- 891 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SİRK GELMİŞTİ! ARDAHAN ÖYKÜLERİ 69... (kitap 66)
"Bilet alın abi! "
"Koşun, falınıza baktırın!"
"Halka vereyim, şansına çıkar!"
"Boks torbası ibreyi geçse ne verürsüz! "
"Edremit Van’a bakar
İçinde şamlar akar.."
Atakan Çelik hoparlörden meliyor sanırsınız. Taştan, kayadan yankısı dönüyordu. Belediye anonsu bile yankılanmamıştır bu türlü.
Sirkin davulcu ve zurnacıları en önde gidiyorlar.
Reklam ve duyuru yapan hokkabaz, çocukların meraklı sorularına cevap vermeden uygun adım davulcuları takip ediyor. İki kolunu, ellerini beline koymuş dirseklerini omzunun hizasına çekmişti.
Pazularına iki kolda da bıçak saplamışlardı. Sargılarla sarılmıştı ve kanlı sargı bezini bıçak geçip pazu bandın altından bıçağın bizli ucu "hırç" diye çıkmış sanırdınız. Çocuklar her şeye maydanoz oldukları gibi sirk göstericisinin küçük perfomansına yine alıklanan oldular. Kımı (yabani bir ot) gibi, yemlik gibi..
Davulcu ’sirk’ geldiğini, yerini, görmenin niçin gerektiğini dilinin döndüğünce söylemeye çalışıyor. Çocuklar bıçağın saplanmış sahiciliğine kafayı takmış haldeler. Çocuk akıllarınca idrak etmeğe çabalıyorlardı. Gerçek miydi bıçağın saplanması?
Balaca ruhların küçük penceresinden gözlerini dikmişler bakışıyordular. Küçük beyinleri ve minik kalpleri bu illüzyonu çözmek istiyordu.
Hala alık alık göstericiyi izliyorlar. Israr ve inceleme bir bilme usulüdür.
Göstericiye sormağı deniyorlar. Kolları al kanlara belenen adam pas vermiyor. Adamı baştan atmağa çalışıyorlar. Başlıyorlar takır takır sormağa:
- Abi evli misin?
- ...
Belkim adama kimseyle konuşmaması için tembih yapılmıştı.
Çocuklar sondaj yapıyorlar. Nereye vursalar su çıkmıyordu.
Çocuklar göstericinin kollarına bakıyorlar. Bıçak soksalar kan devamlı akar mı? diye düşünüyorlardı.
Fikri uzatıp... kan aksa devamlı akacak ve adam kan kaybedecek... deyin bir şekle getiremiyorlardı.
Bıçağı kola sokup dolaşabilir mi bir insan? Bunu soruşturuyorlar. Hukuk bilgileri cevap vermeye mezun değil maalesefiye...
En nahayet!
Abi ne yakışıklısın iltifatıyla göstericinin "Benlik" duvarını yıktılar!
Sor sorabildiğini... adam bülbül gibi maşallah. Fazla fazla; cevap veriyordu.
Yanıltmaca olduğunu söyledi hokkabaz. Bıçağın sapı ve ucu bilezik gibi şeye kaynatılmış, dedi.
"Koluma sargı beziyle sardık. Beyaz beze kırmızı boya calayınca sanırsın ki bıçak kola girmiş." diye açıkladı.
Zafer; Yenimahalle demeden Karagöllü, Hallefendili, Kaptanpaşalı çocukların olmuştu!..
Koko’nundu, Gagaç’ındı, Bekir’indi, Efraim’indi zafer!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.