan işten bir süreliğine dahi uzaklaşınca, beyinden uzaklaşan düşüncelerin bir bir geriye dönüşüne tanıklık edebiliyor insan.
Çok fazla düşünmek iyi değil derler ama hiç düşünmemek bence daha kötü.. Düşündükçe insan çözüme adım adım yaklaşıyor. Düşünmedikçe de olduğu yerde kalıyor.
Bazen bir insanı tanımlamak için kullandığımız düşünceli insan iki farklı anlam yükler o kişiye.. Birincisi insani değerlerini maddi değerlerinin üstünde tutan kalbi güzellik ve iyilikten yana olan bunu da davranışlarına yansıtan insanı, ikincisi ise; kafasında kırk tilki dolaşıp kuyruğu birbirine değmeyecek kadar dolu olan insanı düşündürür.
Düşünmek bize mahsus bir özellik.. Ne mutlu ki eğrisiyle doğrusuyla düşünebiliyoruz ve muhakeme gücümüz var.
Düşünce dediğimiz en büyük değerimizi Allah hep iyi olanda kullanmak nasip etsin.
Bir tek ölümüne çare yok onun dışı her problem insanlar için ve bunu da düşünerek çözebileceğimizi inanıyorum.
Diyorum ki; yollar gide gide, sorunlar çözüle çözüle biter.
Saygı ve sevgilerimle..
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
[Diyorum ki; yollar gide gide, sorunlar çözüle çözüle biter.]
Birde bakmışsınız ömür bitmişşş.
Nice insanlar tanırım, kimini şahsen kimini gıyaben, birçoğu yakın çevremden, kimisini basından tanırı(z)m, işadamı, sporcu, profesör, sanatçı, doktor. Yaşantılarına bakıp imrenmemek ne mümkün. Şöyle bir baksan hepsi kendine göre birer merhem imparatorluğu sahibi, lakin öyle dertlere düçar kalmışlar ki, aman İsmet şu çulsuz halinle yat kalk şükret derim kendi kendime.
Hani derler ya “dışı seni içi beni yakar” diye, onları hem içi hem dışı yakıyor.
Tedbir, takdir ve tevekkül, Herhalde bütün düğümler bu üç kelimenin içini tam manasıyla doldurabildiğimiz de çözüme ulaşacaktır. Yoksa patinaj çeker dururuz, gibi geliyor bana.
Saygılar, selamlar
Aysel AKSÜMER
Yani yazınızın başından sonuna kadar haklısınız kaleminize sağlık. Saygı ve selamlarımla..
düşünce gücüyle yolumuza yön verebiliriz
nasıl düşünürsek olalar öyle gelişir
iyi düşünmeliyiz ve olumlu
düşünceleirmzi bizi yönetir..
ne düşünürsek o oluyor..
asla kötü şeyleri kafamıza düşüncelerimize almamalıyız..
iyi düşüncelerle ....
çok güzel bir yazı olmuş ..sevgilerimle..
Aysel AKSÜMER
Düşünmek sanırım bizi diğer canlılardan ayıran en büyük özellik. Bu dünyada ve ahiret yurdunda yerimizi belirleyecek en önemli unsur.
Güzel bir konuyu ele almışsınız. Düşüncelerimizin her daim doğru yolda fiiliyat göstermesi dileğiyle.
Tebrik ederim.
Aysel AKSÜMER
yaşamın gel.....gitleri.....menfi veya müsbet olaylara dayanma gücü.....her türlü badirelerin üstesinden gelme yeteneği......fırsatları..... ama hep insanca..... ona yaraşır şekilde..... çok hoş bir anlatım.....büyük keyif verdi.... kıtluyorum.... saygılar
Aysel AKSÜMER
"Bir tek ölümüne çare yok onun dışı her problem insanlar için ve bunu da düşünerek çözebileceğimizi inanıyorum.
Diyorum ki; yollar gide gide, sorunlar çözüle çözüle biter. "
demişsiniz...
umarım çözüle çözüle biten o huzur sesini duyar/ız birgün...
güzeldi...
Aysel AKSÜMER
Sevgilerimle.. Herşey gönlünüzce olsun.
Herkesin ortak yaşamında işte bende yaşadım diyebileceği bir güzel içerikli yazı...
Bu hatırlatmalar ve bize sunulan güzellikli satırların anlatımındanda dersler almamız gerektiğine inanıyorum.
Konuyu işlerken ders verir anlayışlrı öne çıkarmanızıda kutluyorum.
Emeginize sağlık.
Saygılarımla
Aysel AKSÜMER
Saygı ve selamlarımla..
Düşünme, Rabbimizin biz insanoğluna verdiği önemli nimetlerden biridir.
Aklı selimle, düşünerek bir çok işi neticeye ulaştırmak mümkündür.
Güzel bir çalışma, tebrikler, sevgilerimle.
Aysel AKSÜMER
Güzel yorumunuz için tekrar teşekkür ederim. Sevgilerimle..
"DÜŞÜNÜYORUM,O HALDE VARIM!"
GÜZEL BİR KONUYA DEĞİNMİŞSİNİZ.KUTLARIM.YAZININ TEKNİK KISMI ,EDİTÖLERİN İŞİ...
sAYGILARIMLA...
ayhansarıkaya tarafından 6/29/2010 10:35:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Beğenmenize sevindim. Saygı ve selamlarımla..