- 1831 Okunma
- 20 Yorum
- 0 Beğeni
KÖRLER SAĞIRLAR BİRBİRİNİ AĞIRLAR ))
Merhabalar öncelikle bu yazımı kimsenin üzerine almasını istemiyorum ve bir tartışma konusu da yaratmak niyetinde değilim sadece içimden gelenleri kaleme alıyorum belki bana bu konuda hak vereninizde olacaktır belki bana kızanda olacak
Ama bu sitenin en güzel tarafı kısıtlanmadan düşünceleri kaleme alabilmemiz değil(mi)?
Neyse gelelim benim nacizane düşüncelerime
Epeyce bir zamandır bu sitedeyim ve gerçekten muhteşem insanlar tanıdım o kadar güzel yürekler var ki kendimi şanslı görüyorum onları tanımaktan ve bazı yazar arkadaşlar var şiirlerini defalarca okusam da tadına doyamıyorum beğenmediğim şiirlerde oluyor tabiî ki ama sadece okuyup çıkıyorum çünkü o şahıs beğenerek yazmış saygı duymak gerek ben kendi yazdığım ilk şiirlerime bakıyorum da burada baya bir şeyler öğrenmişim bana sayfamda olsun özel mesajla olsun uyardı bulunan tüm şiir dostlarıma da buradan teşekkür ediyorum sayenizde şiir adına bir arpa boy alabildim hatta yayınlamış olduğum elli bir şiirimden bir tanesine uğurböceği dahi verildi sağ olsunlar buna laik görmüşler sanırım konu dışına mı çıktım ne asıl demek istediğim yorumlar dikkat etimde bazı yazarlarımız sadece sayfasına gidip yorum yapıldığında iadei ziyarette bulunuyorlar illa birbirlerini mi ziyaret etmeli sayfaya gelmeyen şairlere neden gidilmiyor ki işte ben bunu merak ettim bir bilen varsa beni de aydınlatsın teşekkürler
YORUMLAR
Sevgili papatyam,Körler sağırlar birbirini ağırlar yazınızı görünce edebiyat defteriyle ilgili olduğunu anladım ve okudum, daha sonra da yorumları. Herkes kendince haklı. Benim de kendimce yorum yazdığım arkadaşlar var. Kimilerinin şiiri bana çok hafif geliyor,hatta neden yazmışki dedirtse de yorum
yazmak zorunda hissediyorum nedense..
Tebrikler, sevgilerimle..
:))))
Yorum yazmadan geçemeyeceğim...
Aslında edebiyat sitelerinde şiir ve yazı yazmak bir nevi Eurovision şarkı yarışmasına katılmak gibi bir şeydir...
Yürek, dalak, ciğer gibi sakatat malzemeleri havada uçuşur ve kişiye sağlıklı yaşaması temennileri bildirilir...Sırf yorum yazılsın diye gidip şiir altına "Edebi bilgisi olmadığı halde" "muhteşemmmmm harikaydı!" gibi kelimeler serpiştiren zat-ı muhteremler, kendi şiirlerinde aynı iltifatı göremeyince sızlanma ve depresyona girme sürecine girerler...
11 yıllık Sanal Edebiyat maceramda "Cin Ali" tarzı sanatsal soytarılıklara dahi, hiç utanmadan pohpohlama yapan zat-ı şahaneler tanımışımdır...
İşin daha da komik yanı bu familyadan olanlar, önce "sanal dostluk", sonra "kanka" ve en nihayetinde göreceli arkadaşlık seviyesine ulaşana kadar bu iade-i ziyaretlerine aksatmadan devam ederlerken, aralarına bir anlaşmazlık girdiğinde yine şiir ve yazı altlarında birbirlerini aşağılamaktan çekinmezler...
"Filiz'ciler Esra'cılar" "Ahmet'çiler Yavuzcular" gibi takım halinde atağa geçen ve birbirlerine organize saldırı ve sataşmalarda bulunan ne cevherler tanımışımdır...(İsimler uydurmadır)...
Bu kadar mide bulandıran ve insanın iç organlarını ayağa kaldıran cıvıklıktan sonra, tam altı yıl önce şiir ve yazı altlarına yorum yazmaktan vazgeçtim...Tek tük, gerçekten edebi değere sahip olduğunu düşündüğüm çalışmalar varsa nadiren de olsa yorum yaparım, sakatat olaylarına kendimi bulaştırmadan (Yüreğine sağlık vb..)...
