- 1660 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
GÜZEL TÜRKÇEMİZE SAHİP ÇIKALIM
Sevgili Dostlar!
Böylesine güzel bir sitede duyguları ve düşünceleri paylaşmak çok güzel bir şey.Ancak bu paylaşım sırasında bir çok gönül dostumuzun belki de farkında olmadan Türkçemize haksızlık ettiğini görüyorum.
Dil yaşayan canlı bir varlıktır.Bunu hepimiz biliyoruz.Yaşadığı sürece de kendini geliştirir.Sahip çıkmazsak yok olur gider.Gelişmesi ise yaşadığı toplumdaki bireylerin katkısıyla olur.
Edebiyatla uğraşan,edebiyata gönül verenlerin sorumluluğu yüksektir.Edebiyat Defteri’nde bulunmamızın birinci amacı da bu olmalı.Şiirler,öyküller,yorumlar paylaşılıyor ne güzel.Bazen yürekler birleşiyor.bazen de kalemler çatışıyor.Övgüye değer ustaca yazılar okuyor,şairane dizelerle karşılaşıyoruz.Ancak bu paylaşım sırasında bazen Türkçemize sahip çıkılmadığını gözlemledim.
Madem bu işe gönül verdik gereğini yerine getirmeliyiz.Sanal ortam deyip de geçmemeli...
Yazım yanlışları had safhada.Sıkça yapılan hatalardan bazılarını aktarmak istiyorum:
-Soru eklerinin yanlış yazımı,
-de ve -ki bağlacının yanlış kullanımı,
-Ünsüz benzeşmelerinin doğru kullanılmaması,
-"Yalnız" ve"herkes"gibi sözcüklerin yanlış yazılması,
-Konuşma ağzının yazıya aktarılması gibi...
Özellikle şiirde bunlar olmamalı.Yapılan bir hata bütün duygu ve içerik zenginliğinin yok olmasına sebep olabilliyor.Tabii ki uslüptan bahsetmiyorum.Her şairin kendi uslübu vardır.
Bazen şairler halk ağzını şiirlerinde kullanabilir,bu doğaldır.Büyük harfleri yerinde kullanmayıp,noktalama işaretlerini de gereği gibi kullanmayabilir.O şairin özgür ifadesidir,uslübudur.
Sıkça karşılaştıklarımızdan biri de yazılan her şiiri alkışlamak.Şiirlerde yazım yanlışları diz boyu.Eleştirel bir yaklaşım veya uyarı söz konusu olmuyor.Farklı bir düşüncede,kendi kafa yapımıza uygun bir yaklaşım olmadığında hemen yargılıyoruz.Söz konusu dil olduğunda hiçbir eleştirel yaklaşım yok.Oysa yapıcı bir yaklaşımla uyarmak kişinin kendini geliştirmesine de sebep olacaktır.
"Şairler sözün ustasıdır."Hepimz söz ustası olamayız elbette..Ancak bunun için gayret göstermek ve mücadele etmek gerekiyor.Kimse "bana ne?" dememeli.Şiir yazan Türkçe’yi doğru kullanandır.Unutmayalım ki bir milleti ayakta tutan en önemli unsurlardan biri de dildir.
TÜRKÇEMİZE SAHİP ÇIKALIM!
YORUMLAR
AÇIKCA SÖYLEMEK İSTİYORUM BEN HİÇ OKULA GİTMEDİM HATALARIM ÇOK BİLİYORUM AMA KENDİMİ YETİŞTİRMEK GELİŞTİRMEK İSTİYORUM OLMUYOR BU YAŞTAN SONRA DA ÖĞRENMEK ZOR GELİYO AÇIKCASI YİNEDE YAZIYORUM BIKMADAN İNŞALLAH ÖĞRENİRİM ÖNEMLİ BİR KONUYU GÜNDEME GETİRMİŞSİNİZ TEŞEKKÜR EDERİM SAYGILAR
insanlar kendileri nasihat vermeye, eleştiriler yapmaya bayılırlar da kendilerinin nasihatler ve eleştiriler karşısında tavırları genellikle olumsuz olur.Eksikleri gösterdiğiniz zaman hemen ukalâlıkla yaftalanıveriyorsunuz.Böyle olunca da gerçek bir eleştiri ortamı oluşturulamıyor.Oluşturulsa bile çok dar bir ortamda kalıyor.Yazınız on puanlık bir yazı Suat bey. Hassasiyetinizden dolayı sizi tebrik ediyorum. Selâm ve sevgiyle.
ASLINDA YORUMLAR, TEBRİKLERDEN ZİYADE HATALARIMIZI EKSİKLERİMİZİ YAZIM YANLIŞLARIMIZI GÖSTERECEK ŞEKİLDE OLMAYA GAYRET EDİLİRSE MESAFE KAYDEDEBİLİRİZ VE TÜRKÇEMİZE ZARAR VERMEMİŞ OLURUZ.( EMİNİM ÇOK KİŞİDE BUNU İSTER) ÖNEMLİ KONUDA HATIRLATMALARI GÜNÜN YAZISI OLARAK KUTLAMAK İSTİYORUM SELAM VE SAYGILAR