- 760 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Çocuklarımızdan Çekin Ellerinizi
Uzun zamandan beri,belli aralıklarla haberlerde çok sık duyduğumuz çocuk kaybolma olayları dikkatleri çekiyor .Gün geçmiyor ki,bir haber programında,ya da gazetelerde kaybolmuş veya kaçırılmış çocuklardan bahsedilmesin.Genellikle beş altı yaş ile dokuz on yaş aralığındaki çocuklar bu kayıplar.Daha küçükler anneleriyle,veya bakan kişilerden pek ayrılamadığı için,nadiren ufaklar da kayboluyor.Geçen ay içinde,yanlış hatırlamıyorsam,Bursa civarında bir kız çocuğu ,bebek denecek yaşta kaybolmuştu,sonra maalesef ölüsü bulunduydu.
Kurban bayramında,şeker toplamak için bir arkadaşlarıyla kaybolan iki kardeşten hala bir iz yok.Nerdeyse senesi olacak,Trabzonlu küçük Yusuf’un ne ölüsü ne de dirisinden bir haber alınamadı..Bunun gibi,haberlerden hatırımda kalan,binlerle ifade edilecek kadar çok çocuğumuz ,kayıp.
Bize neler oluyor?Bu çocukları kimler,neden kaçırır,daha kötüsü öldürür?Düşmanlığını,alıp vereceğini,kan davasını,öfkesini neleri bahane ederek böyle intikam almaya yeltenir.
Bu kadar mı vicdanlar küflendi,sevgi merhamet duyguları köreldi?
Millet olarak övündüğümüz asaletimiz,merhametimiz,iyi yüreğimiz,daha doğrusu insan olma özelliklerimiz rafa mı kalktı?Bu canavarları hangi ana babalar büyüttü?Beyni sağlıklı çalışan,vicdanı kurumamış insanlar,bırakın küçücük masumlara zarar vermeyi,yerdeki karıncaları ezmemek için azami gayret gösterir.Ağaçta,çatılarda mahsur kalan,kuşları kedileri kurtarmak için seferber olurken,minicik yavrulara bu fenalıkları düşünenler
kim?
Çocukluğum gözlerimin önüne geliyor.Arkadaşlarımızla ara sokaklarda,Fatih’in inşaatlarla dolmamış arsalarında papatyalar,dikenlikler içinde oyun oynayarak geçirirdik okuldan arta kalan zamanımızı.Bu kadar korkmazdı aileler çocuklar kaybolur diye.Bir komşu teyze bile bizlere göz kulak olurdu.Her mahalle,kendi içindekileri aşağı yukarı tanırdı.İt ,uğursuz ,aileler arasında dikkat çeker, barınamazdı.
Organ mafyası bir yandan,düşmanlıklar bir yandan ;kimin kafası kime kızarsa hırsını,küçücük canlardan almayı düşünüyor.
Para her şey mi demek?Bu kadar mı paragöz bir toplum olduk?Paran mı yok?çocuk kaçır sat,adam kaçır organ mafyasına sat!
YETER ARTIK!!! O kirli ellerinizi çocuklarımızın üzerinden çekin.Kozunuzu kimle isterseniz onunla paylaşın,derdinizi muhatap alabileceğiniz büyüklerle halledin.Ama bu milletin geleceği olan minik yavrularımızdan ellerinizi çekin.Haber dinleyemez oldum gözü yaşlı ana babalara yüreğim dayanmıyor.
Nasır tutmuş vicdanlarınıza sesleniyorum ,duyarsa tabii!Çocuklarımızla uğraşmayın!Yarın mahşer günü,huzura çekileceğinizi unutmayın.
YORUMLAR
Çok acı bir konuya, kaleminizden çok güzel yorum getirmişsiniz. Sizinle hemfikirim. Çocuklarımızın üzerinden kalksın eller. Yüreğinize sağlık... Sevgiler
handan akbaş
YETER ARTIK!!! O kirli ellerinizi çocuklarımızın üzerinden çekin.Kozunuzu kimle isterseniz onunla paylaşın,derdinizi muhatap alabileceğiniz büyüklerle halledin.Ama bu milletin geleceği olan minik yavrularımızdan ellerinizi çekin.Haber dinleyemez oldum gözü yaşlı ana babalara yüreğim dayanmıyor.
YÜREĞİNE GÖNLÜNE SAĞLIK!
Şİmdi yorum yapsam siyasi mesaj vermiş olacağım. Halbuki hiç sevmem öyle çok bilmişlikleri. Lakin, canım Kayseri mantısının yoğurdu sarmısaksız nasıl sarmazsa, bu yazıyada siyasi mesaj vermeden yorum yapılamaz herhalde.
Kaybolan değerlerimizin meydana getirdiği ana arterlerdeki trafik keşmekeşliğinden tali yollarda nasibini alıyor bir şekilde. Hatta ve hatta ara sokaklar bile. Para hiç bir devirde bu kadar değersiz olmamış ve buna mukabil hiç bir devirde göremiyeceği bir itibar ile taltif edilmemişti. Küresel manevi kirlilik karşısında manevi ozonumuzun delinmesine aldırış etmezsek "ellerinizi çekin" serzeniş ve şikayetlerini daha çook şey için kullanacağız galiba.
Aklıma bir yılan atasözü geldi işte "bana dokunmıyan insan bin yıl yaşasın". Ah insan ah!
Saygılar, selamlar
handan akbaş
Toplumsal problemlerin temel çözülemeyiş sebebi "örgütsüzlük" tür.
Örgütsüz toplum "biçare" toplumdur.
Okul Aile Birliğini (bile).
Mahalle derneklerini (hatta),
(Herhangi bir)Partinin;Gençlik/Kadın/Esnaf Kollarını (hakeza),
Öğrenciyse derneğini,
İşçi-memursa sendikasını...
uzaktan izleyen,binbir komplo teorisiyle kaçan'korkan insanların ,
gönderme yapacağı tek yer "Ahiret/Mahşer" dir.
Asfaltından,üstgeçitine...
Okulundan,sağlıkocağına...
Sokaktaki köpeğinden,lambasına...
Hırsızına,sahtekarına...
Ortak/birlikte tavır takınan,hareket eden bir sokaktan/semtten;
"Değil çocuk, elma çalınamaz".
Mahşerden ahiretten korkan zaten çocuk çalmaz.
Onlar:
_ Önce _ Suçüstü "halka" yakalnmaktan,
- Sonra - Ceza almaktan, "Cezaevinden", yoksun kalacağı her şeyden.
Kaybedeceklerinden...
Korkar.
Varolun hep.Selam,saygı.
Yazı güzel.
Tesbitler güzel.
Dikkat çekmek gayretin güzel.
Tebrik ederim.
Caydırıcı cezalar ağır değil. Defalarca yazdım. Suç işleyenler sonucundan korkmadığı sürece artarak devam edecektir suçlar.
Ama babalarında evlatlarına daha fazla alaka göstermesi gerekir. Çocuklarımızın her işini bir başkasına havale edip sırf para kazanmak sevdasına düşüp veli olarak hata işlemekteyiz.
Saygılar ve selamlar.
Çok hassas ve önemli bir konu.Kaleme aldığınız için teşekkürler.Umarım çocuklarımızın üzerindeki kirli eller kırılır.