- 1061 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GİRESUN VALİSİ YAMAN ŞİİR OKUYOR../ Hikmet OKUYAR
Giresun Sonhaber’deki 07 Ocak 2010 tarihli Mustafa Yüksel imzalı haberde ’’Vali Yaman’dan Şiir Dinletisi’’ başlığını görünce çok heyecanlandım.Sevindim
Şiirin parlak geleceği adına bir daha umutlandım.
Mutlu oldum.
Duygulandım.
Yaşasın,
Korkmadan şiir yazanlar, korkmadan şiir okuyanlar çoğalacak dedim.
Mehmet Yüksel, usta gazetecilik örneği sergilemiş, haberin özü ile valinin de Şiir dostluğu ve Şiir Yorumcusu özelliği ile birebir örtüştüğünü vurgulamış.
Yeşil Giresun Şiir Etkinlikleri geleneğine uygun bir hareket tarzıyla tüm kültür sanat dostu Giresunlular’ın şiir müzik beste yorum tutkusuna tercüman olarak Giresun Uğur Dershanesi tarafından düzenlenen Şiir dinletisine Giresun Valisi Mustafa Yaman hem protokol davetlisi hem de Şiir Yorumcusu olarak katılmış.
Mehmet Yüksel’in Haberinde:
Şiirseven duyarlı bir topluluğun katıldığı şiir dinletisinde Faik Karakılıç, Adem Öner, Şaban Karakaya ve vali Mustafa Yaman çeşitli şiirler sunmuşlar davetliler tarafından coşkuyla alkışlanmışlar.
Gecenin başlangıcında kısa bir konuşma yapan Faik Karakılıç;
” Giresun da uzun yıllardır yaşıyoruz. Dışardan gelenler dürtmeyince çokça fazla bir şeyler yapmıyoruz. 10 gün önce Giresun Lisesi Şiir Gecesi oldu.13 Ocak günü de Atatürk Lisesi Şiir Gecesi olacak.
Ben şiire gönül vermiş bir insanım. Benim Adem Öner ile dialoğum daha önceden beri sürüyordu, onunla konuşurken biz de böyle bir organize düzenlemeye karar verdik ve sizlerle bu akşam birlikteyiz ” demiş.
Daha sonra sırasıyla Faik Karakılıç, şiir dinletisini bir iki şiir okuyarak açmış ve sahneyi genç öğrenci Adem Öner’e bırakmış. Adem Öner önce Giresunlu Şairleri tanıtmış, kendisi ile ilgili çeşitli bilgiler vermiş ve daha sonra izleyicilere değişik şiirler sunmuş.
Adem Öner’den sonra kürsüye Vali, Şiir Yorumcusu Mustafa Yaman gelmiş ve izleyicilere değişik şairlerin şiirlerden birer demet sunarak izleyicilerden büyük alkış almış.
Şiir dinletisi programında en son Şaban Karakaya kürsüye gelerek biri Can Akengin şiiri olmak üzere iki şiir yorumlamış.
Program sonunda Vali Yaman ’’böyle bir programda bulunmaktan mutlu oldum. Bu akşam burada beraber paylaştığımız şeyler çok önemli. Şiir okuyorum ama yazamıyorum. Burada yaptığımız kendi işimiz. Yarın mesaiye başlarken bu akşam ki paylaştığımız program farklı bir ufuk açacak ve böylelikle halkın önüne dinlenmiş ve zenginleşmiş bir vaziyette çıkacağız.” demiş.
Program sonlandığında Faik Karakılıç katılanlara bir sonraki programda
buluşmak dileğiyle teşekkür etmiş.
Giresun Valisi Mustafa Yaman’ın Şiir yorumcusu olarak katıldığı şiir dinletisi Giresun ileçelerindeki yöneticiler için de çok güzel bir örnek teşkil edecek..
Önceden haberim olsaydı Şiir Yorumcusu dostlardan biri tarafından okunması dileğiyle Türkiye Birincilik Ödülüne hak kazanan eserlerimden biri olan Giresun Geceleri isimli eserimi Ya da Türkiye genelinde tertiplediğimiz Giresun Konulu Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışmasında Türkiye Birincilik Ödülü kazanan ve Nevşehirli Şair Dr. Nedim Uçar’a ait olan; Bestekar Erol Güngör tarafından da bestelenen ’’Giresun’da Günbatımı’’ isimli eseri arz ederdim tertip komitesi başkanına..
