- 429 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kızgın Alevlerin Arasındaki Tek Gerçek Işık
Yüce mahkemenin karşısına sakin adımlarla gelmekte olan K.’nın ne ellerinde bir bağ vardı ne de kaçmasını önleyecek başka bir önlem alınmıştı.Nitekim kaçmayı başarması çok zor ve bunu denemesi anlamsızdı K.’nın.Kaçmak için alanı çevreleyen ateş çemberini aşması gerekiyordu ilk önce.Sonuçta da bu zahmete değecek bir fayda elde edemeyecekti ki...Zaten onu gönderecekleri yere ulaşabilirdi ancak.Buna da en azından şimdilik ihtiyacı yoktu.
Yavaş yavaş yüce yargıcın karşısındaki yerini aldı K..Bu sırada diğer taraftan getirilmiş olan izleyiciler yoğun bir uğultuyla protesto etmeye başlamışlardı bile onu.K.’yı destekleyen buralılar ise çemberin dışında bırakılmışlardı.Onların mahkemeye alınması düşünülemezdi.Bu intihar olurdu yüce düzen adına.
Söze yüce yargıç başladı.’’karşımda tüm sefil haliyle salınmakta olan K.!!Değişmez kuralları sarsma girişiminde bulunmaktan yargılanmaktasın.Suçunu kabul ediyor musun. ’’ Böylesine yırtıcı bir tonda sorulmuş bu soruya istenilenin dışında bir cevap verilmesi mümkün değildi dünya şartlarında.Ama buranın dünyadan çok uzak olduğu kesindi.Yüce yargıç susar susmaz izleyici kalabalığı oluşturan et ve kas yığınlarında ahlak dışı bir suçu ayıplarcasına devinimler meydana gelmeye basladı.Şaşırmış görünüyorlardı.Ama şaşırmalarına da imkan yoktu .Önceden bildikleri ve de taaa öncelerden beri alışageldikleri bir suçtu K.nınki.Kaldı ki suç muydu o bile kesin değildi her şey gibi.Lakin bu düzenli,ahlak abidesi ,sefil toplumun yerine getirmesi gereken misyonu buydu.Kendilerince bir iyiyi belirlemek .Öyle olmak.Ve de öyle olmayanları ölümüne ve acımadan ayıplamak.Ne yazık ki tüm anlaşılamayanlar;bunu başarıyorlardı işte!
****
Titrek samanların arasında küçük bir bir kıvılcım parladı ansızın. Samanlar o kadar inceydi ki bir anda alevlendi.Ama kimse bunların farkında değildi.Zira zaten alevler umurlarında olmazdı da.Titrek alevler her yanı sardı ve artık çemberin dışında da alevler vardı...
****
K. kendisine yüce yargıçca yöneltilen sorunun bir formalite olduğunu biliyordu.Bunun içindir ki hemen söze başlamak için yöneldi.Hayattayken bile olmadığı kadar sakindi.Oysa zamanda ve zamanın ötesinde ölesiye korkması gereken bir an varsa o an gelmişti işte.Hafifçe boğazını temizledi.Ve buradaki yüceliğe gölge düşürecek derecede sade bir şekilde söze başladı.
’’Sayın yargıç öncelikle sizden bana karşı olan şüphelerinizi bir kenara bırakmanızı isteyeceğim.Size her şeyi olduğu gibi anlatacağımdan kuşku duymayın lütfen .Kaldı ki yalana başvurmak benim içinde işleri çekilmez bir şekle sokacaktır.Çünkü takdir edersiniz ki ben haklılığımı eksiksiz bir saflıkla ifade etmek üzere buradayım.....
Zamanın ve mekanın ötesindeki asıl gerçek olanı zaten içimde ta derinlerde hissediyordum.ama ben dahi bunun farkında değildim.Her şey karanlık sefil dünyadaki ucra köşemde berbat bir sigarayı oflaya puflaya ciğerlerime çekerken bir köpeğin kendi türdeşleri tarafından parçalanışına kulaklarımla şahit ve suç ortağı oluşumla su yüzüne çıktı.İçimdeki, dünya ve ötesindeki tek gerçeklik işte böyle bir farkına varışa dönüştü o an .Ve ben bir saniye önceki ben olamazdım artık istesem de...O katı çelik gibi saniyelerde yıllardır bu farkına varış için yaşadığımı anladım.Bundan önceki hiçbir anının,kişinin,ya da ne bileyim en değerli bir sevincin bir önemi kalmamıştı benim için.Bir dönüşüm gerçekleşmişti kendi içimde .Kökten bir başkalaşma ya da belki özüne daha bir yaklaşma .Müthiş ve korkunç bir hızdaki bir dışa çıkışıydı içimdekinin.Geçmişe dair her şey hatırlanamayacak kadar uzaktı artık.Hiçbir şey eskiye dönemezdi ve ben de bunu istemezdim zaten.Eksiksiz ve yüceler yücesi bir devrimi gerçekleştirmiştim.Artık tanrısızlığın peygamberiydim işte...’’
Yüce mahkemenin kendisinden daha da yüce heyeti böyle bir ileri çıkışı kesinlikle kestirememişti tüm yüceliğine rağmen.K. öyle sakince ve öylesine bir çırpıda söylemişti ki bütün bunları ,ancak müdahale edebildiler.gafil avlanmışlardı ama yinede onu susturmayı başardılar...
Yüceler yücesi yargıç tokmağı masaya üç kez vurur.’’pat,pat ve yine pat...’’
HÜKÜM:Hayır hayır sadece mahkeme zamanın ötesinde başka bir buluşmaya ertelendi.
Dünya ve size göre bir ötekisi
Nede boştur aslında her ikisi
Çırpınır her can elde etmek için
Aslında hiçtir hepsinin efendisi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.