Döner bıçağıyla kimi keseceğim ben şimdi !!!
(...Hz Muhammed mi büyük Atatürk mü !!!
Yazının ilk başlığı buydu ve sonundaki ünlem işaretleri bu cümlenin bir soru değil saçma sapan bir cümle olduğunu vurgulayıp gereksiz mantıksız işlerle uğraşmayın a vurgu yapıyordu...
ilk altı yorumdan sonra yazının başlığını değiştirdim.Hayret ben de tam olarak şunu söylüyordum. Bu ülkede saçma sapan beyinli insanlar iki değerli insanı, iki büyük insanı, iki canını insanlar için ortaya koymuş insanı.... üstünlük yarışına, değerlilik yarışına, büyüklük yarışına sokuyorlar.Ey küçük insanlar ben sizden değilim çünkü ikisini de çok ve farklı seviyorum ve ayaklarının altına yatıyorum. Ben onların ayaklarının altındaki toz bile olamam dedim...tam tersi şeyler anlayıp -algısızlıkları yüzünden- beni suçlayan, hakaret eden insanlara teessüf ediyorum...
başlığın sonundaki ünlem işaretlerini de mi görmediniz yahu...
Neyse biz yazımıza geçelim hem iyi de oldu zaten konu da tam buydu...)
Hani “sevgide özgürlük, saygıda zorunluluk vardır…” denir ya.
Yok öyle bir şey. En azından bu topraklar üzerinde yaşayan insanların geninde (şükür ki hepsinde değil ama…)
Yok “aynı fikirde olmak zorunda değiliz” yok “zevkler ve renkler tartışılmaz” yok “fikrine saygım var” yok “herkes istediği inancı seçebilir” hepsi palavra bu cümlelerin, hepimiz biliyoruz değil mi ?
Mutlaka bir taraf olmak zorundasınız ve tarafınızı ölümüne savunmak ama önce tarafınızın tüm düşüncelerini, hislerini, algılarını, bakış yönünü, kitaplarını, totemlerini, gazete ve dergilerini….kutsal hale getirmelisiniz !!! Sizden olmayanları aşağılamalı, hakaret etmeli, cahil yerine koymalı, gerici ilan etmelisiniz !!! (hak ediyordur mutlaka !!! )
Ayrıca yine tarafınızın düşman bellediklerini ve dost bellediklerini de aynen kabul etmelisiniz !!!
İşin güzel yanı tuttuğunuz bu “taraf” ın illa bir ideoloji olmak zorunda olmaması….her şey olabilir….ne güzel, şanslıyız !!!
-Hangi haber kanalını izliyorsan ilerici, gerici, ülkücü, solcu vs olma konusunda ipucu veriyorsundur insanlara !!!
-Hangi takımı tuttuğun önemlidir çünkü döner bıçağıyla kimi keseceğimi bilmeliyim !!!
-Hangi kitapları okuduğun kimlerin, hangi düşüncenin militanı olduğun konusunda fikir veriyordur !!!
-En güzel dizi Ezel dir, yok Aşk ı Memnu, yok yok Tek Türkiye, olur mu ya hu hangi dizinin güzel olduğunu hangi kanalda çıktığı belirler !!!
-En büyük bizim takım...
(Ya öyle deme
Neden
En büyük Allahtır
??? )
-İmam hatipliler Atatürk düşmanıdır, halbuki Atatürk ilahtır (Kabe sizin olsun Çankaya bize yeter…-meşhur bir şiirdir-) !!!
-Hz Muhammed mi büyüktür Atatürk mü ?
(iyi ama bunlar farklı şeyler…
sus ! densiz seni !!!…seç birini !!!…)
-Çarşaf giymeyenler kafirdir !!! Açık gezenler günahkardır !!!
Biliriz biz o kapalıların ne haltlar karıştırdığını hem altlarına hiçbir şey giymiyor onlar. Öcü gibiler !!!
-Bu ülkenin doğusunu (Kürtleri) kurşuna dizeceksin arkadaş !!!
-Türkün Türkten başka dostu yok !!!
-Türkler bize ikinci sınıf insan muamelesi yapıyor !!!
(Milletvekili olamıyorlar, Belediye Başkanı, Cumhurbaşkanı, Başbakan…!!! )
-Darbeler iyidir…darbeciler asılmalı !!!
-Bu Müslümanları var ya Cuma namazında camideyken !!!
olmadı kendi uçağımızı düşürürüz suçu yunanlılara atarız !!!
