- 531 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ABD DEN ŞOK KARAR; ERMENİ TASARISI
ABD Dış ilişkiler Komitesi’nde "Sözde Ermeni Soykırım" tasarısının oylanarak kabul edilmesinden sonra harekete geçen Türk Dışişleri Bakanlığı, duyulan rahatsızlığı dile getirmek amacıyla birtakım çalışmalar başlattı. Bu Tasarısının Türkiye’ye yaptırım olarak algılandığı belirtilerek, "Türkiye zorlamayla karar almaz" dendi.
Şimdi olayları bir değerlendirelim. Amerika’nın zaman, zaman değişik birim ve senatolarda böyle taktiksel kararlar aldığını çok gördük. İşte bu karar da onlardan bir tanesi. Senaryoyu hazırlayanlar da, figüranlarda, bu oyunda başarısız olmaya mahkûmdurlar. Çünkü temeli sakat olan senaryo ve karşılarında Türkiye gibi haklı ve güçlü bir ülke var. Bu iş sonuçta Türkiye’nin haklılığıyla sonuçlanacaktır. Yeter ki dünyaya haklılığını iyi anlatabilsin
Bakınız, ABD eski Başkanı Ronald Reagan’ın hukuk danışmanı Fein: geçen yıl “Beyaz Saray araştırma yaptı, Ermenilerin 2 milyon Müslüman Osmanlı’yı katlettiği ortaya çıktı. Ermeniler, kendi arşivlerini açmıyor, çünkü bu gerçeğin ortaya çıkmasını istemiyor…” demişti. Ermenilerin bu iddialarının son derece asılsız olduğunu belirten Fein, Reagan’ın başkan olduğu 1981′de bu konunun Beyaz Saray tarafından araştırıldığını ve iddiaların asılsız olduğunun belgelendiğini söyledi.
İşte sözde Ermeni soykırımı konusunda Fein’in açıklamaları:“Osmanlı İmparatorluğu’nun azınlıklara karşı “müthiş” sayılabilecek bir özen gösterdiği gerçeğini unutmamak gerekir. Azınlıklar, kendi dini özgürlüklerini ve hayatlarını son derece rahat bir şekilde sürdürdü. Ermeni terör çeteleri I. Dünya Savaşı sırasında Fransa ve Rusya ile birlikte Osmanlıları öldürdü. Bu rakamın 2 milyon civarında olduğu bir gerçek. Ermeni kayıplarının ise 500 bin civarında olduğu araştırmalarla kanıtlandı.
Burada asıl önemli konu, Ermenilerin ihanetidir. Osmanlı da kendisini savundu. Özellikle ABD’de yaşayan Ermeniler, soykırım yalanı ile büyük getirim sağlıyor. ABD yönetimi de büyük paralar döndüğü için Ermenileri karşısına almak istemiyor. Ermeniler ısrarla kendi arşivlerini açmıyor. Çünkü yıllardır soykırım yalanı ile dönen getirimi kaybetmek istemiyorlar. Arşivler açıldığı anda gerçek ortaya çıkacak.” Bu sözlere ne denir ki… Dünya bunları bilmiyor, duymuyor mu?
1.Cihan Savaşı esnasında milyonlarca Müslüman çok alçakça işkencelerle şehit edildi, tehcire uğradı, asimile edildi.1992 Azerbaycan hadiselerinde Azeri kardeşlerimiz yok edildi, milyonlarca Azeri Karabağ’dan uzakta zulüm görüyor. Bu gün halen Azerbaycan’ın toprağının beşte birine yakını Ermeni devletinin işgali altında. Ermeni kayıpları yanında milyonlarca Müslüman Türk’ten, Azeri Türkü’nden özür dilemek ne zaman akıllarına gelecek acaba?
Tarihin içinde 1915 tehcir olayı olarak yer alan olayın temelinde, Rus ile Fransız ile İngiliz ile bir olarak Osmanlı’ya baş kaldıran, çeteler kurarak 600 bin civarında Türk’ü katleden, Osmanlı’ya savaş döneminde ihanet eden, arkadan vuran Ermeni toplumu vardır. 18 Mart 1915’te İtilaf Devletleri Çanakkale’ye saldırırken , aynı günde Osmanlı Ermenilerinin isyanı başlamıştır !!!
