- 989 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKİYEYE ÖRNEK İLÇE, OKUYAN BİRECİK
Yılın büyük bölümünü, ülkemizde ve yurtdışında konferanslarla geçirmekteyim. Bu faaliyetlerden dikkatimi çekenleri de sizlerle paylaşıyorum. Bir süre önce “Van-Gevaş Okuyor” projesinde değişik proğramlar yapmış ve 4 bin kişi ile aynı anda Akdamar adasında kitap okumuştuk.
Geçtiğimiz hafta da devasa boyutlu bir çalışma olan “Birecik Okuyor” projesinde yer aldık. İlk defa gittiğim bu bölgemizde, hem seminerler verip öğrenciler, öğretmenler ve velilerle buluşacak, hem de bölgenin tarihi ve coğrafi dokusunu inceleme imkanı bulacaktık.
Uçağımız Gaziantep’e inerken gördüğüm harika doğa yapısı, beni büyülemeye yetmiş ve gözlerim kamaşmıştı adeta. Birecik Ticaret Lisesi müdürümüz Fatih Şengün Bey’le Antep proğramını tamamlayıp Kelaynakların özyurdu Birecik’e geçerken, aynı güzelliklerin Urfa tarafında da var olup olmadığı yolundaki düşüncelerim, hafızamda bir saat rakkası gibi sallanmakta idi. Çok geçmeden bizi 12 burçlu görkemli Birecik kalesi ve kale burçlarına asılan mavi göklerin beyaz ve kırmızı süsü ayyıldızlı albayrağımız karşılıyordu. Biraz ötede de “Cennet nehirlerinden biri” olarak nitelenen Fırat, bütün haşmetiyle karşımıza çıkıp bizi selamlarken, sanki bu harikalar diyârı ilçemizin gerdanlığına takılmış bir inci görünümü veriyordu.
İnanın, hayal dünyalarımın çok ötesinde, tarihi coğrafyasıyla kucaklaşmış bir güzel Birecik bulmuştum orada. İşte bu harika doğa yapısının insanlara da yansıması mıdır bilmem, ama insanları da doğası kadar güzeldi. İçten ve samimilerdi. Hele öğrencileri var ki, bu sevimli minyatürler ne kadar da candan ve sevecendi. Birecik’in öyle bir havası var ki, kendinizi her yönüyle en batıda bir ilçede gibi hissediyorsunuz.
Birecik ilçemiizin doğası ve insanları kadar, idarecileri de özel. Kaymakam Ozan Balcı Bey, Birecik için büyük şans. O, statik değil, dinamik bir idareci. Durağan değil, üretken bir kişilik. Cıvıl cıvıl neşe dolu. Küçükle küçük, büyükle büyük tam bir gönül insanı. “Ben doğru bildiğimi yaparım. Başarı, canı isterse peşimden gelsin” mantığının su katılmamış mümessili. İlçede yediden yetmişe bir hareket ve dinamizm gördüm ki, bu motor gücünü ateşleyen de Kaymakam Bey’in ta kandisi. Mehmet Türkdeniz Bey ve Fatih Şengül Beyle Urfa seyahatinden dönerken, saatlerimiz 20 15’i gösteriyordu ve Kaymakam Bey hâlâ çalışma ofisindeydi. Milli Eğitim Müdürü ve çevresi ile birlikte ancak 21.30 sularında gelebilmişler ve saat 24.00’e kadar büyük bir keyifle projelerini dinleme imkanı bulmuştuk. O, mesai mefhumu bilmeyen bir mülki amir. Nev’i şahsına münhasır bir idareci.
İlçede öylesine devasa projeler hazırlanmış ki, bunları görünce insanın başı dönüyor ve çok da mutlu oluyor. Çok ilçede paroğramlar yaptım. Ancak böylesine hiç şahit olmadığımı ifade etmeliyim. Kısa adı SODES olan , Devlet Planlama Teşkilatı Sosyal Destek Projesi kapsamındaki , “Bir Kitapla Değişir Her Şey”, “Engelim Engel Tanımaz”, “Bir Nefes Sıhhat, Bir Avuç Moral, Bir Tutam Sevgi”, “Ağaçlandır Güzelleştir”, “Girişimci Anadolu Kadınları”, “Birecikli Çocuklar Müzikle Buluşuyor” “Bir Atılım Bin Katılım” onlarca projeden sadece bir kaçı. İki milyon fidan projesi ise, çok insanın inanması güç ve hayretten dudaklarını uçuklatacak nitelikte. Ama gerçek.
Birecik’te projelerin konularına göre uzmanlar çağrılıp proğramlar düzenleniyor. Öğrenciler hem sınavlara hazırlanıyor, hem de sosyal ve kültürel açıdan çok değişik dallarda imkanlar sunuluyor. Milli Eğitim Müdürü Ali Tavacı Bey’in, köy kadınlarına yönelik projeyi ve uygulamaları anlatırken, mutluluğu yüzüne yansıyor ve “Bu gelişmeler bana yorgunluğumu unutturuyor” diyor. Şube Müdürü Mehmet Türkdeniz Bey de, kitap projesinin başında mesai mefhumu tanımadan çalışıyor. Fatih Şengül Hoca ile İlçe Halk Kütüphanesini gezdiriyorlar bize. İnanılması güç bir başarıyı gerçekleştirmişler ve nice ilde bulunmayan zengin bir kütüphane kurup, halkın ve öğrencilerin istifadesine sunmuşlar. Şimdi her türlü takdirin fevkinde bu haklı gururu doya doya yaşıyorlar. Öğretmenlerden Hüseyin Paydaş, H. İbrahim Bayraktar, Mehmet Dönmez, Mustafa Us da kitapla ilgili projede emek sarfediyorlar.
Evet dostlar! Birecikte çok değil, 3-5 sene sonra okunacak bir destan yazılıyor.Vali Nuri Okutan Bey de destek verecektir bu çabaya. Ben bu kolektif çalışmada, arı kovanındaki ahengi ve çalışmayı gördüm. Cehli örten kumaşın harıl harıl dokuyucularını ve Müdür Mustafa Yıldırım gibi gece gündüz nice kitap okuyucularını gördüm. İnanıyorum ki “Okuyan Birecik” projesi, toplumdaki tüm olumsuzlukları hiçbir iklimde yeşermeyecek şekilde, çayır biçer gibi biçecek ve özlenen huzur ortamını tesis edecektir. Bu projelerin hamle dolu çerağını bir meşale halinde tutmaya azmetmiş olanları, Kaymakam Ozan Bey’in şahsında saygıyla selamlamak ve sevgiyle alkışlamak benim uçsuz bucaksız bir bahtiyarlığımdır. Gönül sarayımdaki köşkümün bu hatırlı misafirlerini kemal-i hürmetle tekrar tekrar selamlıyorum. M.Turan