-Devlet ürünüme istediğim fiyatı vermedi !!!
(Eeee Abi sen tarlaya ürün ekmeden destekleme parası alıyon
Sus ! densiz o başka…ben hakkımı alıyom…
Nasıl yani Abi !!!
Sen bilmezsin bu işleri…
??? )
-Recep ülkeyi satıyo !!!
Ona bakarsan Bahçeli de apoyu asmadı !!!
Deniz Anayasa mahkemesi önünde yatıyo !!!
Eeee Abi ?
Ne Eee si ?
Ülkeyi kim yönetiyo !!!
ABD…İsrail…AB…Ergenekon…Mafya…Sermaye Patronları !!!
Kafam karıştı Abi !!!
Sende kafa mı var ki !!!
-Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır…Bizim cemaat herkese açık kimseyi kendinden ayrı tutmaz. İslama en iyi hizmet eden biziz !!!
Bütün Cemaatler ve Tarikatler Atatürk düşmanıdır. Ülkeyi ele geçirmek istiyorlar.Başa gelirlerse kesecekler hepimizi !!!
-Arabesk (jiletçi)
Pop (kültürsüz yığınların işi)
Klasik müzik (Avrupa cızırtısı)
Rock (gürültülü)
Rap (ne dediği anlaşılmıyor)
Yabancı müzik (ne dediğini anlamıyorum ki belki de sövüyor )
……..
-Bakımlı erkekler toptur, erkek dediğin göbekli olur !!!
Ona bakarsan kıl ayıda da var, Hanzo !!!
-Türk Kadınları kendine bakmıyor, kilolu ve kıskançlar hem sevişmeyi de bilmiyorlar !!!
(Hiç yabancı kadınla yattın mı ?
Yoo ama arkadaşım öyle dedi !!!
-Türk Erkekleri kadının dilinden anlamıyor. Kaba ve göbekliler hem de bakımsız !!!
-Bu internete girenler var ya hepsi karı araklamaya çalışıyor (yada erkek ) !!!
-Psikoloğa gidenler delidir !!!
-Ben karımı erkek doktora göstermem !!!
-Hacıdan-Hocadan korkacaksın !!!
(Nasıl olsa önüme geleceksin…bende pamuğu öyle bi tıkayacağım ki !!! )
-Çocuğum öyle yaparsan Allah yakar, taş eder.. !!!
Ben sıkıldım artık bu oyundan ve kendi adıma söylüyorum hepinizden UZAĞIM…AYRIYIM…
Biz aynı fikirde, inançta,histe birleşmek zorunda değiliz ama ahlaklı olmak ve saygı duymak zorunluluğumuz var birbirimize.
Neden illa karşımızdaki insanları kendi "TARAF" ımıza geçirmeye çalışıyor olmazsa aşağılıyoruz...
Bitirmeden önce bir soru sormak istiyorum :
BÜTÜN BUNLAR OLURKEN YANİ SAÇMA SAPAN TARAFLAR OLUŞTURUP BİRBİRİMİZLE KAVGA EDERKEN KAYMAĞI KİM/LER YİYOR ???
…
YORUMLAR
Psikoloğa gidenler delidir !!!
-Ben karımı erkek doktora göstermem !!!
Böyle düsünenlerin terapiye ihtiyaci var herrseyden önce.
-Türkün Türkten başka dostu yok !!!
Ve böyle düsünenler bunu diyenler her an her yerde ben müslümanim diye haykirsada anlamsiz.
Cünkü söz gelince herkes diyor yaradilani yaradanin askina sevmeli.
Kendine dair düsüncesi ve belirli bir cizgisi yok milletimizin.
Yönlendirilise yatkin beyinler.Inanclari bile saglam degil.özleri her oyuna ve yola müsait.
Haberlerden tut insanlarin bütün davranis bicimleri bir abarti halinde.
Bu sadece bize has nedense.
Türkiye ye zarar disinda birsey yok.Her ülke ilerleyisine bakiyor bizimkiler geriledikce.
Yüreginize saglik güzel bir yaziydi.
Sonsuz saygimla
hicbitmez tarafından 5/2/2010 5:30:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ben sıkıldım artık bu oyundan ve kendi adıma söylüyorum hepinizden UZAĞIM…AYRIYIM…
Biz aynı fikirde, inançta,histe birleşmek zorunda değiliz ama ahlaklı olmak ve saygı duymak zorunluluğumuz var.
inanın bende çok sıkıldım ne yana baksan tu kaka özümüze bakmaz olduk ne yazıkki.tebrik ediyorum yüreğinizi.
