- 383 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Servet-i Muhabbet
Dost muhabbetlerinin can bulduğu , yaz günlerindeyiz ..
Belki de seneler önce istemeden kırdığınız bir dost kalbini bu yaz onarma fırsatınız olacak . Çoktan cevaplanması gereken sorular bu mevsim cevaplarına kavuşacak belki de .
Uzun bir zamandan beri yüzünü görmediğiniz , günlük koşturma içerisinde aklınızdan bile geçirmediğiniz , yaz hareketliliği boyunca yolda , yokuşta , bağda , bahçede , bir mahalle bakkalında ya da bir markette veya bir cafede vs. vs. karşılaştığınız tanıdık yüzler çoktan elinizden kaçmış o muhabbetli yıllarınızı hatırınıza düşürecek ve kalbinizi sızım sızım sızlatacak bugünlerde .. O günlerdeki duygularınızın , ağaran saçlarınıza , yüzünüzde kaybolup giden çizgi çizgi gençliğinize inatla hala yerli yerinde durduğunu görerek hayret edeceksiniz . Sonra kalbinizin bir köşesinden , dondurucudaki taze sebzeler gibi , saklama kaplarından yeşil yeşil çıkacak dostane duygular birer birer ..
Rotasını bu sıcak yaz günlerinde bir dost meclisine çevirenlerdenseniz eğer anlıyorsunuzdur beni . Bilmek” ten “olma” ya durur benliğiniz dost gönüller eşliğinde . “Gönül ne kahve ister ne kahvehane , gönül muhabbet ister kahve bahane” bildiğiniz gibi .
“Merhaba” lar coşkuyla , “hoşçakal” lar ise yeniden ve iyi günlerde , hayırlı sebeplerle , bir yerlerde karşılaşabilmek umuduyla dile gelirken , hüzünler çaktırmadan volta atmaktadır her yerde .
Çaylar sohbetlerin , sohbetler çayların yoldaşı olurken , doyumsuzluğumuzdaki aceleciliğimiz bu muhabbetleri korumaya alır adeta . Zedelenmesin isteriz , zamana ve mekana dahil olduğunda dostluklarımız . Yine uzağımıza atarız tensel kavuşmaları . Ve yine günü geldiğinde tam kalbimizde bulabilmek niyetiyle uğurlarız “dost” u başımızı omzuna yaslayarak . Ta ki muhabbetiyle tekrar çıkıp gelene kadar . Kabullenmişizdir çoktan dostun gideceğini . Vuslata dair umudu mahşere ekleriz adres adres , biçim biçim ve dua dua bazen de .
Orda uzakta bir dost vardır , bize bizden çok yakındır . Mesafelerle koruruz onu ve içerisindeki o paha biçilmez gönül servetini .
Yani “ servet-i muhabbet ‘i “ …
30 haziran 2009
A.Öztürk
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.