- 853 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ş İ İ R L E R L E , Ş A İ R L E R L E , TEKİRDAĞ.. / Hikmet OKUYAR
Şiir dostlarımızla birlikte Tekirdağ ve ilçelerinde kültür sanat etkinlikleriyle ilgili araştırmalarımızı sürdürürken, 46. Tekirdağ Kiraz Festivali etkinliklerini heyecanla takip ederken; Muratlılı Şair, Şiir Yorumcusu, Şiir Proğramları Sunucusu, Şarkı Türkü Yazarı Sedai Kavrık’ın ’’ Muratlı Hıdırellez Şenlileri açılışına yıldız yağdı..’’ başlıklı haber metnine rastladım.
Konuya Tekirdağ ve çevresinde geliştirilerek yaşatılan şiir etkinlikleri penceresinden baktım.. Tekirdağlı Edirneli Kırklarelili Aşık, Ozan, Şair ve Şiir Yorumcusu dostların Trakya Kültür Sanat Etkinlikleri adına sergiedikleri sağlıklı birliktelikleri görünce çok mutlu oldum.
Trakyalı Aşık, Ozan, Şair, Şiir Yorumcusu, Bestekar, Müzisyen, Ses ve Saz Sanatçısı, Medya Mensubu, Sanatsever Konuklar ile Proğram Sunucusu; gerçekten 3 Ünlü Kemal’in Tarih ve Kültür Şehri Tekirdağ’da
şiir güzelliğindeki gelenekleri Trakya Sevdası ile yaşatmaya; Türkiye Sevdası ile gelecek nesillere aktarmaya kararlı olduklarını şiir yüklü duygularla haykırıyorlardı sanki.. Tebrik ediyorum. Haberi; Trakya, Marmara ve Türkiye gelenlindeki şiir dostlarıyla, kültür sanat dostlarıyla paylaşıyorum.
’’ Muratlı Hıdrellez Şenlikleri Açılışına Yıldız Yağdı..
Bu yıl 32.si düzenlenen Geleneksel Muratlı Hıdrellez Şenlikleri’ nin ilk gecesine; İstanbul, Tekirdağ, Edirne, Kırklareli, Muratlı, Şarköy, Malkara, Hayrabolu, Lüleburgaz ve Çorlu’ nun Ulaş Beldesi’nden çok sayıda saz ve sanatçısı sanatçı ile aşık ozan şair ve şiir yorumcusu katıldı.
Sunuculuğunu Muratlılı Şair, Şiir Yorumcusu, Şarkı Türkü Yazarı Sedai KAVRIK’ ın yaptığı şenliğin açılış gecesine; Muratlı Kaymakamı Yakup TAT, Muratlı Belediye Başkanı Nebi TEPE, Muratlı Garnizon Komutanı İsmail KUŞSAN, Muratlı Emniyet Amiri Hasan AVCI, Muratlı DSP İlçe Başkanı Recep ÇAVUŞOĞLU, Tekirdağ Vergi Dairesi Müdür Yardımcısı Sıtkı KARSLIOĞLU, çok sayıda medya mensubu ve santsever vatandaş katıldı.
Türk sanat müziği, Türk halk müziği, popüler müzik ve fantazi müzikten eserlerin seslendirildiği şenlikte, Fevzi KURTULUŞ, Ruhi Kaan BİRKALIR, Veysel YALVAÇ gibi ünlü bestekar ve ses sanatçılarının yanısıra Fehmi ALTUNAY, Engin AÇIK, Vildan ALANAT, Fuat ERTUĞRAL, Rıfkı NİZAM dan oluşan yerel sanatçıların söyledikleri şarkı ve türkülerle coşan Muratlılılar, Tekirdağ Namık Kemal Şiir Grubu, Kırklareli Kültür Sanat ve Edebiyatçılar Derneği Şairleri (KIRKSEDER), Edirne Ozan Ağacı Şairleri :(Belkıs Yıldız ERK, Fedai KAVRIK, Alaeddin İKİCAN, Erman ULUSOY, Metin BARBAROS, Hüseyin ÜNSAL (Neferi) ’ın şiir yorumlarını büyük bir ilgi ve beğeniyle dinlediler.
Ayrıca Semih BİRKALIR, Recep Ümit NİŞANCI ve Ümran Özgür ÇUHACI da geceye katılan şair ŞEREF KONUĞU ŞAİRLER arasında yer aldılar.
Muratlı Belediye Başkanı Nebi TEPE’ nin sahneye çıkarak sanatçı Fevzi KURTULUŞ’ a bir şarkıda eşlik etmesi günün unutulmaz enstanteneleri arasına girdi. Gece, Muratlı Belediye Başkanı Nebi TEPE’ nin, günün anısına düzenlenmiş olan teşekkür plaketlerini katılımcılara taktimiyle son buldu.’’
Netice itibariyle Tekirdağ, Edirne, Kırklareli ve ilçelerinde benzer kültür sanat etkinliklerinin kaydadeğer olduğunu düşünerek paylaşırken Şiirlerle Şairlerle Tekirdağ; 46 Tekirdağ Kiraz Festivali ile bütünleşince de daha çok ilgi uyandıracak.
Tüm Trakyalı Şiir Yorumcusu canlarımızın aşık ozan ve şairlerimizi daha yakından takip etmeleri ve eserlerini MP3 lerle yorumlayıp paylaşmaları dileğiyle..
Selam Sevgi Saygı
Hikmet OKUYAR
Şair Yazar Gazeteci
[email protected]
Not : Kırk yıl hayal ettikten sonra 19 Mayıs 2010 Günü Şiir Şenliklerinin Şöhretler Şehri Şebinkarahisar’da açılışını yaptığımız OKUYAR ŞİİR KİTAPLARI MÜZESİ / ŞEBİNKARAHİSAR için
imzalı ŞİİR KİTABI veya Fotoğraflı İmzalı Çerçeveli ŞİİR gönderilmesini İSTİYORUZ.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.