- 571 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
tasarımda problem ne anlama gelmektedir
tasarım süreci:buluş yapmak için bir problemin olması lazımdır.
İhtiyaç ve sorun olacak ki buluş gerçekleştirilebillsin.
Buluş biliminde temel kavramlardan biri ’problemdir’.bu kavramı günlük dilde kullandığımız problem kelimesi ile karıştırmamak gerekiyor.’ trafik problemi,matematik problemi gibi’.
Tasarım sanatının kullandığı problem kavramı şu anlamı taşır:Buluşu yapılacak şeyin tesbit edilmesi,adının konması problemdir.yani sorundur.
Hayatımız da kolaylaştırmamız söz konusu olan,durumu ve olguları tesbit edilmesi şarttır.
Etrafımızda binlerce problem her zaman bulunur.
Onu fark etmek,görmek kolay değildir.
Görenler mucittir.
Bunların yöntemlerini incelediğimizde problemi bir çerçeveye aldıklarını görüyoruz.
Bu durumun belirtilmesi ve ortaya konulmasıdır..görmek te yetmez belirtmek gerekir.
Herkes her an tasarım sorunlarını bir şekilde görür..Ama onu belirtmek ve tesbit etmektir. Daha uçaklar bulunmadan önce kuşları görüp dururduk. Uçak fikrini uçma fikrini tarihte sadece birkaç kişi akıl edebilmiştir.
Bundan şunu anlıyoruz ki buluş için fikir ve problem tespiti kolay olmuyor.
Dikkat etmek gerekiyor,belirtmek gerekiyor.
Buluş yapmanın genel özellikleri:buluşçu problemi görüp,belirttikten sonra çözüme geçer. Burada şu sorular geliştirilir.
Nasıl olacak?
kim için olacak?
nerede kullanılacak?
fonksiyonu ne olacak?
şekli nasıl olacak?
konumu nasıl olmalı?
İkinci aşama dediğimiz bu aşama çözüm sorunlarını karşılığının arandığı aşamadır.
3) Buluşun kaba olarak geliştirilmesi. mucitler öğrenciler bu aşamada buluşlarının modelini geliştirirler.kağıt üzerinde çizerek kroki çalışması yaparlar.bu modelin güzelliğine dikkat ederler.orjinalliğine önem verirler.mümkün olup olmadığına kafa yorarlar.fonksiyonelliğine bakarlar. çizimler kaba taslaktır detaylandırılmaz maliyet hesaplanır.Zaman,satış gibi unsurlar göz önüne getirilir.
4)Araştırma aşaması:
Kaynaklar araştırılır. Gereçler ile kıyas birleştirme, çıkarma yapılır. Gereçlerle deneme yapılır.
5)Yapma ve uygulama aşaması; aşamamız da fiziksel deneme ile gerçekleştirme yerine getirilir.
6) Değerlendirme ve test aşaması: Bu aşamada da değerlendirme ile katılacak , çıkarılacak unsurlar yapılır. test edilir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.