- 641 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MOTOR HEYECAN VE CAN - 1
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
MOTOR HEYECAN VE CAN - 1
Hayatı kolaylaştıran teknolojiden nasıl faydalanılacağını öğrenmeden ve öğretmeden hizmete sunmak felaket getirir.
Motorlar hiç şüphesiz ki, ucuz ulaşım araçlarıdır. Bu bakımdan cezp edici yanı vardır. Cezbeden birçok faktörler gibi bunun da riski çok ama çok büyüktür. Motorun risk hayatın kendisidir.
Kıyı şehirlerimizin tamamında motor kullanımına karşı ilgi vardır. Bu ilgi çoğu kere gözyaşı ve acı ile son bulmakta, kalanlar ömürleri boyu vicdan azabı ile titremekte, gidenler hayatın baharına veda etmektedir.
Gidenlerin tamamına yakını ise kesinlikle ve kesinlikle 30 yaş altında olan insanlardır.
Hayatın en verimli döneminde hayata veda etmekte olan gençlerimizin ön eğitimleri dahi olmadan motor kullanıcısı olmalarına “Dur.” Diyecek bir mekânizma yoktur.
Dur durak bilmeden biteviye can almaya devam eden bu handikaptan nasıl kurtuluruz?
Sorusuna cevap arayacağız; fakat bundan önce bütün yönleri ile bu konuyu tartışmaya açıyorum.
Bu hususta düşünceleri olan bütün okuyucularımı da düşüncelerini söylemeye davet ediyorum.
Yeddiemin depoları “Motor mezarlığı.” Olmuş, depodaya taşınan motor sayılarına oranla satışlarda ona keza artmaktadır.
Hızla değişen gündem tartışmaları, magazin ve top-pop arasında kuru gürültüye giden “Motor kazaları.” Aynı şekilde hızla artmaktadır.
Bir ilçe düşünün ki;
Bir senede 152 Kişi motor kazalarının sonucunda vefat etmiş, ölenlerin çoğunu gençler oluşturuluyor, gün geçmiyor ki, yeni bir kaza olmasın.
Sıraya aldık… Başta sevdalısı olduğumuz ŞEHRİ CENNET FETHİYE olmak üzere, bütün kıyı şehirlerimizde olan motor kazalarından örnekleri ve bütün istatiki bilgileri bu seri yazımda okuyucularımın ve etkili, yetkili, ilgili bütün kesimlerin dikkatine arz edeceğim.
Düşünün ki; evladını motor kazalarına vermiş olan bir anne o canı evladının okul arkadaşını her gün görmekte… Onun ızdırabı her geçen gün artmakta… Başka annelerin bu acıyı yudumlamasını kim isteyebilir?
Motor kazasına sıra arkadaşını vermiş bir öğrenci her geçen gün o acıyı yudum yudum içmekte, bu acının başka insanlara da sirayet etmesinin önüne geçilmesine kim mani olmak ister?
Motor kazalarına verdiği öğrencisi için her gün içi kanayan öğretmenin içindeki fırtınanın dinmesi için yapılacak olan çalışmalara, alınacak olan tedbirlere kim karşı çıkabilir?
Düşünün ki; esnafsızınız…
Her gün sizden bir çikolata alan genç bir gün motor kazası ile hayata veda etmiş… O genç insanın geliş saatinde gelen her gençte hayata veda eden genci gören esnafın bu hüznünün artmasının önüne geçecek bir gayret edildiğinde o esnaf bizzat iştirak etmez mi?
Motor kazasına komşusunu vermiş olan bir insanımızın, hayatının ilkbaharında gidenlere yenileri eklenmesin diye yapılacak olan bütün çalışmaların tamamının içinde bulunmasına hangi yürek karşı çıka bilir?
Motor kazasına evladını vermiş babanın; “Başka yürekler yanmasın.” Diyerek başlatılacak çalışmalar iştirak etmesine; “İNSANIM.” Diyen karşı çıkabilir mi?
BÜTÜN OKUYUCULARIMA ÇAĞRIM;
Elektronik mektup adresime düşüncelerinizi yollamanızı sizlerden önemle rica ediyorum.
MOTOR KONUSUNDA DÜŞÜNCELERİNİZİ ELİM KALEMİM EL VERDİĞİNCE BU SÜTUNLARDA YAYINLAYACAĞIM…
KAZASIZ GÜNLERİ HEP BİRLİKTE GETİRMEK İÇİN GÖNÜL BİRLİĞİ İÇİNDE ÇALIŞACAĞIZ…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.