DUA 38
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey, erdemden uzak davranışlarla aslında azabı davet ettiklerinin farkında olmayanları defalarca uyaran, elçiler gönderen, mesajlarını vahyeden merhamet sahibi Allah’ım!
Evreni öyle değişmez yasalarla donatmışsın ki, kalp sahibi olup da anlamamam, gözlerim olup da görmemem, aklım olup da düşünmemem ne kadar acı. Kalbimi dinin üzerinde sabit kılacak anlayış ve imanla doldur. Gözlerimi, görünen her şeyin hangi gerçeklerin ve hakikatinin önünde perde olduğunu görecek yetenekle donat. Aklımı, sürekli hakikatlerinin örneklerini düşünmek suretiyle çalışır tut.
Ey, merhametinin sınırı olmayan Allah’ım!
İyi niyetle yapılan iyiliklerin karşılığı iyilikten başka bir şey olmuyor. İyilik gibi gözüken art niyetli işler, yapanın ayağına dolaşıyor. Defalarca tekrarlanan kötü fiiller sonunda azabı hak ediyor. Azabı hak edecek davranışlarda bulunmaktan sana sığınırım. İyi niyetle yapılan iyi amellerimi öyle çoğalt ki, ne kötü niyet beslemeye ne de kötülük yapmaya bir an bile fırsatım olmasın.
Ey, bağışlayıcılığında kuşku olmayan bağışlaması bol olan Allah’ım!
Günahlarımı bağışla.
Ey, büyüklüğünün sınırı olmayan Allah’ım!
Ey, peşpeşe aşamalardan geçirerek insanı ve her şeyi yaratan Allah’ım!
Ey, yedi göğü birbiriyle uyumlu yaratan, ay’ı yansıyan bir ışık, güneşi ışık saçan bir lamba yapan Allah’ım!
Ey, insanı bir bitki gibi yeşerten, büyüten ve kendine döndürdükten sonra dirilterek tekrar hayat veren Allah’ım!
Ey, yeri genişçe yayan ve çeşit çeşit nimetlerle donatan Allah’ım!
Seni, düşman edinenin vay haline! Koruyucu edinilen ve korunacak olan her şey, korumana muhtaçken sana karşı kim kimi koruyabilir? Kim kime zerre kadar fayda sağlayabilir? Kim sana karşı savaşırda muzaffer olabilir? Bu mümkün değil. Ey Rabbim! anneme-babama, mümin olan herkese, daha önceki ve sonraki mümin kadınlara ve erkeklere bağışlayıcılığını göster. Zulüm işleyen zalimleri de zulümleriyle beraber helake uğrat.
Not: Nuh Suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
msg