HAYATA YENİDEN MERHABA
Yıl 2009. Eylülün 20 si Pazar.
Bir ay boyunca sabırla ve oruç ibadetiyle geçirdiğimiz Ramazan ayı sonrası kutladığımız Ramazan Bayramı’nın daha ilk günü ve bayramın getirdiği coşkuyla bayram ziyaretinden yürüyerek dönüyoruz evimize eşim ve iki kızımla.
Kaldırımdan yürüyoruz. Yolda yürürken birileri gelip çarpmasın diye tedbirliyiz güya.
Aniden 2 metrelik mesafeyle park etmiş bulunan araçların arasından önde duran aracı sağdan geçmeye çalışan bir motosikletlinin çıktığını gördük. Aşırı hızlı ve direksiyonuna hâkim değil, bir sağa bir sola zikzak çizerek ilerliyor.Önümüze çıkmasıyla önce hanımıma ve elinden tutan 9 yaşındaki küçük kızım Yağmur Sinem’e çarpıp onları etrafa savurduktan sonra bana önden çarparak ağır şekilde yaraladı.
Şükür hanımım ve kızım ufak sıyrıklarla atlatmışlar kazayı.
Bu arada şu an İntörn Doktor (Tıp Fakültesi son sınıf öğrencisi)olan kızımız Gül ’de bayram tatili nedeniyle yanımızdaydı. Ağlayarak soğukkanlılıkla ilkyardım müdahalesini yapıp ağzımdan gelen kanın boğazıma kaçmasını, beni karga tulumba arabaya atmalarını engelledi ve ambulansın gelmesini sağladı. Mesleğinin daha başında yapmış olduğu bu ilk ilkyardım müdahalesi onun içinde acı bir tecrübe oldu.
Beni acilen Bafra Devlet Hastanesi’ne kaldırdılar. Hayati tehlikemin olması sebebiyle hemen Samsun OMÜ Tıp Fakültesi Hastanesi’ne sevk edildim.
Fakülte hastanesinde acilen ameliyata alındım ve kaza esnasında mesane bölgesinde oluşan yırtık ameliyatla dikildi. Vücudumun diğer kısımlarında da yaralanmalar oluşmuştu.9 gün hastanede yatarak tedavi gördüm ve 20 gün istirahatla taburcu oldum. Şu an evimde istirahat ederek hızla iyileşiyorum.
Olayı duyan yakın ve uzaktaki akraba ve dostlarımızın geçmiş olsun dilekleri ve dualarıyla şükür şu an yeniden aranızdayım.
Evet, hayata yeniden merhaba diyerek yeni bir başlangıç yapmış olduk. Bu esnada benim yalnız olmadığımı hissettiren, büyük moral kaynağı olan, telefonlarıyla, arıcılık sitelerindeki açılan forumlarda ki yorumlarıyla ve uzaktan dualarıyla bana ulaşan, ulaşamayan değerli dostlarım hepinizden Allah Razı Olsun diyor ve Allah hiç kimseye böyle acılar yaşatmasın dileklerimi sunuyorum.
Aradan yaklaşık bir aya yakın bir zaman geçti. Genel olarak eski sağlığımıza kavuştuk sayılır. Artık işlerime de başladım.
Arkaya dönüp baktığımızda hayata pamuk ipliğiyle bağlı olduğumuzu yaşayarak anlamış oldum.
Kazayı yaşamamış olmayı dilerdim ama olacak olurmuş, akacak kan damarda durmazmış ya önüne geçilmiyor.
Bu olaydan sonra hem sevindim hem de üzüldüğüm birer konu oldu. Sevincimi ve üzüntümü de belirtmeden geçmeyeceğim.
Sevincim; kazayı ve acıları yalnız benim yaşamış olmama. Yanımdaki aile fertlerimden biri yaşamış olsaydı daha çok üzülecek ve acılarım artacaktı.
Üzüntüm de ailemin ve dostlarımın üzülmesi, çocuklarımın beni o halde kanlar içinde yerde yatarken görmeleri oldu. O sahneyi görmemelerini dilerdim. Ömür boyu o sahne gözlerinin önüne gelecek ve üzülecekler. Hele küçük kızım bu olaydan psikolojik olarak çok etkilendi ki hala etkisi sürüyor. Dışarı çıkmaya ve okula yalnız gitmeye çekiniyor.
İşte böyle dostlarım hayata yeniden merhaba derken yeni yazı ve şiirlerimi dostlarımla yeniden paylaşmak ve dostlarımın şiir ve yazılarını yeniden okumak ne büyük mutlulukmuş anlatamam.
Hepinize kazasız, belasız sağlıklı günler diliyor saygılarımı sunuyorum.
Hüseyin İSPİRLİ
17.10.2009/BAFRA
YORUMLAR
ŞAİR DOSTUMUZUN VE DEĞERLİ AĞABEYİMİN YAZIN ATÖLYEMİZDE YAPILAN ŞİİR YARIŞMASINDA DERECEYE GİREN ŞİİRİNİ BÜRÜN DOSTLARINA TEKRAR HATIRLATMAK İSTİYORU.GEÇ ÖĞRENDİĞİM İÇİN KENDİSİNDEN ÖZÜR DİLİYORUM.BU YAZIYI İYİ ANLAYABİLMEK İÇİN BU ŞİİRİ İYİ ANLAMANIN ELZEM OLDUĞUNA SİZ DE KARAR VERECEKSİNİZ.