YANLIŞTAN DÖNMEK ERDEMDİR.... AMA BUNU YAPARKEN BİLE YAZININ BAŞINA KOYDUĞUNUZ NOTLA HEPİMİZİ "YAZIYI NERELERİYLE OKUYORLAR" DİYEREK RENCİDE ETMİŞSİN..... OYSA YAZININ İÇERİĞİNİ DEĞİL BAŞINA KOYDUĞUN O "ABSÜRT" DENİLEBİLECEK BAŞLIK İÇİN ELEŞTİRİ YAPILMIŞTI...BAŞLIĞIN "AMACINI AŞTIĞINI" İFADE EDEREK DEĞİŞTİRSEYDİN DAHA MAKUL BİR ŞEY YAPMIŞ OLURDUN...
1- BİZ YAZIYI GÖZLERİMİZ GÖNLÜMÜZ VE DİMAĞIMIZLA OKUR VE MUVAZENEYİ ÖYLE KURARIZ
2- BİR ŞEY SÖYLERKEN LAF OLSUN DİYE KONUŞMAZ FINDIK KABUĞUNU DOLDURAN ŞEYLERDEN SÖZ EDERİZ
3- KANDİ HATAMIZ İÇİN DİĞER İNSANLARI KIRIP RENCİDE ETMEYİZ
4- İKİ ŞEY YA DA İKİ KİŞİ ARASINDA "FARK" ARARKEN, O ŞEYLERİN YA DA O KİŞİLERİN AYNI CENAHTAN OLMASINA DİKKAT EDERİZ...
UMARIM BUNDAN BÖYLE DAHA DİKKATLİ OLURSUN, ZİRA BURADA SENİ "İLK YAZDIĞIN BAŞLIK" SEBEBİYLE ELEŞTİRENLER SENDEN DAHA GERİ ZEKALI YA DA APTAL DEĞİL!!!!
Yazınızı yanlış anladığımı ifade etmişsiniz bana gönderdiğiniz özel mesajda.Hadi ben yanlış anladım okuyan herkes mi arıza tepki göstermişler yazınıza.Başlığı değiştirme ihtiyacı hissetmişsiniz yanlış olan değiştirilir.Yanlışta ısrar etmemek erdemdir.Ahiretinizi berbat edecek sorulardan davranışlardan kaçınmanızı tavsiye ederim saygılar
ülkemizde ki illegal olmuş zihinlerin akıl sarhoşlarının şuurunu dillemiş... yazının başlığının değişmeside, ayrıca yerine oturdu şükür...
kullanılmayan akıl kafada yüktür diyoruz....saygımla....
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 5/2/2010 5:14:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ey Muhammed!) Münafıklar sana geldiklerinde, "Senin, elbette Allah'ın peygamberi olduğuna şahitlik ederiz" derler. Allah senin, elbette kendisinin peygamberi olduğunu biliyor. (Fakat) Allah o münafıkların hiç şüphesiz yalancılar olduklarına elbette şahitlik eder.
2. Yeminlerini kalkan yaptılar da insanları Allah'ın yolundan çevirdiler. Gerçekten onların yaptıkları şey ne kötüdür!
3. Bu, onların önce iman edip sonra inkar etmeleri, bu yüzden de kalplerine mühür vurulması sebebiyledir. Artık onlar anlamazlar.
4. Onları gördüğün zaman kalıpları hoşuna gider. Konuşurlarsa sözlerine kulak verirsin. Onlar sanki elbise giydirilmiş kereste gibidirler. Her kuvvetli sesi kendi aleyhlerine sanırlar. Onlar düşmandır, onlardan sakın! Allah onları kahretsin! Nasıl da (haktan) çevriliyorlar!
5. O münafıklara, "Gelin, Allah'ın Resülü sizin için bağışlama dilesin" denildiği zaman başlarını çevirirler ve sen onların büyüklük taslayarak uzaklaştıklarını görürsün.
6. Onlara bağışlama dilesen de, dilemesen de onlar için birdir. Allah onları asla bağışlamayacaktır. Çünkü Allah, fasıklar topluluğunu doğru yola iletmez.
7. Onlar, "Allah Resûlü'nün yanında bulunanlara (muhacirlere) bir şey vermeyin ki dağılıp gitsinler" diyenlerdir. Halbuki göklerin ve yerin hazineleri Allah'ındır. Fakat münafıklar (bunu) anlamazlar.
