Tevhid Evleri
İnsanı eğitmek,şahsiyetini şekillendirmek,aklını özgürleştirip,kendisine vizyon kazandırmak başka bir ifadeyle birey yetiştirmek,dünyanın en zahmetli işidir.Bu sürece,çevre,Öğretim kurumları,Aile vb bir çok etken rol oynamaktadır ancak sivil toplum kuruluşları bu sürece aktif pozitif bir katkı yapabilir.örneğin öğrenme çağında olan bir kimse haftanın iki üç gününü ikişer saatten de olsa dernek ya da vakıf adıyla hizmet veren STK’larda değerlendirebilir.
Bu tür özerk mekanlarda tevhit anlayışı anlatılarak dersler tevhit şemsiyesi altında nefis tezkiyesinden tutun dünya siyasetine kadar çağdaş bir bireyin donatımı neyi icap ederse boşluk bırakmayacak tarzda bir programla yetiştirilmelidir
İslam’ın esasları,
Peygamberin hayatı,
Sahabeyi kiram,
Dinler tarihi,
İslami şahsiyetler,
Dünyanın ekonomik ve siyasi durumu,
Kazanmanın helal yolları,
Ekonomik üstünlük,
Helal dairedeki eğlendirici etkinlikler,
Daimi Kur’anı kerim dersleri,vs.
Bu vesileyle kendini her platformda ifade edebilecek,hayata katkı yapacak verimli,üretken, ayağı üzerinde dik durabilen, mert, metanetli ve sabırlı kimseleri ancak bu şekilde yetiştirebiliriz.
Bu gün böyle miyiz acaba?
1-Kimisi "imani meseleler" adı altında mistik bir düşünceye sahip ,sözüm ona müminlerin imanını kurtarıyor.
2-Kimisi aman evladım namazlı niyazlı olsun ama eve göbekle bağlı olsun, kimsenin aklına ihtiyacım yok deyip çevresiz büyütüyoruz.
3-Kimi sivil toplum kuruluşu eğitiyorum derken vatandaşı İslam devletine endeksleyerek çevre ile aralarını açarak militan yetiştiriyor,
4-Kimisi de, aman evladın sağa sola karışmasın en kısa zamanda okulunu bitirip meslek sahibi olsun dünyayı ben mi kurtaracağım,diyor.
Ancak bu tarzlardan hiç biri tercih edilmesi gerek tek yol değil,belki taraflı ve yetersizdir.
Tek çıkar yol tevhit evleridir galiba,yoksa bu gün iyi gibi görünen yarın hem dünyasına hem ahiretine sıkıntı oluşturabilir.İnsi ve cini şeytanların kol gezdiği bu dünyada bir ayağımız sımsıkı iman dairesine bağlı olmazsa amal ve itikadımıza halel gelebilir, maazallah!...
Siz laik bir devlette, seküler hayatın revacta olduğu bir toplumda yaşayabilirsiniz. Untmayın evinizin kapısını besmeleyle açıp kapatırsanız ömrünüzün en az yarısını Allahın dilediği tarzda geçirebilirsiniz bu önemli bir kazanımdır.Bu durum vakıf ,dernek evleri için de söz konusudur.
Bu fırsatı oluşturup değerlendirmek boynumuzun borcudur tüm Müslümanları borcunu ödemeye davet ediyorum.
Selam ve sevgilerimle.
e.kaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.