- 607 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DTP ve KARDEŞ KAVGASI
Sonu başından belli olan bir davaydı DTP’nin başına gelen..İdam kararı açıklanır gibiydi..Karar açıklanırken ordaki herkes kapanacağını biliyor gibiydi..
Açılımın içeriğini defalarca irdeledik ama, sanki DTP kapanması için ne varsa bir anda yaptı..Mahkemenin istediği herşeyi zaten daha önce yapmıştı ama, son haftalarda sokak hareketleriyle iyice zıvanadan çıkmıştı..Kapanmayı hukuka göre haketmişti..
Şahsım adına, DTP’ye sempati duymadım hiç..Güzel güzel yaşamak varken, ayrı başı çeken insanlara sempati duymadım.Ama sonuçta belli bir kitleyi temsilen meclise girmiş bir partiydi..Ve kapanmaması gerekirdi..Mahkemenin kararını siyasi bulmakla beraber, DTP’nin bunu kendi elleriyle yaptığına inanıyorum..
Gelinen noktada beklenilen oldu..Sokak hareketleri başladı, başlatıldı..Belirli merkezlerden beslenen cahil bir kesim sokaklara indi..Sokaklarda polise askere taş atan, anarşi yaratan kişileri Kürtlerle ilişkilendiremem..Belki Kürt kökenliler özellikle iniyor sokağa ama, genelleme yapmak sakat bir durum olur..
DTP’yi kapatmanın eşiğine getiren güçler, Kürtlerin sokağa inmesini, vatandaşın buna tepki vermesini, çatışmaların halk arasına yayılmasını istiyor..Tüm Kürt nüfusu baz alınırsa , sokağa inenler çok çok azınlıkta..Bunu bir isyan olarak düşünmemek,bellibir görüş etrafındaki insnaların partilerinin kapanması karşısındaki eylemler bütünü olarak görmek lazım..Eğer öyle değil de , bir Kürt ayaklanması şeklinde algılarsak ki dış güçler bunu istiyor , o zaman iş kontrol edilemez boyuta ulaşır..Asıl kardeş kavgası o zaman başlar..
Aslında şöyle düşünün; sadece Diyarbakır nüfusu 1 milyon civarında, TSK’nın toplam asker sayısı da 1 milyon civarında..Eğer sadece Diyarbakır isyan etseydi ne kadar zor bir tablo çıkardı ortaya..Elbette devletin bunu bastıracak gücü var, olmalıda..
Ama ihanet eden insan sayısının ne kadar az olduğunu bilmek ve tüm Kürt vatandaşlarımızı aynı kefeye koymamak açısından verdim bu rakamları..Yoksa ihanetin mazereti zaten olmaz, olamaz..
Vatandaşa bu noktada düşen dikkatli olmaktır..Kürtlere düşen akıllarını başlarına almak, anarşistlere pirim vermemektir..Pkk , aklı başında ve direnen bir halka zorla hiçbirşey yaptıramaz.. Kepenk kapattıramaz..Bu devlet büyük bir devlettir..Madem din kardeşiyiz, madem aynı havayı soluyor, aynı kültürü paylaşıyoruz , hepimize iş düşüyor..Herkes elini taşın altına koyacak..Emin olun bitecek terör..Çok söyledik ama söylemek lazım..Tarih tekerrüden ibarettir..Son günlerde yine tekerrür yoluna gitmiştir..Tarihin huyu bu..Elimizde olmadan, çaba göstermeden bu yola girdik..Bölgenin lideri oluyoruz..Bu AKP ya da başka bir gücün çabasıyla değil, tarihsel misyonlarla oluyor..Bayrak düştüğü yerden kalkıyor yani..Önümüzdeki günler ciddi gelişmelere gebe..Hayırlısı olsun..
Tunar ÇALIŞKAN-Nevşehir 13-12-2009
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.