- 766 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT MATEMATİK-2 ,İYİ NİYET VE DUYGU ÖĞELERİ
Yaşamda tesadüf gibi gelir bazı şeyler,oysa ki yaşamda tesadüf yoktur,haketme vardır ve herkes hakettiğini alır emin olun.’Allah kalplere göre verir’,zaman zaman sınanırız yokuşlarla elbette,sabrımız ölçülür,sonuçta gelinen noktada hakedilen neyse o yerini alır.Hayat matematik dedik ya,duygu,düşünce ve niyetlerin ve de aklın,algılama yeteneği oranımızın yaydığı frekansların formülün denklemin sonundaki eşittire direk etkisi vardır,tesadüf gibi görünen şeyler de bu frekansların matematiksel tabii sonucudur aslında,tesadüf yoktur.Dikkatle bakarsak bunu görürüz,çok içten dua yada temenni ettiğimizde bir vesileyle umulmayan şeylerle karşılaşmışızdır zaman zaman hepimiz.’Aaaa’ diye şaşırmışızdır,tesadüfe bakın demişizdir,halbuki görünmeyen matematiğin doğal zahire vurumudur bu,son derece normaldir aslında.
Görünen ve görünmeyen davranış ögelerinin yanyana gelmesiyle mahsuller oluşur yaşamda,eşittir yanılmaz sonuçta, adaletlidir.Buğday ekip çapasını gübresini yani gereğini yapan biri ot biçmiş midir hiç örneğin? Yada her ne kadar iyi niyetli ve masum olsa da insan, diken tohumu ekip gül toplaması mümkün müdür? Değildir elbette,yaşam matematikle dönüyor çünkü.Para görünen ögedir mesela ama niyet görünmeyen bir ögedir.Parayla kuş sütü bile eksik olmayan sofra oluşturabilir yaşam matematiğinde,para çekişmesi yüzünden kavgaya ve cinayete vesile olan bir sofra da olabilir bu kimbilir,ama iyi niyet-sabır ve şükür ögelerinin içinde bulunduğu bir denklemde soğan ekmekle geçen bir öğün daha mutlu edebilir insanı,mutluluk ne parada ne kuş sütünde değildir ki,işte çarpanların sonucunda değişen eşittir neticelerine bir örnek bu.Ölçüler tek boyuıtlu değildir,geniş açılı ve bütün bakmak gerek,elden gelen gayretten gerisini de öpüp başın üstüne koymak gerek,şükür güzel bir eşittir örneğidir arkadaşlarım.
Eşittirin sonucundaki hedefimiz hep ’mutlu olmak’ değil midir? Yoksa para-pul gibi şekilsel hedefler çıkarmak mıdır eşittirin sonunda? İkinci şıkka oy kullananların eşittirleri eninde sonunda hüsran ve ağız tadı yokluğu olacaktır emin olun,’görünen köye kılavuza gerek yok’. ’oynamaktan maksat ütmektir’ diye bir söz vardır,’yaşamaktan maksat ta mutlu olmak,sevgilerle kucaklaşmak’ olmalı öyleyse.Mutlu olamayan ütmüş olabilir mi ki,imkansız bu.Ütülmesi kaçınılmazdır işin gerçeğinde ve olsa olsa ütmüş gibi kendini kandırır sadece.
Bunları ifade ederken tembellikten,para kazanma gayretine sırt çevirmekten de bahsetmedik elbette,elimizden gelen gayreti göstermemizin de matematikte ’olmazsa olmaz’ yeri vardır,ama gayretteki ölçümüz illa kazanmak olmamalı.O zaman ’nasip,takdir,kısmet’ gibi sınandığımız matematik ögelerini atlamış yada inkar etmiş oluruz ki bu da eşiittirde negatiflik olarak geri döner bize.Ve kazansak bile ’bereket’ ögesini unuttuğumuz için kazandığımızın tadına varmamız da zorlaşır.
Uzun tutmak istemiyorum,konu çok derin,bu günlük te kısaca bu kadar karalamam yeterli sanırım.
Herkese isabetli yaşam formülü üzerinde ağız tadı,sağlık ve bereketli yaşamla sevgi dolu mutluluklar dilerim,sonra devam inşallah.
Saygılar,sevgiler...DR.ZİYA AKTAN.