Yıllardan beri ’’şiire sevgi şaire saygı, şiir yorumcusu ustalara ve şiir kitaplarına daha çok ilgi sanata değer..Hikmet Okuyar’’ diyerek Türkiye’nin bazı yerlerinde geleneksel olarak tertiplenen şiir saatleri, şiir günleri, şiir geceleri, şiir dinletileri, şiir şölenleri ve şiir şenlikleri ile ciddi manada ilgilenirken; aşık ozan şair bestekar müzisyen saz ve ses sanatçısı şiir dostlarının kültür sanat etkinliklerine PROTOKOL DAVETLİSİ olarak çağrılmalarını savunurken bayramlarda törenlerde belirli gün ve haftalarda halkı, davetlileri, gençleri en yüksek seviyede coşturup heyecanlandıran ŞİİR YORUMCUSU şiir dostlarının da aynı coşkuyla takdir edilip değerlendirilmesini teşvik edilerek öne çıkarılmasını ve medya huzurunda ödüllendirilmesini önerdik savunduk istedik.Yine istiyoruz.
Isparta, Konya, Adana, Mersin, Antalya, Muğla, Osmaniye, Kahramanmaraş, Gaziantep, Kars, Ardahan, Iğdır, Erzurum, Elazığ, Malatya, Gümüşhane, Bayburt, Aydın, Denizli, Kütahya, Afyonkarahisar, Manisa, Balıkesir, Bursa, Eskişehir, Sivas, Tokat, Yozgat, Kayseri, Nevşehir, Samsun, Bartın, Tekirdağ, Edirne, Kırklareli, Kastamonu, Çankırı, Çorum, Ordu ve Kocaeli gibi birçok il merkezinde ve ilçelerinde şiire sevgi şaire saygı şiir yorumcularına ve şiir kitaplarına daha çok ilgi duyarlılığında 21 Mart-13 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen BİR BAHAR AKŞAMI ŞİİR DİNLETİSİ etkinliklerinin okullardan beldelerden ilçelerden illerden başlayarak tüm Türkiye geneline yayılması; şiirle birlikte diğer güzel sanatlara olan ilgiyi de üst seviyelerece çıkaracak; kültürün temeli olan şiir sayesinde binlerce onbinlerce özel yetenekli kitle iletişim uzmanı eleman kültür sanat elçisi olarak güzel türkçe sunumlarla, güzel hitabetlerle güzel anlatımların güzel diyalogların gerçekleşmesine vesile olacaktır.
Netice itibariyle;
Kültür sanat dostu Giresun Valisi Şiir Yorumcusu Mustafa Yaman’a; Yeşil Giresun Şiir Dinletileri geleneğinin yeniden canlandırılmasına Şiir Yorumcusu vali olarak vesile olduğu için Dünyaca Ünlü Şair Pirimiz Abdi Beğ aşkına Şebingülü sunumlarımla ve şiir yüklü duygularla teşekkür ediyorum.
Her 20 Mayıs Günü; Giresun Valiliği Milli Eğitim Müdürlüğü, Kültür ve Turizm Müdürlüğü organizasyonları; Giresun Belediyesi, Giresun Özel İdaresi, Giresun Turizim Derneği ve Giresun Uğur Dersanesi katkılarıyla; arşivinde Giresun Güzellemesi bulunan şiir ustaları ve Giresunlu Aşık Ozan Şair Şiir Yorumcusu ustaların da katılımı ile Giresun Atapark’ta Giresun Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi etkinlikleri yapılmasını TEKLİF ediyorum..İstiyorum.
Bizim Vali Yaman Şiir Okuyor..
diyerek
BİZİM VALİ YAMAN ŞİİR OKUYOR
Yeşil Giresun’da gönül dostları..
Mavi sevdalarla şiir okuyor..
Kırlarda kelebek, kovanda arı..
Öze uygun gözde şuur dokuyor.
Alkışım şiire, teşekkür sana..
Duyanlar toplanıp gelsin meydana;
Özdeyiş gönülden vurdukça cana..
Aşık, ozan, şair, sevda çekiyor.
ŞİİR YORUMCUSU, ad olsun ada,
Çareyi çözümü söyletsin hüda.
Şuurla uyanan ersin murada..
Erenler ağacı umut döküyor.
Hikmet OKUYAR
Şüsiyad Topluluğu Başkanı
[email protected]
10 0cak 2010, Gebze / KOCALELİ