8. Onlar, "Andolsun, eğer Medine'ye dönersek, üstün olan, zayıf olanı oradan mutlaka çıkaracaktır" diyorlardı. Halbuki asıl üstünlük, ancak Allah'ın, Peygamberinin ve mü'minlerindir. Fakat münafıklar (bunu) bilmezler.
9. Ey iman edenler! Mallarınız ve evlatlarınız sizi, Allah'ı zikretmekten alıkoymasın. Her kim bunu yaparsa, işte onlar ziyana uğrayanların ta kendileridir.
10. Herhangi birinize ölüm gelip de, "Ey Rabbim! Beni yakın bir zamana kadar geciktirsen de sadaka verip iyilerden olsam!" demeden önce, size rızık olarak verdiğimiz şeylerden Allah yolunda harcayın.
11. Allah, eceli geldiğinde hiçbir kimseyi asla ertelemez. Allah bütün yaptıklarınızdan haberdardır.
kaymağı şeytanlar yiyor ve Allah bela isteyen her kula belasını misliyle veriyor elbette...
ama gözler görmez ve gönüller hissetmez bunu asla...ayetle sabittir bu gerçek...
ve şunuda yine aynı ifade ile söylüyorum ki, bu sorular ve gerçeklere hiçte yabancı değil bizim ülkemiz ve dolayısıyla bizler... dürüst olalım yani...
ne yazık ki bizim ülkemizin en bariz gerçeğidir bu sözler ve ifadeler....
hani insan cesurca ve özgürce çıkıp demiş olsaki, ben iananmıyorum ve kabul etmiyorum arkadaşım...sevmiyorum inandığınızı ve tabi olduğunuzu...sizin dininiz size, benim dinimde bana.... kimsein kimseyi asacağı yok bu durumda.
çünkü Hz peygamber kafirlere bu ifadeyi kullanmıştır...
bununla beraber bir gerçeğimiz daha var elbet,oda münafıklıktır...munafık köstebek gibidir....çünkü köstebek toprak altında tüneller kazar ve bütün bitkilere zarar verir ve stok yapar onları...faydası ne ve zararı kime .işte münafıkta böyledir....köstebek gibi aynen...
ben açıkcası şunu düşünmek istiyorum sayın yazar hakkında.. umuyorum ki yazar bu konuyu yazarken "enel hak"hükmünü unutmamış ve bu sözün vebali altından kalkacağı bir savunma hazırlamıştır kendine....ki Hallacı Mansur anlaşılmadığı için asılmıştır....anlamyanlar sizi asacaktır sayın yazar....
ve son söz... Hz Muhammed aleyhisselatu vesselamdan daha üstün tek bir varlık yoktur bu yeryüzünde. asla gelmemiş ve gelmeyecektir bir daha....tüm Alem ve Alemler onun hürmetine yaratılmıştır...ve mahşer günü şu dünyada var ollup yaşayan her kulun şefaatçisi yine, gönüller sultanı hz Muhammed Mustafa sav dir...ondan gayri sevgimin üstünde bir başka sevgi haramdır bana....
abesle iştigal demek istiyorum ancak,üzülerek şunuda söylüyorum ki,ne yazık ki bu bizim çirkin bir gerçeğimizdir...
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 5/2/2010 5:15:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın Engin Bey
kapalıları rencide eden ben değilim.toplumdaki insanların bakış açılarını yazdım ben yazım da
ve sonunda dedim ki ben sizden uzağım
ki kapalılar hakkındakii bu iğrenç yaklaşımları cümle halinde çok duydum
aynı şekilde açıklar hakkındakileri de tabi...
Atatürkle Peygamberi üstünlük tartışmasına sokan da ben değilim
bu toplumda bu yapılıyor biliyorsunuz
sağ sol derneklerde, imtihanlardaki sözlü sınavlarda, cemaatlerde... değil mi
puan benim için değerli değil
çünkü amacım günün yazısı seçilmek değil
en beğenilen olmak değil
insanlar bu toplumdaki saçma sapan kutuplaşmaların farkına varsınlar,didişip durmasınlar saçma şeyler için demektir amacım.
ve o tip tartışmaların içinde olanlardan olmadığımı söylemek.
amacım kurnazlık değilken şark kurnazlığı cümlesi canımı sıkar...sıktı da...
