- 626 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
O Zaman da Zina Vardı/ Bu Zamanda da Zina Var...
“Zina” sözcüğü Türkçe değildir. Ama etik olmayan bir sözcük olduğu hemen anlaşılır bir sözcüktür.
Çekirdek ailenin korunması ve toplum ahlakının saygınlığı açısından “cahiliye” dönemindeki uygulamalardan biri de Şamanizm de kendini göstermiştir.
Bir zina olayını halk; ancak yargılama ve infaz sonunda öğrenirmiş. Nasıl mı?
Sokaklarda, veya etrafa saçılmış “insan eti/kemikleri ” dağılmış ise “hımm, biri zina etti ve infaz edilmiş, demek ki!” diye düşünülürmüş.
Bu infaz ise taş veya kılıçla değil, çok daha vahşi biçimde olurmuş.
“Zina eden çiftin bacakları ayrı ayrı genç kavak ağaçlarına bağlanı, kavak ağaçlarının tepesi yere gelecek derecede ip gerilir, aynı anda her iki kavak ağacının ipi kesilince insan vücudu ortadan ikiye ayrılır ve havaya saçılırmış.”
Şimdi 21. yüzyıldayız.
Bu vahşice yargılama ve infaz o dönemlerde Avrupada’da daha farklı bir eğlence gibi “yakılmalar/giyotinler/aslana yedirmeler, Afrika’nın bazı ülkelerinde, özellikle Mısır’da kadınların zina edeceği kaygıları ile zevk aldıkları cinsel organlarının sünnet edilmesi, döl yollarının ameliyatla hala günümüzde bile çıkartılıp kadınlıklarının yok edilmesi vb” şeklinde uygulamaları, insanın doğasındaki bir acımasız, anti/medeni yönünün o dönemde, vahşice açığa çıkması olarak düşünürsek; Muhammed İkbal’in çağımıza ışık saçarak aydınlatan sözlerini dikkate almak yerinde olacaktır.
“Zaman size uymuyorsa siz zamana uyun.”
Eğer o zamanki insanları tutsak edemiyecek, barındıramayacak şartlar, imkansızlıkları, olanaksızlıkları da düşünürsek, o günün infazlarını, o günün şartları olarak düşünmekte yarar vardır.
Eğer cahiliye döneminin uygulamalarını bugüne giydirmeye çalışırsak; sonuç anormal derecede pirimitif bir şekilde kültürde, sanatta, bilimde, bilişim teknolojisinde oldukça ileri, kozmik bilinçteki, çağdaş dünyaya ayak uyduran insanı hayrete düşürecektir.
Gelişen insan beynine dar ve cahiliye devri uygulamaları;
küçük bir ceketi büyük bir bedene giydirmeye benzer.
Kanımca, şayet eşlerden biri bu zevk peşinden gitmiş ise, şiddete kaçmadan, adaletin terazisinde tartılıp, yanlışı seçenin de kendi yolunda gitmesi gerektiğidir…
Tabi H.Üzmezler gibi 70 yaşlarındaki insanların, küçük kız çocuklarını taciz ederek, onların zevklerine hizmet edecek bir yargı sistemi ve düşünce sistemi olmamak kaydı ile kabul edilebilir bu adaletin yargısı…
Zina eylemini gerçekleştiren kişi “medeni hukukun” vereceği kararı ister istemez kabul edecektir.
“Canı kaymak çeken mandayı yanında taşırmış.”
Zina sözcüğü çok kaba ve itici bir sözcüktür.
İki insan birbirini sevmiş ise, bu sevgiye saygı duyulmalı ve eğer iki kişi hala sevgilerini yüreklerinde taşıyorlarsa öldürülmekle cezalandırılması, insanlığın utancıdır.
Şayet, kadın ve erkek tinsel ve tensel anlaşamıyorlarsa, toplum ve aileler dışlar diye bir arada zorunlu bir yaşamı paylaşıyorlarsa, aşkta bu eşlerden birinin yürek kapısını tıklamışsa, iki medeni insan gibi yolları ayırmak gerekir.
Aşk, özgürlük ister….
