- 1791 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ, AŞK, ŞEFKAT
SEVGİ, AŞK, ŞEFKAT
İnsan neyi sever? Ne için Sever? Şiddetli sevgi, aşkın kaynağı nedir? Anne, baba, evlat, eş, dost sevgilerinin asıl kaynağı ne olabilir?
İnsan kendine faydalı olanı sever. İnsanın yapısında mükemmeli sevme eğilimi de vardır. Güzellik mükemmellik göstergesi olduğundan; güzel olan da sevilir. Son model bir araba, hem güzel hem de ihtiyacı karşıladığından sevilir. Anne, baba, evlat sevgilerini inceleyecek olursak; çocuk için en aciz zamanlarında her türlü ihtiyacını karşılayan, anne ve babasıdır. Baba için evladının soyunu sürdürmesi ve yaşlılığında ondan yardım görmek düşüncesi hâkimdir. Annenin evlat sevgisi şefkatten geliyor. Şefkat sevgi ve aşktan kuvvetlidir. Allah’ın kullarına şefkati gibi.
Karşı cinse duyulan şiddetli sevgi (aşk)’ın; kaynağında da ihtiyacın giderilmesi ve mükemmellik vardır. Nikâh, cinsel tatmini sağladığı kadar; kalbin, karşı kalbe olan ihtiyacını da giderir. Sevgide, aşkta, şevkte ve lezzette paylaşım mutluluğu arttırır. Üzüntü ve sıkıntılar ise paylaşımla azalır. Ayrıca cinsler birbirlerini mükemmel de bulabilir.
Bülbülün güle aşkı, güldeki mükemmellikten kaynaklanıyor olabilir. Yunus’un Allah sevgisinin kaynağı; Allah’ın mükemmelliği değil mi?
İnsanın ihtiyacını onu yaratandan başka en iyi kim karşılayabilir. Mükemmellik ise mutlak olarak Allah’ta görülüyor. Sevginin ve daha şiddetli olan aşkın kaynağında ihtiyacın karşılanması ve mükemmelliğe olan muhabbet fazlaca göze çarpıyor.
Sevgisiz ve aşksız kalmamanızı dilerim.
"Güzel gören güzel düşünür, güzel düşünen hayattan lezzet alır."
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.