- 1328 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
TANRI AFFEDER
Dünyaya bir kez daha gelme şansım olsaydı, belki bazı kararlarımı bir kez daha düşünerek alırdım. Ama Allaha şükür çok pişman olduğum, bu dünyaya niye geldim dediğim bir an olmadı. İnşallah bundan sonra da olmaz. Çünkü bazı şeyler istem dışı gerçekleşir istediğimiz kadar plan yapalım tamamen alt üst de olabilir herşey.. Yine de gelecek için düşlediğimiz ne varsa bizim için en hayırlı olacak şekilde gerçekleşsin..
Şöyle bir düşünüyorum da hiç maddiyatçı bir insan olmadım hep manevi değerlere önem verdim. Ne okul yıllarımda babamdan bütçesini zorlayacak bir şey talep ettim ne de evlenirken takı vs. talebim olmadı. Galiba biz bunu babamdan öğrendik. Babam beni isteme olayında; "mutluluk bilezikle, üst başla olmaz mutlu olsun yeter, siz ne uygun görürseniz bize yakışmaz bir şey istemez" demişti. Babam o zaman gözümde bir kat daha büyümüştü, yıllar geçtikçe onbinlerce kat büyüyor hatta devleşiyor.
Ticaret değil ki evlilik... Nice kolları altınla dolu olup, ertesi günü ne var ne yoksa satılanları duydum. Ya da gösteriş için kuyumcu tanıdıklardan emaneten takılan takılar... Ben bu tür ayrıntıları yirmili yaşlarımda da sevmezdim şu anda da öyle... Bir kişinin değeri ona alınan ve takılan şeylerle ölçülmez. Kalbe atılan sevgi tohumları ve kişiliğine saygı en büyük değerdir bence...
Dünyanın gelip geçici olduğunun farkında olmayan, karakteri beş para etmez ama mevkisi var diye kızını etiket sahibi kişilerle evlendirmeye çalışan ana, babalara ayrıca elinde fazlasıyla varken bir allahın kuluyla paylaşmayanlar için bir şiir yazdım müsaadenizle paylaşmak isterim.
Sevgi ve saygılarımla...
TANRI AFFEDER
Kainatın en güzeli olsaydın,
Asanı görmemezlikten gelir,
Tacını ben huyuna takardım,
Ruh güzelliğine vurulurdum.
Padişah tahtına kurulsaydın,
Hükümdarlığını yok sayardım,
Emirlerine noktamı koyar,
Fermanına gönül yazardım.
Şan, şöhret, nam olur yalan,
Han, hamamdan kalır bir dam,
Yok ki ahiretin hamili kartı,
Götüremezsin yatını, katını.
Almamak lazım mazlumun ahını,
Tutmak gerek nice yoksulun elini,
Anlarsak eğer hatanın dörtte birini,
Tanrı affeder çoktan hepsini..
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Evlilik iki kişinin, sevgiyle saygıyla devam ettirmesi gereken birlikteliktir.Yazınızdaki anlatımlara aynen katılıyorum.
Kilolarla altın isteyip, evlendikten sonra yapılan borçları ödemek için, sıkıntılar yüzünden, geçinemeyen, sık sık kavga eden
eşler gözlerimizin önünde.Güzel bir konu işlemişsiniz.Tebrikler, harika tespitler yine, sevgilerimle.
Sevgili Aysel, sizin yüreğinize atılan sevgi tohumları çoktan açmış, hatta boy salmış...
Ve görüyorum ki, tohum ekme sırası size gelmiş, ektiğiniz tohumlar boy salsın ve Dünyanız maneviyat denizin de okyanuslara ulaşsın...Öyle doğru kelimeler ve cümleler yarışmış ki, yazınız da, her biri ayrı değerde...
Umarım hal olur üzerimizde...
Bu gün hergünden daha çok sevgi bırakıyorum dost yüreğinize, birazı size birazı babanıza...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Bak bacım, bir kadın yada erkek milyonlara, milyarlara imza atsın parası varsa öder. Yoksa? Yoksa hapis hatar çıkar...
Ammma nikah defterine atılan yanlış bir imza ömür boyu hapisliktir. Güzel bir konuyu , güzel işlemişsiniz. Aslında hep böyle yapsak ... Güncel konulana değinip, insanları en azından üyelerimizi uyarsak ne iyi olur değilmi?
Aysel AKSÜMER
" bir kadın yada erkek milyonlara, milyarlara imza atsın parası varsa öder. Yoksa? Yoksa hapis hatar çıkar...
Ammma nikah defterine atılan yanlış bir imza ömür boyu hapisliktir."
gerçekten bu söz; özlü sözler kitabına girecek güzellikte.. Ben de hem hakkımdaki güzel düşünceleriniz hem de değerli katkılarınız için teşekkürlerimi sunuyorum. Saygı ve selamlarımla...
Bir kişinin değeri ona alınan ve takılan şeylerle ölçülmez. Kalbe atılan sevgi tohumları ve kişiliğine saygı en büyük değerdir bence...
uffff, son zamanlarda susturucu cümleler okuyorum kaleminizden...
kendimi tuta tuta, heycanla okudum satırlarınızı...
hele şiiriniz ise, doyumsuzdur...
EDEBİYAT ADINA, ŞAHANE bir yüreksin aysel dostum...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel hanım hergeçen gün çıtayı yükseltiyorsunuz.Yazmaya devam edin.Kutluyorum...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
yazı da şiir de harikaydı yüreğine sağlık kutluyorum ve yüzde yüz sana katılıyorum...
şiiri şiir bölümüne de ekle lütfen çok kısa bir açıklaması olsun...
sevgiyle...
Aysel AKSÜMER
iNSANIN KENDİSİNİ ÖZELEŞTİRİ YAPMASI ERDEMLİKTİR...SİZ DE BUNU YAPMIŞSINIZ KUTLARIM...
SAYGILARIMLA EFENDİM...
SELAMLAR...
Aysel AKSÜMER
Öncelikle sizi alkışlıyorum,içten yazınızla....
Artık manevi değerlere önem veren inasanlar maalesef çok azınlıkta, bilseler mutluluğu para ile satın alamayacaklarını.....Herşey alınır ama huzuru ve bazı değerleri satın alamazlar...
Ben de sizin düşüncenize önem verenlerdenim ve size sevgilerimi yolluyorum......