- 539 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Altta kalanın canı çıksın mı?
Altta kalanın canı çıksın mı?
Bir fıkra ile girmek isterim konuya.
Fadime’yi emmi oğlu Temel ile evlendirmişler.
Fadime Anasına sorar;
–Anne alttaki mi hamile kalır üstteki mi?
Annesi fazla düşünmeden cevaplar;
–Tabii ki alttaki kızım!
–Öyleyse emmi oğlu hapı yuttu hamile kalacak!
–A benim akıllı kızım, altta da olsan üstte de olsan olan sana oluyor.
Müteşebbis (Özgün tanımım): Üretim kaynaklarını (toprak,emek, sermaye) kullanarak mal veya hizmet üreten gerçek veya tüzel kişi.
Ürettiği mal veya hizmetin maliyetine bu harcamaları eklemek zorundadır. Günümüzde üretim kaynaklarının nerede ise tamamı sermaye ile karşılanıyor. Devlete ödenen vergiler de üretim gideri olarak ürüne/hizmete yansır. Devletçiliği bırakıp, özelleşmeyi sağlamak adına; karlı kurumların satışı hoş karşılandı.
Özelleşen, satılan kurumlardan maliye vergisini belirlediği oranda alır, müteşebbis giderlerini ürüne/hizmete yansıtır, tüketici, halk ise bedelini öder.
Özelleştirme taraftarlarının bu kadar istekli olmasını nasıl izah ederiz.
Bürokrasi ve siyasette olanlar zaten yüksek maaşlarını düzenli alıyordur, bazı aydın sayılanlar taraftar oldukları için bir yerlerde görev alıyordur, halktan bir kesim de sadakaya tav oluyordur. Zincir tamamlanınca böyle oluyordur.
Sonuç:
Pahalı akaryakıt, pahalı gaz, pahalı elektrik, pahalı su, pahalı iletişim, pahalı demir/çimento, v.b.
Hesabı her zaman en alttaki öder.
Saygılar.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.