EVLİLİK ÜZERİNE BİR YAZI..
Yüce Allah ’da kullarına bu nimeti hatırlatarak minnet etmiş ve şöyle buyurmuştur:
"Onun âyetlerinden biri de, size kendi nefislerinizden, kendileriyle sükûn bulacağınız eşler yaratması ve aranıza sevgi ve merhamet koymasıdır. Şüphesiz bunda, düşünen bir toplum için ibretler vardır." (Rûm, 21)
Kadını, erkeğin kalbini onda sükûnet bulduracağı bir sükûn yeri yapmış, aralarında katıksız bir sevgi, merhametle karışık bir muhabbet yaratmıştır.
Evliliğin temel gayesi sükunet bulacağı huzura ereceği bu hayat yürüyüşünde beraber mutlu olacağı bir kurum ,bir beraberliktir.
Bu beraberlik iki kişiliktir. Biri farklı diğeri farklı yaratılmış .
Huyları ,duyguları, istekleri farklı kılınmış biri çok duygusal, hassas ,nazik ,narin kılınmış .
Biri de güçlü , bazı konularda farklı kılınmış .
Ama hiç birisinde üst veya aşağı kılınmamış .
Aşağılık veya üstünlük kendilerine havale edilmiş.
Bu yürüyüş de 3 aşama vardır.
1- Birbirilerini tanıma yani huylarını ne amaçla yaşadıklarını tanımaları
ve bu evlilik de olur tanıma yoksa flört döneminde gerçek tanıma olmaz .Cici yönleri makyajlanmış ,boyalanmış yönler hep görülür.
2- Alışma devresi başlıyor .Tanıdığınız eşinizin bazı huyları davranışları aksırmaları tıksırmalarına alışma dönemi ...Bu dönem en kritik dönem .Boşanmaların yüzde doksanı bu dönemde oluyor. Alışamıyor .hazmedemiyor .
ve bu dönemler bazen 1 ay, bazen 1 yıl, bazende 20 yıl sürebiliyor .20 yıldır birbirini tanıyamayan alışamayan insanlar olduğu gibi...
Bir ayda dayanamayıp boşananlar var.(çok hızlılar maaşşalah)
3- Mutluluk devresi başlıyor. Tanışıp alıştıktan sonra geriye mutlu bir hayat kalıyor.
Bu devreleri aşıp mutlu olanlara selam olsun.
Hoşlanmadığınız eşler sizin için hayırlı olabilir siz bilesiniz Allah daha iyi bilir..(ayet)
YORUMLAR
hoşlanmadığımız eşler bizim için hayır olabilir biz bilemeyiz yalnız Allah bilir.........bizim şer zannettiğimiz çoğu şeyler de hayır değil midir...insan olarak arka planı bilmediğimiz için kötü zannettiğimiz olaylara sabretmek bizleri mükafata tekamüle eriştirecektir kutlarım güzel yazınızı
evet çok güzel bir yazıydı kutları bir de eşlerde şu oluyor daha eski evliliklerde ( kötüsü gidipte iyisimi gelecek diye katlanılıyor ) bencede çok haklılar ne çıkarsa bahtına bir arkadaşım vardı ikinci evlililiğini yapmıştı bir gn bana ağlayarak yastığım değişti ama kadarim değişmedi demişti hiç unutmam rabbim herkese ruh eşleriyle evlenmelerini nasip etsin inşallah saygılarımla..