BRAKULA ÜLKESİ VE BRAKULALILAR
Hem varmış , hem yokmuş . Evvel zaman dışında , kalbur duvar üstünde Brakula isminde bir Ülke varmış . Tabi ki bu Ülkede Brakulalılar yaşarmış . Ülke hergün yeni baştan yıkılır , yeni baştan kurulurmuş . Bu sebepten bir türlü büyümeyip bir cenin ülke kalmasının yanında , en çok satılan ürünü olan deneme tahtaları , çoluk çocuk , cahil geri , bilir bilmez , ukalası dangalağı , çok bilir’i az bilir’i , aşağısı yukarısı , yollusu yolsuzu , hırsızın huysuzun elinde her gün , her ay , her yıl , her asır bozup kırıp , yapıp döküp , modelleme ve denemeler ile oynanılıp durulurmuş.
Var yemezler hiç yemezler , gösteripte hiç vermezler , ondan kalmış bundan kalmış , akşam almış sabah satmış , ayrılıkçı gayrıklıkçılarda bu durumdan istifade edip Brakulalıları mv lerde malan haberler ve müp tekler ile oyalarken , içlerindeki bir kişinin mefsi için yetmiş kişiyi kullanıp hayatlarını on yıllardır idare ederlermiş.
Yapa boza , kıra düze bir türlü tatmin olmayan azınlık birileride sandık kurup ikide bir Brakulaları seçimlere davet ederlermiş. Brakulalarda tıpış sıvış , kapış kaçış , dalış çıkışlar ile paşa maşa , bata çıka , ata tuta kimisi mahvelerden , kimisi astanelerden , kimi ırlardan , kimi dağılardan bu sandıkların başına giderken bir günde olsa çalımları ile gururla, alımları ile onurla Brakulalı olduklarını hissederek oylarını atarlarmış . Ertesi gün sabah iki defa uyandıklarında hiç bir şeyin değişmediğini gördüklerinde soluklarının çıkması için biri veya birilerinin bağırmasını bekleyerek sinerler biri bağıdığında ise hep bir ağızdan bir koro halinde Brakulacılıklarını kabartırlarmış.Başka türlü sesleri çıkmazmış .
Ancak bir süre sonra unutup eski hamamın taslarını birbirlerine atarlarmış.
Tabiki ortak özellikleride varmış . Mesala malanı çok severlermiş . malanla zaman kazanıp foyaları ortaya çıkıncada gayet geniş davranarak aradan sıyrılırlarmış. Diğer özelliklerini sıralamaya gelince mesela " elinden ne iş gelir diye sorgulanınca " hemen " mabi ne olsa yaparım " derlermiş. Ancak işi aldıktan hemen sonra asmaya kesmeye , itmeye kakmaya , yutmaya başlayıp arazide kaybolmayı çok iyi bilirlermiş. Bir süre sonra işlerini kaybedincede mapital düşmanı havalarına girip mapitalistleri mötülerlermiş. İşe girene kadar ağdaki bütün mayılar akrabaları olurmuş.İşe girince mayıların şakşakçısı olarak en iyi mayının matronları olduğuna dair eklamize yapıp, arada kaynayıp hayatlarını idare ederlermiş. Bir kısmıda ahve köşelerinde Brakulayı yıkıp tekrar kurarak Brakula vekilciliği ile oyalanıp igaralarını üttürürlermiş. Akşam olunca evleklerine gidip esirelerine
" kıymetimi anlamıyor erefsizler " diyerek yakınırlarmış.
Diğer özellikleri ise, bir diğerlerine kendi suçlarını örtmek ve kendi cahilliklerini perdelemek adına mok atmakta bir birlermiş.
Morç alana kadar mair olur , aldıklarındada kayıp olmakta üstlerine yokmuş . Omşularıda varmış ve bu omşuları ile idik yarıştırma oyunu oynarken bu oyunlarda çok başarılı imişler.
Enazede ağlarken üğünlerindede ağlamak gibi garip huylarıda varmış. Ve bu durumu görenler bir türlü anlam veremezlermiş.
Mamuslarına çok düşkünlermiş ancak kendi mamuslarına . Bir diğerlerinin mamuslarına ise mabilikleri ile sahip çıkar sacım diyerek yaklaşır bir müddet sonra “ eytana uyduk “ diyerek sıvışmaya kalkarlarmış. Mesela o kadar gururlularmış ki , bir onlar makıllı diğerleri ise maptalmış. Bu gururları meşeklere örnek olup , morç alırken nedense bu mururu bir kenara atıp mabicilerin ötlerini möpmeye kadar gidermiş.
