- 645 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
LEVENT TUNA’YA KENT KONSEYİ BAŞKANLIĞININ VERİLMESİ (Makalelerim)
DENGE
(Makale) 13 Temmuz 2009
Suat TUTAK
LEVENT TUNA’YA KENT KONSEYİ BAŞKANLIĞININ VERİLMESİ
KENTİMİZ İÇİN İSABETLİ VE SEVİNDİRCİ OLMUŞTUR.
Şuan ki Belediye Başkanımız Sayın Necdet ÖZEKMEKÇİ’ nin önceki dönem Belediye Başkanlığı zamanında, sivil toplum örgütleri temsilcilerinin de katılmasıyla uygulamaya konulan KENT 21 projesi, uzun uğraş ve çabalardan sonra olumlu sonuçlarını göstermeye başlamıştır. Bu çalışmalar esnasında yapılacak işler 14 çeşit Kategoriye ayrılmış, resmi kurum, belediye, sivil toplum örgüt temsilcilerinden oluşan 14 ayrı komisyon oluşturulmuştur. Bu oluşturulan komisyonlar ayrı konu ve adlar altında, örneğin: Kültür Komisyonu, Turizm ve şehircilik komisyonu gibi guruplar halinde toplantılar, araştırmalar, incelemeler yapıp kendi konularında Söke ve geleceği ile ilgili acilen yapılması gerekli, hayati önem taşıyan ve gecikmiş işleri tespit ettiler. Her bir komisyon kendi kate-gorilerinde acilen yapılması şart olan 100 ün üzerinde işleri belirledi. Bir komisyon raporu olarak hazırladı. Belediye Başkanlığı makamına bu raporları sundu.
Halka tam anlatılamayan, birçok kişi tarafından önemsenmeyen, hatta komik ve gereksiz bulunan bu çalışmalar sonucu, 1500 adetten fazla günümüze kadar yapılması gerektiği halde, yapılmamış, önemsenmemiş, hatta hatırlanmamış olabilen fakat kentimiz ve kent halkı için hayati önemi olan eksiklik, ihmal edilmiş iş listelenmiş bir rapor halinde belirlenmiş ve Başkanlık Makamına sunulmuş oldu. Başkanlık Makamı da ilgili birim çalışanları ile birlikte bu 1500 adet çeşitli, aciliyeti olan, zorunlu işin içinden her kategoriden en acil durumda olan 10 ar tanesini belirledi. Böylece 100-150 civarında çok çok acil ve hemen yapılması gerekli işler de tespit edildi. Sonraki adımlarda da bu tespiti yapılan en acil işler ilgili kararlarla gündeme alınıp sıra ile Belediye çalışma programlarına konuldu. Ardından da belediye Bütçesinin el verdiği ölçülerde ve de eldeki ödenek, imkanlarla bir bir yapılmaya başlandı. Bu çalışmalardan bazılarına örnek olarak da Yeni kent’ teki çocuk oyun parkı,
Belediye Hizmet Binası, Çarşamba pazaryeri ve şuan yapılmakta olan Belediye önündeki düzenle-meleri gösterebiliriz.
Taktir edersiniz ki; bunca yılın imkansızlıkları, ihmalleri ve önem verilmeyiş sebebiyle yapılamayan bu acil işleri 5 yıllık dönemde hemencecik yapıvermek mümkün değildi. Dönem doldu. Sayın Özekmekçi’nin hizmet süresi, programa aldığı birçok işini tamamlayamadan sona erdi.Seçimler geldi. Seçimleri kazanamasaydı bu işler yeni gelen başkana kalacaktı. Fakat halkın teveccühü sonucu ikinci kez göreve seçilince, şimdi o yarım işleri kaldığı yerden devam etme zamanı da başladı. Zaten aciliyeti sebebiyle çalışma programına alınan amma bitirilemeyen bu işleri aksatmadan yürütecek, en az Sayın Özekmekçi kadar bu konuya hassas bir kişinin de bulunup, bu işerin takibini ona vermek de iş kadar önemliydi. İşte başkan o hassasiyetini de gösterip bu işlerin sevki idaresine Levent TUNA’a dostumuzu getirmekle en isabetli bir iş daha başarmış oldu.
Gazetedeki haberinde de belirtildiği gibi; Söke’nin haricinde birçok belediyelerce kağıt üzerinde yazılmasıyla kalan KENT KONSEYİ çalışmaları kentimizde çok önemli adımlar atmış ve uzunca bir yol almış durumdadır. Kentimizde faaliyet gösteren tüm sivil toplum örgütlerinin, kurum ve kuruluşlarının önceden olduğu gibi yine bu çalışmalara önem vermeleri, talep edildiği zaman da hiç düşünmeden ciddiyet içinde çalışmalara katılmaları geleceğimiz kabul edilmeli, Söke’mizin ve Söke halkımızın, özellikle de geleceğimizin kaderini etkileyen ve de etkileyecek olan olaylar olarak görülmelidir.yardımcı olunmalıdır. Küçümsenmemelidir. Şahsen bana dahi bir görev düşerse yine seve seve yapmaya hazırım.
Bu cümleden olarak; önümüzdeki dönemde, KENT KONSEYİ BAŞKANI Sayın Levent TUNA’ yı, ekibini ve de oluşturulacak komisyonlarda görev alacak olan sivil toplum örgütlerinin temsilcile-rini şimdiden kutlamak, başarılar dilemek istiyorum. Benim kanımca bu yapılacak gönüllülük esasına dayalı görevi lütfen önemseyelim. Bence tarihi bir görev kabul edilmeli. Söke’nin geleceğinin şekillenmesi sizlerin ellerinde olacağını lütfen hiç unutmayın. Şimdiden başarılar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.