- 737 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Entelektüel
Entelektüel
Aslında "çölde feryat eden" biridir o.
Aydın, halka karşı, kamuoyuna karşı yerleşik sanılara karşı fikir yürütür.
Bu nedenle yazgısı anlayışsızlıkla karşılanmak ve halk tarafından sevilmemektir.
Misyonu karşı çıkma ve kandırmaktır.
Bir entelektüel her şeye rağmen fikirlerinin arkasında yer almalıdır.
Doğruları da entelektüellik adına desteklemelidir.
Yanlışı uyarır, kendi yanlışını da kabullenir.
Entelektüeller toplumu yönlendirme yeteneğine sahip olmalıdır.
"Toplumla entelektüel arasında olan bu ilişkinin durduğu ayaklar;
Dil, kültür ve özerkliktir. Bu tanımla yeniden aydın denilenleri düşünmek lazım, ne dersiniz?"
—Haklısınız! derim...
"İlim bir noktadır, cahiller onu çoğaltmıştır." (Hz. Ali R.A.)
Öze ve asıla bakmayı bir öğrensek, birçok sorun kendiliğinden hallolacak.
Malumatfuruş, Batı kaynaklı, materyalist, bencil, dinine saygısız, insanlara tepeden bakan, cehl-i mürekkep içindeki entelektüellerden bu toplum bıktı ve onlara güvenmiyor.
Toplumun güvendiği, sevdiği ve inandığı gerçek entelektüellerin birlik ve beraberlik içinde hareket etmesi acilen gerekli diyorum.
Saygı ve sevgilerimle.
YORUMLAR
Sayın Caner Yıldız yiğenim,
Münevver,aydın, entelektüel birbirinden ayrı değil. Fakat kullanıldığı yere ve cümlede anlatılmak istenene göre bir tanesi seçilebilir.
"Malumatfuruş, Batı kaynaklı, materyalist, bencil, dinine saygısız, insanlara tepeden bakan, cehl-i mürekkep içindeki entelektüellerden bu toplum bıktı ve onlara güvenmiyor. " Bu aydınlardan toplum çok çekti diyorum. Bunlar aydın değil demiyorum."Toplumun güvendiği, sevdiği ve inandığı gerçek entelektüellerin birlik ve beraberlik içinde hareket etmesi acilen gerekli diyorum. " Yani benim aydın modelimi tamamen toplum seçiyor. Kendim aydın modeli dayatmıyorum.
Saygılar.
Yazıyı okuyup değerlendirdiğiniz için teşekkürler.
Sayın Ahmet amcacığım, yazınızdan aydın'ı ve entelektüel'i birbirinden ayırmışsınız gibi bir ifade var ama yanlızca öyle sanılıyor. Size göre aydın, sadece karşı çıkan, kandırmaya çalışan, entelektüel ise sadece kendi doğrularına ilkeleriyle bağlı kalan kişi midir? Bu düşünce net değil.
Yazının geneli için ise şunları söylemek istiyorum: Siz bir aydını / entelektüeli anlatmak tanımlamak ya da onlardan sözetmek için elbette onlardan biri olmak zorunda değilsiniz ya da kendinizi aydın / entelektüel olarak tanımlayabilirsiniz, bu hiç önemli değil. Önemli olan toplum aydın / entelektüel ilişkisinden sözedebilmek için toplumun her ne standartta olursa olsun yönlendirilmeye, aydına ya da içinden çıkardığı ileri gelenleri tarafından eleştirilip toplumsal bilincinin yukarı çekilmeye çalışılmasının kesinlikle gerekli olduğudur. Aydın için de, entelektüel için de toplum her zaman cahil (yanlışları göremeyen, ufku dar) görülmelidir. Siz aydından / entelektüelden sözederken ortaya koyduğunuz işe yarar aydın biçimi (dinine saygılı, materyalist olmayan, bencil olmayan...) aslında çok işeyaramaz aydın biçimi olacaktır. Çünkü aydın çok sayıda olmalıdır, çok değişik açılardan bakan aydınlar olmalıdır. Kimisi dinsiz, kimisi dindar olmalıdır. Düşüncenin gelişebilmesi için karşıtına ihtiyaç vardır herzaman. Ayrıca materyalistlerin aydın gibi göründüklerini ama sizin onları aydın / entelektüel görmediğinizi - görmek istemediğinizi ifade etmeniz, en önce sizin aydın tarafından yönlendirilmesi gereken cahil toplumun ortalama bilincini aşamadığınızı gösteriyor.
CANER YILDIZ tarafından 7/4/2007 12:01:19 AM zamanında düzenlenmiştir.