- 1029 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ateistlere Teklifim!
Merhabalar;
Muhterem dostlarım; Ortada olmak,dengede düşünmekten bahsettim yazılarımda..Müslümanlar ve ateistler arasındaki inanç sorununun ortak davranma ve dengede olma önünde bir engel oluşturmaması gerektiğini düşünüyorum..Çünkü,bir ortak din dili oluşturmak zorundayız...
Bu ortak dil, yeryüzündeki dünyayı bozan bozgunculara karşı zayıfların ve ezilenlerin ortak dinsel dili olmalıdır... Adam eziliyorum, açım diye bağırmıyor da, Allahuekber diye bağırıyor...Bunu marksistlerin ve ateistlerin anlaması gerekiyor... Bu ateist insanların içindekilerin çoğu bu dile yabancılar, bunu anlamıyorlar...
Dinin sadece afyon yüzü sandıkları itikadi konuları görüyorlar... Ama afyon sanılan yerde de afyon yüzü değildir..Varlığın ardında ki bilince sevgi ile gerçek zikir ile varılacağını bilenler için sorun yok..Sorun ötede bir tanrı tasavvurunda dır..
Evet dostlarım; Dinin bir de,gönül mekanı,sevgi ve vicdan yüzü var; Asıl yüzü de odur zaten... Bunu gördükleri zaman sorun kalmayacaktır.. Bana göre buna inanmakta da beis yoktur...
Benim ateistere teklifim olan orta yol şu; Olduğun yerde dur, kalbini, gönlünü varlığın ardındaki bince aç...Kuranı OKU ve oradaki sosyal adalet ilkelerini gör... Senin söylediğinin ile aynı dil olduğunu göreceksin... Eğer dini bu yüzüyle de tanırlarsa, o zaman inanma problemi de kalmaz...
İnanmak şudur: Kuran’ın anlattığı öbür dünya yüzü cennet cehennem vs.. O itikadidir.. Buna inananların da yolu sevgiden vijdandan geçtiğini bileceksin.. Ve dahi inanmak kuranın sosyal adalet ilkelerine ve mülkün Allah’a ait olduğu gerçeğine inanmak... Buna inandığın zaman Kuran’a inanmış oluyorsun...Olayı davranışlar üzerinden ortada düşünerek vijdani olarak anlaşacağız...
Kuranın her tarafı ezilenleri anlatır..Kasas sures. 4. ve 5. ayetler, ezilenleri önderler yapalım der..Peygamberin hayatı ortadadır. Mülksüz ölmüştür. Kuran bakara 219. ayette ihtiyacından arta kalanı dağıtın buyurur....
Dostlarım;Kendine ne diyorsan de..Ve o haliyle, ister ateist,ister kominist, ister tasavvuf hocası,kim olursa olsun,duruş itibariyle, dünyayı bozan bozguncuların karşısında kim varsa onlarla birlikte olması gerekir... Hud suresi 116. ayet öyle diyor..Yoksa dilsiz şeytan olur...Böyle bir dünyada tanrısı servet ve para olan, tapusu da mülkiyeti olan bir bozguncu topluluğu var. Buna karşı bir söz söylenmesi, bir mücadele verilmesi ve birlik olunması lazım... Ve aynı ayette Allahımız tasavvuf alimlerini de uyarıyor aydınlatın diye..
Herkese selam ve sevgilerimle..
HASAN BELEK 11-06-2009