Özgür olamazsa, zaten ölür…
Basında ve görsel medyada duymuşuz ve okumuşuzdur;
“Kadın kocasını uykuda kesti/Adam karısını on parçaya ayırıp, fırına attı, çöpe attı, sevgilisi ile kaçtı/Cinnet geçiren karı/koca çocuklarını öldürüp, nehire attı/Adam ahırdaki eşekle…/veya…veya…veya…
O kadar çoğaltabiliriz ki örnekleri…
En güzel ve en çağdaşı, aile terapistlerine danışarak adaletin terazisine saygı duymak…
Aşk, iki kişiliktir.
Sevgi ve ışıkla
Emine Pişiren/Akçay
17.Şubat.2010
YORUMLAR
emine pisiren
Madem selam verdiniz, selam vermenin de bir doğrusu vardır.
Sadece SELAM&MI? Yoksa başına bir EK geliyor mu?
Ayrıca yazıma bir yorum yazarken neden HAKARETE sığındınız?
Sizi acıttığı çok kesin...
Akıl ve ruh sağlığı yerinde olan biri eğer birinin yanlışını düzeltecekse İSLAMİYETTE hakaret ve şiddet mi vardır?
Siz nasıl bir ilim ve terbiyeye maliksiniz?
Baktınız yazım size ters geldi, yolda başı açık biri gördüğünüzde o kişiye hakaret etmediğiniz gibi başınızı çevirin yine...
Bu çok mu zor geldi size?
İslam inancında, en beğendiğim bir bakış vardır...
O da evrensel oluşudur...
İslam=Barış
Korkutmayınız, sevdiriniz...
Sayın Zadegan,
Başınızı çevirip yolunuzda gitseydiniz daha onurlu davranmış olurdunuz.
Cahil olan, sabırsız ve hakaretleri ile saldırandır...
Bilgili olan ise;
Sevgi ve hoşgörüsü vardır...
Elhamdülillah Müslümanım...
Ben insanı acımasızca öldüren insanlara tepkiliyim...
Yoksa hala şeriatla idare edilen ülkelerdeki;
Bugün MUTA yarın BOŞA zihniyeti ile çocuk kadınlarla nasıl kitablarına göre zina yaptıklarını bu yazıma eklemedim...
zadegan
Öncelikle, benim size hakaret falan ettiğim yok...Ben sadece değerli bir düşünürün cümlesini yazdım oraya ki sizin tezinizi çürütsün diye...Belki uslup olarak biraz sert oldu..Ama benim şahsınızla bir problemim yok...Ben yorumumu yazınıza yaptım...
Ayrıca yazınız bana ters değil, İslama ters.Ve bende bunun için yorum yaptım...
Yazıma ilmi açıdan bir cevap beklerdim...
Ben yine de sizden özür diliyorum...(Sizi incitmiş olabilirim...)
Neyse sözü daha fazla incitmeye, kalemi daha fazla yormaya ve nefesi boşuna tüketmeye gerek yok...
Selam ve saygılarımla...
ben yazmak.....yürek ister yazmak emek ister diyenlerdenim.....sayfaya girdim.....yazıyı benden önce 19 kişi okumuş hiç yorum yazmamış....şaşırdım....vaktinmi yok çokmu meşgulsün....en uzun yorum bir iki dakika ister.....şaşırdım....kaldım...konuşurken.....ahkam kesersin hadi bir şeyler yaz deyince...tırsarsın...yazar şair sıfatı taşıyorsun.....havandan geçilmiyor.....aman biri bir şey söyler diye.....yanlış anlar diye kaçıp gidiyorsun.....bir kadın kaleminden zina ne kadar içten ve yüreklicre yazılmış...dünya kurulduğundan beri zina iki kişiyle olduğu halde en çok cezayı kadın görmüştür....ne güzel bir konu....seçmiş çokta güzel sunmuşsunuz...tebrikler.... efendim....bir şeyler yazacaktımda biraz gerildim.....bağışlayın lütfen....saygılar
tacettin yıldırım tarafından 2/18/2010 9:22:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
emine pisiren
Sayfama gelip, yorumunuzla yazıma eşlik ettiğiniz için teşekkür ederim.
Sevgi ve ışıkla