- 8917 Okunma
- 5 Yorum
- 2 Beğeni
NAZIM'IN KADINLARI
Nazım Hikmet’ in en güzel aşk şiirlerini yazdığı, en uzun süre evli kaldığı kadın Piraye idi. Nazım ile Piraye, genç kadın eşinden henüz boşandığı sırada tanıştılar. Sanat eleştirmeni Vedat Örfi ile 16 yaşındayken evlenen Piraye’nin iki çocuğu vardı. Bunlardan biri, eleştirmen Mehmet Fuat Bengü’ydü. Nazım Piraye’ yi çok sevdi. Ancak evlilik yaşamlarının 13 yılı boyunca Nazım cezaevindeydi. 1951 yılında Nazım ile Piraye nin evliliği sona erdi. Nazım’ın Piraye den sonraki eşi ise Münevver oldu. Nazım aynı zamanda dayısının kızı ressam Nurullah Berk’ in eşi olan Münevver’e aşık oldu.Münevver, kızı Renan’ ı bırakmak istemediği için Nazım’ ın aşkına karşılık vermeye çekindi. Nazım’ ın afla cezaevinden çıkmasından sonra evlendiler. Nazım Hikmet’ in tek çocuğu Mehmet Nazım, Münevver’ den doğdu. Ancak şair, oğlu henüz 3 aylıkken yurt dışına çıktı. 1961’de Münevver İtalyan yazar Joyce Lussu’ nun yardımıyla Varsova’ya Nazım’ı görmeye gitti. Ama Nazım o sırada Vera ile evliydi. Münevver ve Nazım’ ın oğlu Mehmet Nazım, ressam ve Fransa da yaşıyor. Nazım, Türkiye’ den gittikten sonra doktor Galina Grigoryevna Kolesnikova ile beraber oldu. Galina Nazım’ ın hem sevgilisi, hem de doktoruydu. Nazım’ ın hiç şiir yazmadığı tek kadındı Galina.
Nazım Hikmet, son eşi Vera Tulyakova ile 1956 da genç kadın henüz 24 yaşındayken tanıştı. Dört yıl sonra evlendiler. Nazım ölünceye kadar Vera ile evli kaldı.
Bu arada opera sanatçısı Semiha Berksoy; yazar Suat Derviş ve kısa süre önce ölen dönemin bir başka genç yazarı Cahit Uçuk’ da Nazım Hikmet’ in gönlünü kaptırdığı kadınlar oldu.
YORUMLAR
Çok güzel bir yazı.Tebrik ederim..Nazım ın kadınlarına yazdığı şiirler beni hep etkilemiştir.Hepsi birbirinden güzeldir ama Münevver için Sofya parkında Münevverin mektubuna karşılık yazdığı şiir her okuduğumda beni ağlatır..
Aağıda ki şiir de benden ..Piraye ve dedem için
BİRİ NAZIM BİRİ BABAANNEM
Daha önce iki kere duydum
Biri Nazım’dan , biri babaannemden:
“Ben senden önce ölmek isterim”
Diyordu hapishanenin çürüttüğü şair
Vefakar kadınına,
Diyordu yılların eskittiği babaannem
Can yoldaşı kocasına.
Bu bir fedakarlık mı?
Piraye’yi bilemem
Kaç kere öldü
Ölümün değil ama ihanetin ardından.
Dedem ise ;
Hayat arkadaşsız geçen beş senede
Tam 1825 kere gitti ölüme.
Banu Uludağ