- 1712 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA BİRİNCİ KANAAT DÖNEMİ SONA EREKEN
EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA
BİRİNCİ KANAAT DÖNEMİ SONA ERERKEN
Sevgili Öğrenciler,
Eğitim öğretim yılında birinci kanaat dönemi sona ererken durumunuz gözden geçirin.
Hayatta sizler için nelerin önemli ve nelerin değerli olduğu konusunda bir değerlendirme yapın.
Anne baba ve öğretmen için hem değerli hem önemli olanın “çocuk” olduğunu unutmayın.
Anne baba ve öğretmen için “çocuk” önemlidir, değerlidir.
Çocuk için anne, baba ve öğretmen değerli ve önemli olmak durumundadır. Anne, baba ve öğretmenlerinizle olan ilişkilerinizi gözden geçiriniz.
Olduğunuz durumu tespit edin. Çok iyi, iyi, ya da kötü olabilirsiniz. Şunu bilin ki hiç biriniz çok kötü değilsiniz.
Olduğunuz durumdan biraz daha iyiye gidebilmeniz için her şey sizin ilginizi bekliyor. İlginizi artırın. İlgi artınca bilgi de artar. Bilginiz artınca da bu, davranışa dönüşür. Olumlu davranışlar geliştirince kendi kendinizle barışık olursunuz. Bu kişiliğinizle de anne babanıza, çevrenize mutluluk verirsiniz.
Sizin huzurunuz ailenizin huzuru, ailenizin huzuru mahallenizin, şehrinizin dolayısıyla ülkemizin huzuru olur.
Birbirinizin güzelliklerini paylaşarak daha da huzurlu olabilirsiniz. Kıskanmadan, haset etmeden, insanlara yardımı kesmeden, birilerini aşağılamadan da huzurunuzu artırabilirsiniz. Bunun tek yolu sevgi…
Seviniz. Sevdikçe sevilirsiniz. Sevip sevilince saygı görürsünüz. Saygılı insanlar başarılı olur.
Esas başarı, şu an sizler için sınav başarısı gibi görünüyor. Ama asıl olan hayat başarısıdır. Bunu unutmadan hayat başarısı ile ilgili becerileriniz artırmaya çalışın. Bunun esası da iletişim...
Doğru ve güzel Türkçe kullanmaya istekli olun. Günlük iletişimde güzel Türkçe konuşmanın önemini takdir edin. Daha rahat konuşabilmek için gerekli eğitimi almaya çalışın. Sanal âlemden çıkın. Kendinizle, çevrenizle; hissederek, dokunarak, yüz yüze, göz göze iletişime geçin.
Sevgi ve iletişimdeki başarı, sizi aranan adam yapar. Aranan adamlara çok hem de çok ihtiyacımız var. Bizi daha çok bekletmeyin. Size ihtiyacımız var. Bizi anlayın.
Sizi olmayınca biz de yokuz. Bunu unutmayın. Siz ve biz, paylaşarak; sağlıklı, mutlu günleri yaşayalım.
Diğer insanlar arasında kendi yerinizi belirleyin. Kendine bir yer seçin; hedefinize ulaşın. Bu konuda size yardımcı olacakları belirleyin. Kimlere yardım edebileceğinize karar verin. Unutmayın; ‘Görmek istediğiniz yer, olduğunuz yerdir.’
İnsan, başarıya odaklı yaratılmıştır. Öğrenme-öğretme sürecinde esas olan, motivasyondur. Bunun hazır reçetesi yoktur. Kendinizi motive etmeyi öğrenin.
Zamanınızı iyi yönetin. Bu “tatil” süresince “dinleme, anlama, okuma, konuşma, yazma” becerilerinizi yeniden değerlendirin.
İhmal ettiklerinizi, yeniden ama destek alarak telafi etmeye çalışın.
Anne babanız yeniden ve ısrarla kucaklayın, öpün, koklayın… Onların koruyucu ve destekleyici tutumları sizi sıksa da bir kere daha değerlendirin.
Hatalarınızı ve ana babalarınızın hatalarını büyütmeyin. Onlar, sizinkini hiç abartmıyor. Bunu böyle bilin.
Düşünmeyen üretken olamaz; kendini verimsiz durumdan kurtaramaz. Doğru düşünmenin yolarını öğrenin.
Başarmanın en kolay ve en kısa yolu, çalışmaktır. Ne çalışacağınızı, niçin çalışacağınızı, ne zaman çalışacağınızı, nasıl çalışacağınızı, ne kadar çalışacağınızı en yakın çevrenizle beraber belirleyerek çalışın.
Her gün bir sonraki günü düşünüp planlı yaşayarak çevrenize örnek olun. Bunun haklı gururunu ailenizle yaşayın.
Özcan TÜRKMEN
[email protected]
www.ozcanturkmen.8m.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.