Hepsi üstün zeka olduklarını ifade eder ehirlerinde müniversiteler olmadığından okumamış olduklarını daima söyleyerek " morfada mosford vardıdamı okumadık " diyerek herşeye mulp bulmada üstlerine yokmuş . Kendilerinden üstün ve meğitimli birileri ile karşılaştıklarındada " mokudunda ne oldu " diyerek meğitimli Brakulaları küçük düşürerek
yerin dibine sokup , adamlarını meğitim yaptıklarına yapacaklarına pişman ederlermiş.
Yankalara gider mredi alırlar ve ceplerinde mredi artları ile ilk ay birbirlerine akşama kadar " senin kaç tane mredi artın var " diyerek yine midik yarıştırma oyununa başlarlarmış. Ancak diğer ay bir başka alışkanlıkları olan ep elefonları ile morç aramaya başlarlarmış.Bulamayıncada iş marılarını oşamaya kadar süren bir maceraya girmek artık alışkanlık haline gelmiş olan bir oyunmuş aslında. Mağlamak biraz önce dediğimiz gibi en önmeli silahları imiş.Hemen mağlamaya başlar mabilerine diller dökerlermiş. Hatta bazıları Brakula meclisine dayanıp Brakula evletinin bu morçtan sorumlu olduğuna dair meylemlerde yaparlarmış. Çekememezlik , fitnelik , bozgunculuk ,akşam konduculuk , boşa yorumculuk , arsızlık , yansızlık , ukalalık , bilmişlik , bilmeden burun sokuculuk , fikri sabitlik , ön yargıcılık , kırıcılık , rüzgara göre yön değiştirmecilik , vicdansızlık , duyarlıksızlık , iğnecilik , iğnelemecilik , laf sokma kenara kaçmacılık , adam sendecilik , ben yapmadım o yaptıcılık , iftiracılık , savurgancılık , adam kayırmacılık , art vizitçilik , adam dolandırıcılık , hayalcilik , mayıya dayıcılık , arsılzık yüzsüzlük ,dedikoduculuk , ala verecilk , hırsızlık , kovuculuk , maskecilik en belirgin ve gururla sakladıkları yeri gelince kullandıkları ortak özellikleri imiş . Üzlerine söylenincede , hemen meşek mururları ortaya çıkar savunmalarını arsızca , alınmadan , utanmadan yaparlarmış .
Kimisi moş kalınca mağa çıkar , kimisi moto koto soto yoto moynayarak mekiliş saatine kadar ilyoner ayalleri kurarlarmış. Mi mok çıkmayıncada yine eski hamama gidip birbirlerine taslar atma oyunu oynarlarmış. Birini gördüklerinde ilk sözleri " merelisin " diye sorarak hedeflerine yani o yeni Brakulalının ermayesini öğrenene kadar sürermiş. Bakarki mi mok yok bu sefer samasi duygularını ortaya koyarak " ne olacak bu Brakulanın hali " teranesine girermiş , elamı keser yeni mavlar peşine düşerlermiş. Ondan miyisi olmadığını ifade artık çok basitmiş. Ancak birileride merak edermiş bu avana kim mıçtı diye. Tabii ki bu da doğal çünkü herkes mötüne sahipken bu mavana kim mıçmış olduğunu düşünmekte çok doğaldır.
Pardon diğer bir özellikleri ise gördüklerini görmemezlikten , duyduklarını duymamazlıktan geldikleri gibi . Bir başka deyiş ile mör ve mağır olduklarıda söylenir. Çünkü mör ve mağır olduklarından tek gözü mören biri mıral olur tek mulağı duyanda onun şakşakçısı olarak Brakulayı idare ederlermiş.
Kullanıp sonra kenara atmada üstlerine yokmuş . Fakat öyle maharetli olmuşlarki mokadın nereden geldiğini anlayamazmışsınız bile. Bu yüzden hiç bir Brakulalı uyumazmış hepsi uyanıkmış . Fakat merak ettiğimiz bir şey var ...madem herkes muyanık ve makıllı olduğunu ifade ediyorda bunca maptallığı yapan kim ve kim bu maptalları ullanan.
Bir şeyi daha unuttuk , bu mözelliklerinide ilave edelim...Bir moku başaramamış bu mipler , bir şeyi ortaya koyarak dolgu maddesi olmaya çalışanlarıda yerle bir etmekte çok mahirlermiş . Çünkü yapılmışı morumlamaya müret etmek en büyük mompleksleri imiş .
Kendileri ile barışık olmadıkları ve müviyetsiz olduklarından , kendileri ile barışık ve müviyetli olanların meserlerine saldırmayı bir atah sayıp karakter menalanmaları ile mıpta duyarlarmış.
Devamı var...
Serdar TUNÇLUER
Kaynak