çünkü şark kurnazlığı yapıyor olsam bende bunu bir taraf adına yapmış olurum ve bu bu yazının eleştirisine ters olur zaten ve ben ne olurum o zaman ???
öğrencilerimi bu tip taraf olmalardan koruyup özgür bireyler olarak yetiştirmek isterken bu tip bir kelime ile sıfatlanmak hoş değil
sonuçta konuşanlardan değil
yapanlardanım
elimi taşın altına sokanlardanım...
beni tanımıyorsunuz
o yüzden sıfatlamamanızı isterim
saygılar...
Maksadını aşan yada tam layığı ile ifade edilememiş bir yazı olarak gördüm. Önceki yazılarınızı da gözeterek kasıt aramıyorum. İnsanların kalbini yargılama hakkımız yok.
"Benim niyetim bir vakıayı göstermekti, hiç bir kötü kastım yoktu diyorsan ben inandım kardeşim. Ve seni kırdımsa özür dilerim. Dille ikrar inanmak gerektirir."
Genel bir aydınlatıcı yazı yazsanız iyi olur. Yani kendinize yorum yapın. Düzeltme gerekiyorsa yapmak ayıp değildir. Yanlış anlaşılıyorsunuz şu konumda.
Selamlar.
Elhamdülillah müslümanım İmanın şartlarından biri Peygamberlere imandır.Peygamberler günahsızdır diğer insanlardan üstündür.Burada Peygamberimize mi taş atmaya çalışıyorsun Atatürkümüzü kullanarak.Unutma Atatürk müslümandı ve Peygamber Efendimiz Muhammed Mustafa (SAV) nın Mustafa ismini gururla kendine isim olarak taşıdı.İnsanlar sevdikleri insanların isimlerini çocuklarına verirler ama Atatürk aklı başında bir insan yaşında iken sevdiği insanın ismini kendine isim olarak verilmesinden gurur duydu.Peygamberimiz büyüktür. Mustafa Kemal Atatürk büyüktür.Onların büyüklüğünü anlamayan saçma sorular soran küçüktür.
Böyle bir sorunun mantığınıda anlamadım neden gerek duyulduğunu da!... İşiniz gücünüz suyu bulandırmak, aralarında hangi anlamda benzerlik var ki; aradaki büyüklüğü(!) tespit etmeye çalışıyorsun? SEN NE AYAKSIN? HANGİ NESEPSİN? KİMİN OĞLU KİMİN NESEBİSİN? Neyin peşindesin sen? HATTA ŞÖYLE SORAYIM; SEN MÜSLÜMAN MISIN ATEİST Mİ? SEN ATATÜRK'Ü NE KADAR TANIRSIN? PEYGAMBERİNİ SORMUYORUM BİLE... BİLSEYDİN BÖYLE ABSÜRT BÖYLE SALAKÇA SORU SORMAZDIN!.. ATATÜRK SAĞ OLSAYDI, EMİN OL SENİ ŞEYİNDEN ASARDI... KÜÇÜK YARATIK!!!
Ortadan yürümeye çabalamışsınız ya da öyle görünmeye. Tam olmamış.
Sizinkisi şark kurnazlığı.
Yarı yarıya yanıltıcı sorular.
Her fikrinize katılmıyor değilim.
Eksik ve hileli buluyorum.
Anlarsın sen nerede kalem oynattığını.
Ama akıllıcaydı kutlarım.
Özür dilerim fakat 5 Numara veriyorum. Karşındakini otarmaya çabaladığın için.
Senin yolun sana . Herkesin ki de kendine.
Selamlar.
Görüyorsun değil mi kim hatalı düşünüyor. Veballi düşüncelerden sakın.
Sana kardeşce tavsiyem budur.
Akıllı insan " tamam ben oldum, piştim " demez. Akıllı akıl, akılsız para ister.
Burada fikir alış veri yapıyoruz. Eğer hep verecek ve hiç almayacaksak zarar ederiz.
Engin Tatlıtürk tarafından 5/2/2010 3:48:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
sadece başlıkta bile en büyük saçmalık dedim
böyle bir soru bile olamaz...
büyük ALLAH tır onlar sadece kuldu
ve göçtüler
ama yaptıkları unutulmayan örnek insanlardı ikiside
emekleri çok ikisininde
kaymağı yiyenler belli ...
dur söyleyim; satanlar ,,,amaçları uğruna çıkar sağlayanlar...v.s.
ağzımı bozmakta istemiyorum bu insanlar yüzünden...