- 763 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Giresunlu Emine USTA ile Bir ŞİİR / Hikmet OKUYAR
Giresun ve ilçelerindeki tanıtım turizm kültür sanat etkinlikleri; kişisel gayretlerle, topluluk, birlik, dernek, grup ve koro çalışmalarıyla, kültür sanat öncüsü eğitimcilerin özel girişmleriyle çok güzel boyutlara taşınıyor.
Piraziz’den, Eynesil’e; Çamoluk’tan, Doğankent’e uzanan Giresun ile irtibatlı tüm okullarımızda; sınıf öğretmenleri, sınıf anneleri ve rehber öğretmenler normal ders proğramları akışı içinde dersleri aksatmayacak biçimde boş vakitlerin en verimli şekilde değerlendirilmesine özen göstererek özel yetenekli öğrencilerimizin; resim yapma, şiir yazma, şiir okuma, fotoğraf çekme, şarkı türkü yorumlama, duvar gazetesi çıkarma gibi becerilerini sergileme eylemlerine imkan sağlıyorlar.
Eynesil, Yağlıdere, Çamoluk, Alucra, Bulancak, Görele, Şebinkarahisar, Tirebolu’da ve Giresun merkezindeki devlet ve özel okullarımızdan çok güzel etkinlik haberleri alıyorum.
Giresun izcileri de çok güzel örnek çalışmalar yapıyorlar. Okul müdürlerimiz ile ilçe milli eğitim müdürlerimiz Mart ayından itibaren okullarındaki başarılı etkinlikleri çok özel yetenekli öğrencilerin ve öğretmenlerinin başarılarını isimleri ile birlikte duyurdukça umutlarımız daha çok artacak, başarıların teşvik edilerek ödüllendirilmesi yönündeki beklentilerimizin özündeki gerçekler; Giresun Belediye Başkanına, yardımcılarına ilçelerimizin belediye başkanlarına daha sağlıklı bir şekilde ulaştırılmış olacak.
GiresunBelediyesi’nde kültür sanat etkinlikleri için biriken fonlar, Giresun’da kullanılsın dedikçe söylemlerimizin aksi davranışlar sergilenmesini asla istemiyorum.
Giresunlu sanatçıların Türkiye genelinde süper ses getirdiğini duyuyorum, görüyorum, biliyorum. Biliyorum da içinizden çıkan ve ’keşke şu kış ve bahar aylarında Giresun’dan bir konser daveti alsam da çoçukların okul masraflarını karşılasam’ diyen Giresunlu saz ve ses sanatçıları neden değerlendirilmiyor? diye sormak istiyoruz zaman zaman.. Geçtiğimiz yıllardaki gibi.
Mesela Hüseyin Bıçak, Yılmaz Turan, Ahmet Kaçar, Katip Şadi, Muammer Baydere, Zehra Yılmaz, Fatma Soydan, Alucra’dan Bayram Kantar, Çamoluk’tan Aşık Kuzkaya, Şebinkarahisar’dan Sururi Önal, Görele’den Aşık Mecburi; en az dizi şöhretleri kadar sevdiğim takkdir ettiğim
hemşehrimizden..
Daha çok isim sayarım, Giresunlu sanat dostu canlardan..
Mesela Giresun Musiki Cemiyeti ile Giresun Müzik Dostları Derneği’nin ses saz beste müzik ustalarını; Ankara, İzmir ve İstanbul’daki süper starlar kadar sevdiğimi göğsümü gere gere söyleyebilirim.
İstiyorumki ki belediye gelirleri yerli yerinde harcansın, emeklerimiz boşa gitmesin, Giresunlu şarkıcı, türkücü, besteci, yorumcu canlarımızın moralleri daha yükseklerde seyretsin.
Sayın Giresun Belediye Başkanı’nımızın Özel Kalem Müdürü, Sosyal İşler ve Kültür Sanat Müdürü ve elemanları için nasıl Yeşil Giresun güzelliğine yaklaşımlarda bulunuyorsak; Giresun simidi, Giresun Fındığı Tirebolu çayı Şebincevizi Şebindut pesitili gibi sevdiğimiz Giresunlu saz ses müzik ustası şakıcı türkücü canlarımızın da aynı duygularla değerlendirilmesini istiyoruz.Giresun merkezinde geniş kapsamlı bir müzik eğlence proğramı planlandığında..
Zaman zaman seminer konferans ve bilgilendirme toplantılarıyla mesleki ve güncel konuları işleten Giresun Gazeticiler Derneği Başkanı Bekir Bayram’ı da takdir ederken; şahsında Giresun medyasının saygıdeğer mensuplarını da tek tek; gayretli çalışmaları, aydınlatıcı ve üretim artırıcı çözüm üretici fikir ve yorumları için, vurucu ve kırıcı olmayan eleştirileri için tebrik ediyorum.
Ciddi buldukları tanıtım turizm kültür sanat etkinliklerimizi geniş halk kitlelerine ulaştırarak kalıcı hizmetlerimize ortam hazırladıkları için Şebingülü sunumlarımla teşekkür ediyorum.
Karne tatilinde öğrencilerimize, öğretmenlerimize, velilerimize iyi tatiller dileyerek kaleme aldığım bu yazıyı; Giresun Tirebolu güzelliğinde ve özelliğinde sevdiğim can dost saygın sanatcı değerli kültür sanat elçimiz Giresunlu Şair Ressam Emine USTA’nın GİRESUN-TİREBOLU şiiriyle paylaşarak sunuyorum.
Sevlerime ve Giresun simidi Şebincevizli dut pestili gibi sevdiklerime..
Selamlar, Saygılar..
G İ R E S U N - T İ R E B O L U
Karadeniz incisi../ Hiç bitmiyor cilvesi.
Herkesi büyülüyor../ Güzelim sahilleri.
Başkadır Tirebolu / İnsanı sevgi dolu
Sarınmış yeşilliği / Can alır güzelliği
Kalesi gözbebeği / Selamlıyor denizi
Pazarlanır limanda../ Balıkçının emeği
Meydan okur denize / Gezilir sahilinde
Çayın tadı bambaşka / O yaz gecelerinde
Mavi yeşil el ele / Benziyor bir dilbere
Tirebolu ilçemiz / Duygu katar gözlere
Tirebolu, Ayana / Evler konmuş yan yana
Yazın Ağustos’unda / İner fındık harmana
Güzelim Harşit çayı / Akıyor nazlı nazlı
Fabrikasından çıkar / Çayların harikası
Körliman’dan yukarı / İstiklal mahallesi
İstiklal’den görünür / Hanç dağının tepesi
Yeniköy, Derebaşı / Evleri bayır başı
Şelalenin sesinde / Hazlanır insanları
Koz başında kurulur / Köylünün Pazaryeri
Taze taze bulunur / Zerzevatın yerlisi
Güzel yaz mevsiminde / Dolup taşlar insanlar
Yılgın sahillerinde / Serinliyor insanlar
Kurulur Cuma günü / Alış veriş pazarı
Ne kalabalık olur / Çarşının sokakları
Güzelim Tirebolu / Vatandaşın gururu
Giresun’un ilçesi / Tarihiyle dopdolu
Sıralıdır dağların / Ne de şirin köylerin
Doğasıyla iç içe / Sanki cennetken köşe
Görüp yaşamak lazım / Yürekte duymak lazım
Güneşin batışının../ Tadına varmak lazım...
GİRESUNLU ŞAİR RESSAM EMİNE USTA
Kitle Iletişim : [email protected]