Şubat 1915 başlarında Van ihtilalinin başlayacağının işaretleri görülmüştür. Bu isyanı diğer isyanlar takip edecektir. Kilikya’da ayaklanan Ermenilere silah ve cephane Yunan gemileri tarafından taşınmıştır. Bu dönemde ise; Osmanlıda 14 Ermeni asilli vekil ve pasa görevdedir!
Osmanlı Devleti o günün imkânları içinde sadece kendisini savunmuştur... Her bir tehcir veya mübadele olayının kendi içinde trajedi taşıması, bu durumun gereğidir.
Ermeni tehciri olayını tek yanlı olarak yorumlayıp, kabahati Türk devletine atanlar,
Ermeni’ler tarafından vahşice katledilmiş olan 600 bin Türk, Asala tarafından katledilmiş olan diplomatlarımız dâhil 70 kişi, Hocalı katliamında vahşice öldürülmüş olan yüzlerce
Azeri Türk kardeşlerimiz için acaba ne düşünüyorlar?
Denecek o kadar çok şeyler var ki, Türkiye olarak bunları söylemiyorsak barıştan huzurdan ve dostluktan yana olmamızdandır, yoksa Ermenilerin yaptığı arşivlerdeki belgelerde mevcuttur.
Bu tasarının kabul edilmesinin Türkiye-ABD ilişkilerine olası etkileri tartışılacaktır. Bu olumsuzluğu başlatanlar zarar görecektir. Türkiye, ABD’nin en önemli müttefiki ve İr an ile Afganistan üzerindeki etkisinin önemli olduğu, Kafkaslar, Irak ve Ortadoğu da Türk devletinin önemli olduğu bilinmektedir. Türkiye Bölgesinde denge, güç ve istikrar unsurudur. Bunu kimse göz ardı edemez.
Ankara ile Erivan arasında atılan cesur adımları riske edecek davranışlardan kaçınılması lazım. Komşumuz Ermeni halkı dostluktan yanadır. Kalıcı barış vizyonunu gerçekleştirecek adım ile kalıcı barış vizyonunu riske edecek adım karşı karşıya getirilmemeli. Bundan Türkiye dışındakiler zarar görür. Bu iyi bilinmelidir…
Not; 8 Mart Kadınlar Günü Kutlu olsun. Kadınlar bir gün değil, her gün bizler için önemlidir Kadınsız dünya kör, topal ve sağırdır. Demokratik toplum gereklerin¬den, çoğulculuktan, özgürlükten, egemenliğin kayıtsız şartsız millete ait olduğundan, bahsederken kadınlarımız asla ihmal edilmemelidir…
YORUMLAR
fayda sağlamak göreceli bir kavramdır günümüzde..ilişkiler vesonucları öyle karışıktır ki kimn nasıl olduğu veolacağı belli değildir ama ne varki olayların önünde gidenler yani oyun kuruculardan olmak insanları bir adım öne alır herzaman.
oyun kurucu ile birlikte olanların da ayrıcalıkları vardır..
oyun kurucunun sömürdüklerinin de farklılığı vardır ..
uzak mesafelerde olanlarınsa hayat haklaı yoktur ki kazanımlarım olsun..
ülkemiz hengi türden bir ülkedir bize göre den çok amerika tarafından bakıldığında..
"heran" yaratılış devam ettiğine göre "hean" yapılışlar ve bozuluşlar" alemindeyiz..
bozanlar da yapanlar da insandır..
sebebler sebeblere sebeblerin sebebleri de hep insan elinden çıkmadır..
insan özellikleri açısından üstün olursa olaylara yön verenlerden olacağından oyun kurucu olacaktır..öyleyse..her ülke kendi çağında bir oyun kurucudur..büyük oyunlar küçük oyunların bütünüdür..!
işte yetenekli idarecilere sahip olanların er meydanı..!
tarihe bakarsak kayıplara rağmen onuruyla yaşayan bir milletiz..bundan böyle nasıl yaşayacağımıza mevcut önderlerimiz karar veriyorlar anbean..!
sevgisaygı