Şimdilerde bu olay biraz daha gelişmiş haliyle karşımızda...İdeolojik farklılıklar olduğunda; falan -izm grubu, filan şiirin altına toplu harekat falan düzenliyorlar...Edebiyat adına elbette :)))))
Nokta atışlı cümleler kuran hitabet sanatçıları bile mevcut, geliştirmişler kendilerini :)))
Sözün kısası edebiyat adı altında, "edebiyat edeptir" gibi saçma sapan kuramların arkasına sığınıp, kendileri gibi olmayanları kabul etmeyen, "ben yazdım, sen neden yorum yazmıyorsun" gibi ahmakça kaprislere kapılıp krize giren, "bu şiirde bu cümle kafirliğe delalettir" gibi fetva makamında olan, daha bir çok tür mevcuttur...
Yorum yazmak mı?
Eheemmm...Kalsın efendim...
Biz yazarız...Okuyan okur...Okumayan bize kalır...
Saygılar :)
NURCAN CANDAR UYGUR
yazımı yoruma değer bulduğunuz için teşekkür ederim
saygılar
illaki yoruma yorumla mı cevap verilmeli, bana göre yanlış bir düşünce. yorumların altına teşekkür yazılmasına bile karşıyım. Oraya yapılan yoruma itiraz veya eklenecek bir şey olduğu zaman yazılmalı. Ben kendi adıma söyleyecek olursam hece yazan birisiyim, yazmaya çalışan. tabi ki ilk tercihim hece şiirlerinden yanadır. Hemen hepsini okuyorum, tabi ki tamamen değil. zaten ilk dizelerde şiir kendisini ele veriyor. Baştan telafisi imkansız hatalar varsa devam etmek anlamsız geliyor. Çünkü şiirin ilk bölümleri şiirin vitrinidir. Sonu da en vurucu olan kısmıdır. daha sonra da serbest de yazsa başarılı olduklarını düşündüklerimin sayfasına gidiyorum. Şiirlerin tamamını okuyorum dersem yalan olur, okuduğum zamanlar olsa da yorum yazmaya fırsatım olmuyor. geri kalan şiirleri de önce başlığına bakarak seçiyorum, onun için de başılığın da önemli olduğunu düşünüyorum. daha sonra sayfamı ziyaret edenlerin gönlünü hoş etmeye çalışıyorum. belki her şiirine yetişemiyorum ama astığım şiirlerin arasında uzunca bir zaman olduğu için günde birkaç kişi derken hemen hepsini ziyaret ediyorum. bu gün oldukça yoğun geçti sanırım şubatın yarısına kadar şiir eklemem. zamanımı şiirlerinizi okuyarak, ve değerlendirerek geçiririm. evet bu sitede var yorum yazayım yorum gelsin diyenler. ama ben bana yazsa da yazmasa da beğendiğim şiire bir şeyler yazarım. tabi ki üstte anlattığım sırayla. benim için önemli olan şiirimin okunma sayısıdır, halimden memnunum. ha bir de yorumdan şunun için uzak duruyorum, bazı arkadaşlar şiirlerini asarken acele ediyorlar, çok yazım hataları oluyor. düzeltmeleri için uyardım bir süre bir çok düşmanım oldu. yani kötü şiire, hatalı şiire çok güzel diyecek kadar iki yüzlü değilim, eleştiri de onları kızdırıyor, ben de biraz çekimser kalıyorum. ömrümde bu kadar uzun düz yazı çok nadir yazarım. sana nasip oldu. yolunuzda başarılar dilerim. sevgiler...
aslinda zamanimiz kisitli oldugu icin her siire bakamiyoruz.
ama biri ilk kez siirimize yada yazimiza yorum yapmissa insan o yorum yapanin sayfasina nezaketende olsa bakiyor.
ben bu sekil düsünüyorum ve böyle yapiyorum..
sevdigimiz dostlarin siirlerini daima takip ediyoruz,cünkü favori listemizdeler zaten.
ama tesadüfen okumussam sayfada ve begenmissem bir siiri,yorumumuda yaparim tanimadigim bir üye olsada.
ve su var karsiliginda da illaki sayfama gelmesini beklemem.
ve birde sunu söylemek istiyorum yapilan yoruma cevap vermekte
okadar zor olmamali,cünkü degerli dostlar zamaninin bir bölümünü harciyor sayfamizda görüsünü belirtiyor
en azindan bir tesekkür edilmeli.
ben bunlara dikkat ederim sahsen.
hepimizin düsünceleri ve görüsleri farkli tabi.
güzel bir yaziydi emeginize saglik.
saygilarimla
BOZKIR'İ
Değerli kardeşim..
Düşünce ve tesbitlerin farklılığıdır insanları biribirlerinden ayıran..Böyle olmasaydı zaten tabiata aykırı olurdu..
