- 602 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İnadına! “DOĞU TÜRKİSTAN”
Orada öyle oyunlar var ki, sadece insanların ismi, dili, dini değil ülkelerinin adı bile değiştiriliyor…
Hatta Doğu Türkistan İslam dünyasından ve Türk dünyasından koparılmak için “Sincan” ismi ile tanıtılmış, Çin’in bir oyunu olarak da “bu isim” dünyaya kabul ettirilmiş... maalesef Türkiye Cumhuriyeti Devleti de “Sincan” ismini kabul etmiş, kullanır olmuştur.
( “Kazanılmış topraklar” anlamına gelen Sincan’ı “kazanç” hanesine kaydeden Çin’in mütecavizliği karşısında bile bile suskun kalanların ve “Sincan’ın” inadına ‘ DOĞU TÜRKİSTAN’…)
Geçenlerde, bir genç bana,“Uygur Türklerine yapılan bu zulmün nedeni, Türk oldukları için mi, yoksa Müslüman oldukları için mi?” diye sordu…
Kısa bir sohbetten sonra da kafasını meşgul eden asıl şeyin bu zulme duyarsız kalan “Müslüman devletler” olduğunu gördüm.
Doğu Türkistan’da yaşananlar insanlık sorunuyken, sadece Türk’ün sorunu gibi bakılıp, sessiz kalındığını, oradaki insanların inançlarından dolayı da zulme uğradığı bilindiği halde İslam ülkelerinin bile tepkisizce seyrettiğini konuşurken tekrar aynı soruyu sordu:
“Türkler, Türk oldukları için mi Müslüman oldukları için mi zulme uğruyor?”
Bu ne çelişkidir ki… Çinliler, “Uygur Türklerini” İslam devleti kurmakla suçluyor ve yaptıklarına kılıf uydurmak için batıya: “Uygur Türkleri, İslam devleti kurmak istiyorlar” diyor da yinede İslam âlemi sessiz kalıyor.
Eğer oradaki insanlar bütün bu başkaldırıyı İslam devleti için yapıyorlarsa bu harekete sahip çıkacak çıkması gereken en başta “Arap” Müslümanlar değil mi?
Türk Müslüman’ı, Arap Müslüman’ına sahip çıkıyor “hepimiz Filistin’iz” diye bağırıyor da… Müslüman âlemi “Müslüman Türk’ü “görmezden geliyorsa, İşte bu noktada o gencimize cevap vermekte güçlük çekiyorsunuz.
Belli ki Arap, “Müslüman ve din kardeşliği” tanımını kendine göre yapıyor… Arap olamayana Müslüman olarak bile bakmak istemiyor.
Anlaşılıyor ki, Türk’e hazımsızlık sadece ‘Çin’de değil.
Bizim Arap ve diğer Müslümanlardan farkımız, Millet tanımında dinin birleştirici yanını ortaya çıkarmamız oluyor..
Bu yüzden değil mi ki Atatürk’le beraber, millet bilincine varırken “Müslüman kimliğimiz” “inancımız” en önemli kuvvetimiz, desteğimiz olmuştur.
Elbet bu iki kimliğimizi birbirinden ayırmak demek, batı emperyalizme karşı bazı cephelerde zayıf düşmek, daha kolay lokma olmak, parçalanmak demekti…
(Nitekim sadece Anadolu’da değil, daha sonraki süreçlerde dünyada da bu konuda zaafa düşen Türkler ezilmiş, yok edilme durumuna gelmiştir.)
Doğu Türkistan’da bir kimlik savaşı var. Millet olma bilinci var. Yok, edilmeye karşı var olma savaşı var. Orada hem İslam, hem de Türk olmanın sorumluluğunu taşıyarak, dünyanın en büyük gücüne karşı dik durma kararlılığı var.
( Çin sahip olduğu ekonomik güçle dokunulmazlık zırhına bürünse de nafile…galiba bu başkaldırı artık durmayacak.)
Belki de bu “Çin’i” tehlikeli bir sona sürükleyecek…
Sovyet Rusya kapalı kapılar ardında neydi ne oldu! Yıkılınca çöplerini atacak yer bile bulamadı!
Hele hele ekonomisi sadece ucuz insan gücü ile dönen bir devletse!
Ucuz insan gücü olarak kullandığı Türkleri kaybettiği an tıpkı Sovyet Rusya gibi Çin de kaçınılmaz sona gelecektir.)
Bu yazı ile bir çelişki ile yedi doğrunun altını çizdim(?)
Bazılarının hoşuna gitmeyecek ama bütün bu yaşanılanlardan sonra bir kere daha hak verdiğim en önemli doğru:
“Bugün, Almanya, Fransa, Belçika, Hollanda… gibi devletler kurdukları “Avrupa Birliği”ile dünya siyasetine yön verebilecek kadar etkili hale gelmişlerdir.
Amerika Birleşik Devletleri’nin kuruluşunda da “Avrupa Birliği” ne benzer bir ortaklık söz konusudur. Sefalet içerisinde yaşayan Afrikalılar bile 53 ülkeyi birleştirerek kendi Birliklerini oluşturmuşlardır. İlişkileri güçlendirmek, her alanda işbirliğini tesis etmek ve politika¬lar arasında koordinasyonu sağlamak amacıy¬la ile kurulan Arap birliğinden sonra …..
‘Artık Türk’lerde kendi gelecekleri için ‘Türk birliği’ni kurmalıdırlar.’”
YORUMLAR
Kıymetli Nurcan Hanım,
Yazdığınız her harfe iştirak ediyorum.
Sizden, bu düşüncecelerimizi ifade imkanı verdiği için
"Edebiyat Defteri Sitesi"nin bütün yekililerinden ve bütün
Müslüman Türk Milleti'nden Allah razı olsun.
Tanrı'm, Doğu Türkistan'daki Kardeşlerimizin de yardımcısı olsun.
Selamlar
sayın "sevdalım"Avrupa birliği, Arap birliği, Afrika birliği onay görüyor da… birliğin adı "Türk" olunca neden bu korku?
Dünya yeni pazarlar için ülkelerin ortak noktalarından birlikler kura dursun! sizde "AB" Avrupa Birliği bizi alacak diye bekleyin....
Sayın "sevdalım" ekonomi için gelecek için yeni pazarlar için emperyalist ülkelere yem olmamak için birliğinizi kurmak durumundasınız... Maalesef artık vicdanlar farklılıkları ortaya getirip sizi dışlıyor,birbirinize düşürüyor… bu bağ etnik değil gönül birliği olan insanları yan yana getirecektir…
sizin bu yazını okurken ya da ne zaman sincan ismini duyunca"bir köy var çok uzakta" türküsü aklıma geir.
bu ülkedeki bir kesim ne kadar da sincan daki türklere benziyor...
sonuçta vicdanın söylediği bir şey var:"mazlum her yerde mazlumdur."
istrse mardinde uğur kaymaz olsun ister sincan da evi gece basılan bir türk olsun.
szin türk birliği düşüncenize katılmıyorum. önemli olan vicdanı olan herkesin bu gibi zulumlere tepki vermesidir. önemli olan etnik bağ değil vicdanların körelmemesidir.