DUA 43:
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey, insanın adının dahi anılmadığı çağların sahibi ve hükümranı Allah’ım!
Ey, insanı bir katre sudan yaratıp duyar ve görür hale getiren, doğru yolu göstererek şükretmekte ya da nankörlük etmekte tercih yapma serbestliği vererek sınamaya tabi tutan Allah’ım!
Beni doğru yolunu gören, o yolda şaşmadan ilerleyen ve şükreden kullarından et. Doğru yolunu görmeyen körleşmiş ve uyarılarını duymayan sağırlaşmış nankörlerden etme.
Allah’ım! Hakikatini inkâra şartlananlar için hazırladığın zincirlerden boyunduruklardan ve yakıp kavuran ateşten sana sığınırım.
Beni hoş kokulu çiçekler ile tatlandırılmış kâfur suyu karıştırılmış içeceklerle ikramlandırdığın, itaat eden ve iyilikte bulunan kullarından et.
Allah’ım!
Beni, adaklarını yerine getiren, şerri her yanı sarıp kaplayan günden korkan ve kendileri ihtiyaç içinde kıvranırken hiçbir karşılık ya da teşekkür beklemeksizin sırf senin rızan için yemeklerini yoksula, yetime ve tutsağa yedirerek doyuran has kulların olan âli Muhammed’e (ehl-i beyte) dost et.
Allah’ım!
Suratları astıran, sıkıntı veren ve azabı pek şiddetli olan günden sana sığınırım. Beni o günün şerrinden koru. Yüzüme parlaklık gönlüme sevinç bahşet. Katındaki nimetlerle nimetlendir.
Ey dilediğine merhamet eden Allah’ım!
Beni, Kuran’ın hükümlerine sabırla uyan kullarından et. Suçlulara ve nankörlere uydurma.
Ey, her şeyi bilen hüküm ve hikmet sahibi Allah’ım!
Gündüz ve gece adını anan kullarından et. Çabucak gelip geçen dünya metaını sevdirerek ızdırap dolu ağır günü unutturma.
Beni yaratan sensin. Yaratılışımı kuvvetlendir. Senin her şeye gücün yeter. Gücümü artır. Sana doğru alacağım yolu bana kolaylaştır. Merhametini ve yardımını benden esirgeme.
....................................................................
Not: İnsan suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
MSG
YORUMLAR
Allah razı olsun dua siperdir koruyan gözeten ..Dua açılmayan kapıların açılmasını kolaylaştırır..Kişi dua ettkçe kendisi yaklaştırılır ..Niyetler hayır olduğunda akibette hayır olur..
Dualarınıza amin diyorum kardeş..
Kul acizni bilip cürmünü gördüğünde kendisiyle hesaplaşya başlar önce tevbe başlar sonrada dua...Rabbimizi en güzel şekilde anıp sonra 1 veya 3 salavat getiriniz sonrada dua dua bitiminde yine salavat getiriniz kaç yerde okudumki 2 salavat arasında edilen dualar kabul edilir..
Gıyaben din kardeşlerimize yapılan dualar kabul edilir denmekte..
Hastanın duasını almaya çalışın zira her duasına amin diyen melekler vardır bulunmakta
Anne babanın evladlarına yaptıkları dualar kabul olur
Mazlumların duası kabul olur..
Gecenin dörtte 1 son dilimi yani sabah namazından önce edilen dualar
samimiyetle edilen dualar
Hacıların hacdan dönmeden yaptıkları dualar kabul edilir denmekte
Yağmur yağarken bolca dua ediniz
Oruçlunun iftardan önce duası kabul olur efendimiz s.a.v in hadislerinden okuyup aklımda kalanlar ..
Yediği içtiğine insan dikkat etmelidir
Haram lokmayla beslenen vücuttan korunmak lazım
Helalden kazanıp helalden yemeli
DERLERKİ hiçbir şeyimiz kabul olmadı sözleri yalan yedikleri içtikleri haram ne sözleri dinlenir ne de etkisini görmezler..
Kişilerin sözlerini değerli kılan kalbe sirayet ettiren şey dediklerini kendisinin uygulaması sonucu görülür..
Samimiyetle edilen dualar kabul edilir..
Allah razı olsun sayfalar dolusu yazılır dua hakkında kısaca eklemek istedim..Allaha emanet olunuz selam ve dua ile..
AMİN:
Allah razı olsun.
Dua etmek bir kültür işidir.
En kolay iş gibi görünse de gerçek öyle değildir.
Bir usulu, bir adabı vardır.
Makbul zamanlar vardır.
Bilgili olmak lazımdır.
Makbul olacak dua nasıl olmalıdır? Neden bazı insanların duaları daha kabul görürür?
Bir de bunları ela alsan güzel kaleminle de faydalansak kardeşim.
Bilmediğini bir, bildiğini iki defa oku demiş atalarımız. Ben de bu görüşteyim.
10 numara ve selamlar.
MSGEDİK
ilginize teşekkür ederim. dua, kulun rabbiyle konuşmasıdır. Allahın her ismi sürekli tecelli etmekte ve asla kesintiye uğramamakta. konuşması da öyledir. o sürekli kullarına mesajlar gönderir. onlarla konuşur. onun kanuşması biz insanların konuşması gibi değildir.
rabbimiz kuranıyla bizimle konuşmakta. evrendeki değişmeyen yasalarıyla sürekli mesajlar göndermektedir. onunla mümkün olduğu, gücümün yettiği ve tüm bunları bana nimet olarak bahşettiği müddetçe dua ederek konuşmak istiyorum. şu an kuran esintileriyle dua etmeye çalışıyorum.
dua hakkında "gönülden gönüllere" başlıklı yazdığım yazılardan 3. sü dua ile ilgili alıntıların yer aldığı bir yazıydı. bir bakarsanız sevinirim.
selam ve duayla kalınız.
MSGEDİK
dua hakkında "gönülden gönüllere" başlıklı yazdığım yazılardan 3. sü dua ile ilgili alıntıların yer aldığı bir yazıydı. bir bakarsanız sevinirim.
selam ve duayla kalınız.