Ben sizin gibi düşünmüyorum, kendimden örnek verecek
olursam bu portföyde beni tanımayan pek az insan vardır
fakat son astığım şiirin altına yapılan yorumlar bir elin parmakları kadar anca var..
Böyle olması benim ciddiye alınmamam veya sevilmemem anlamına gelmez, o şiir askıdayken selam vermek bende
buradayım seni unutmadım sanal alemin sanal dostu değilim
vurgusunu bir şekilde yapmak onurlandırırken kendisininde
bir dostunu ziyaret etmenin onurunu yaşamakta ne beis olabilir..
Şunu çok iyi bilmeliyizki şiirin hakkını veren her yorum gerek olumlu gerekse olumsuz şairin kişiliğiyle alakalı
değildir..Dedimya hepimiz farklıyız görüş vede düşüncelerimizde farklı olacaktır tabiatıyla..Dostluklar ayrı
şiiri değerlendirmek ayrı, gerçeği biribirinden ayırmasını
bilenler ne kör olur nede sağır..
Yazınız mükemmel vede cesurcaydı, böylesi nazik bir konuyu işlemek cesaret isterdi, doğrusu bu cesaretinizden dolayı sizi vede bu nadide eserinizi tüm yüreğimle kutluyorum TEBRİKLER..
Selam vede muhabbetlerimle birlikte tam puanımıda bırakıyorum sayfanıza Allaha emanet olun...yudumyunus
Sevgili şair; sayfada çok beğendiğim şiirler zaman zaman pırıl pırıl gülümsüyorlar bana.Keşke herkesin şiirini okuyabilecek kadar zamanım olsa...Ancak bununla birlikte;
bir çok şiir çeviri gibi,bir çoğu kanımca yetersiz.Bununla birlikte ben şiir eleştirmeni değilim.Haddimi bilmeliyim.
Şiir duyguyu ,düşünceyi en kısa en doğrudan ama en güzel ifade sanatıdır.
Sizin düşüncenize de katılıyorum.
Çok beğeni alan şiirleri yadırgamıyorum,çünkü bir başka ülkede eline mikrofon verilmeyecek insanlar bu ülkede şarkı söyleyerek krallar gibi yaşyorlar.NE yazık ki bunun adı "emeğe saygı"falan değil,bunun adı "gereksiz yer ve zaman israf"etmek.
...Bırakın yazsınlar,alkışlayanların alkışlarını ödünç aldılar çünkü...
Selamlar.Saygılar.
özeleştiri diye ben buna derim işte :))
kendi yaptıklarımı yazayım şimdi buraya, lafım kimseye olmasın,
yazılan tüm yazıları okumaya çalışırım, puanda veririm, çünkü nesri şiirden daha çok seviyorum,
ama her yazıya yorum yazmam, nedeni yok :))
ama şiir farklı benim için tüm şiirleri okumam imkansız zaten :))
güne düşen şiirlere bakarım ve uğur böceği konanlara :))
sevdiğim ve örnek aldığım kalemleri mutlaka takip ederim,
hatta bir süre ara verdiklerinde merak ederim,
şiirlerini çocuklar gibi özlerim,
her birisinden bir şey öğrenirim ben,
ve asla beğenmediğim şiir yoktur ama yorum yazamam,
zaten uzun uzun yorumlar yapmayıda becerebilen bir karekter de değilimdir,
velhasıl kimse bana gelsin diye yorum yapmam, yapmadımda...
çok konuştum biliyorum, affola gamze hanım
çok beğendim fikrini ne yapayım...
hadi hayırlısı bakalım.
Gamzecigim,cok guzel bir yazi okudum aslinda darilacak bir sey yok kendi acimdan zamanimin kisitli olmasindan ancak beni ziyarete gelenlerin bir kismiyla arkadas oldugumdan onalra gidebiliyorum cogu zaman gidemedigim atladigim siirler bile oluyor basta bu aralar sizleri bile ziyaret edemedim.
Hayirli seneler diliyorum ,guzel yarinlara canim bugun varsak yarin hepimiz icin mechul kirmadan yasamayi ,paylasmayi yapabilsek ne kadar guzel olur bu guzelim dunya .optum sevgilerimle
Kimse de üzerine alınmayacak zaten canım o konuda müsterih ol:) En başta ben:)) Öyle veya böyle gelip bir selam verdiklerini düşünüyorum .Bir selamlaşma platformu olarak da düşünebilirsin sayfanı.Ben geldim sizi okudum beğendim vs.Ama benim de anlamadığım seninle aynı.Gelmeyene neden gidilmediği.Ya da alim edasıyla yapılan yersiz eleştiriler. Sevgilerimlesin canım bilesin.