ŞAİR DOSTUMUZA VE AİLESİNE TEKRAR GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMİZİ SUNARKEN İNANMANIN HAYATA TUTUNMADAKİ PAYININ NE KADAR DA ÖNEMLİ OLDUĞUNU KENDİMİZE HER AN HATIRLTMAK DİLEĞİ VE ÜMİDİYLE ŞİİRİNİ ARZ EDERİM.
=============================================
YAŞAMA SEVİNCİ/M
Uyandım erkenden ötüyor kuşlar !
Yaşama sevinci konseri başlar,
Tabiat yemyeşil engin- yokuşlar;
Gördüm ya renkleri şükür Allah’a.
Kahvaltımı yaptım onca nimetle,
Hepsi alın teri doğal lezzetle,
Açlara nasip et Rabb’im izzetle,
Doydum ya sofrada şaştım iştaha.
Çıkıyorum yola çantam elimde,
Günaydın,merhaba hepsi dilimde,
Renk ve kokular yansır halimde,
Gezdim ya çevreyi ne güzel saha.
İşimin başında bir bir gelenler.
Derdini anlatıp çoktur gülenler,
Dostlara hizmeti şeref bilenler,
Bildim ya bu sırrı girmem günaha.
Yine bir gün böyle geçti onurla,
Koştum ter akıttım sabır,gururla,
Hanımım kapımı açtı huzurla,
Güldüm ya yuvamda ne derim daha.
Çocuklar evimde hepsi de tamam,
Sofralar kurulur olunca akşam
Yarının işiyle bitiyor kelam
Sohbeti ettim ya erdim felaha.
Yarına hazırlık dinlenme vakti,
Uyku parmağını gözüme taktı,
Günümün neşesi gönlüme aktı.
Uyudum, uyandım çıktım sabaha.
Mutluyum vatanım güzel vatansın,
Bayrağım üstümde hep dalgalansın,
Halka huzur gerek herkes inansın,
Kul hakkı yemezsek kalkarız şaha.
"RUMUZ:ARI BEYİ- HÜSEYİN İSPİRLİ"
(((((((((( _________________________))))))))))))))))
((((((( AHMET TURANOĞLU *** BAŞKENT ŞAİRİ )))))))
Değerli dostlarım;
Geçmiş olsun dilekleriniz ve ailece sağlıklı günler geçirmemiz dilekleriniz için teşekkürlerimi sunuyorum.
Sağolun.
Varolun.
Allah eksikliğinizi göstermesin.
Sizleri sayfalarınızda yazıyor bulmak ve sayfama misafir olduğunuzu görmekte ayrıca mutlu etti beni.
Nice güzel günleri birlikte geçirmemiz dileğiyle yorumlarınıza teşekkür ediyor saygılarımı gönderiyorum.
Kazdan sonra ailenizin ve sizin nasıl bir psikoloji ile karşı karşıya kaldığınızı tahmin edebiliyorum. En güzeli hepinizin yeniden sağlıklı olması ve size verilen ikinci şansı çok güzel değerlendirebilmeniz
Hiç kimse böylesi bir kaza yaşamasın. Size ve ailenize çok geöçmiş olsun. Yeniden aramızda olmanız çok güzel.
Sağlıklı ve sevgi dolu yarınlar diliyorum.
Çok geçmiş olsun Hemşerim. Çabuk atlattığınıza şükürler olsun. Bir yakınım da benzer bir motorsiklet kazası geçirdi, aylarca hastanede yatmak zorunda kaldı.
Yayalar için en büyük tehlike motorsiklet sürücüleridir bence.
Dilerim benzer olayları yaşamazsınız bir daha.
Selamlar, saygılar.
Değerli Hüseyin İspirli, insanın değil; ehliyetin araç kullandığının sayıldığı ülkemizde, tesadüfen yaşıyoruz sanki !
Size geçmiş olsun derken, ailenizle birlikte esenlik dolu, uzun bir ömür temenni ediyorum.
Saygılar...
Göktürkmen tarafından 10/17/2009 12:19:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
Öncelikle çok geçmiş olsun . Kızınızın yanınızda olması ise büyük bir şans. Bende başımdan geçen traji komik bir anımı anlatmak istiyorum. İşten çıkmış kaldırımda yürürken arkamdan korna çaldı önce yanlış duydum sandım tekrar tekrar ve ısrarlı bir şekilde çalınca arkama baktım motorsikletli bir şahıs kızgın bir bakış ve hiddetle kenara çekilmemi söylüyordu . Bende hiç yapamam ama aynı hiddetle kendisinin yolda değil yaya kaldırımında olduğunu ve ne hakla bana sanki ben yanlış taraftaymış gibi davrandığını sordum. Cevabı şu oldu " bunu herkes yapıyor benmi gözüne battım " dedi . Uzun söze ne hacet artık maalesef etraf yanlışların çokluğu o işin doğru olduğunu sananlarla dolu