- 1734 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SUAT TUTAK'IN İNTERNET SİTELERİNİN LİSTESİ- SUAT TUTAK’IN ÖZGEÇMİŞİ ;
SUAT TUTAK’IN İNTERNET SİTELERİNİN LİSTESİ
1)- my.opera.com/suattutak/blog
2)- www.antoloji.com/suat_tutak
3)- www.alanturka.com/suattutak
4)- suattutak.azbuz.com/index.jsp
5)- mysite.mynet.com
6)- www.mynet.com/2008/12/18/71525
7)- www.hi5.com/friend/displayHome.Page.do
8)- tr.dad.net/suattutak/
9)- www.dada.net/suattutak
10)-suattutak1.blogcu.com/30186951.html. (SEVGİ GÖZYAŞI DEĞİL MİDİR?)
11)-suattutak2.blogcu.com/6632851 (DOSTLUĞA AÇILAN PRNCERE)
12)-suattutak1945_siir_edebiyat-bloggum.com
13)-resimlerim.bloggum.com/index.html.
14)-suattutak.blogder.com (SEVGİ HARMANI)
15)-www.resimlerim.bloggum.com/ (Resimlerim sitem)
16)-www_eski_dostlar.bloggum.com/ (Eski Dostlar, Wski Dostlar)
17)-tr.netlog.com/go/login/suattutak
18)-www.mynet.com/2008/12/19/65995
19)-www.faceboo.com/home.php?
20)-www.perfspot.com/home.asp
21)-www.edebiyatdefteri.com/indexasp?istek=sayfam
[ kalin ]SUAT TUTAK’IN ÖZGEÇMİŞİ ;
Şair, Gazeteci ve Yazar olan Suat TU-TAK; 7 Eylül 1945 günü Aydın ili, Söke ilçe-sinde doğdu. Babası Davut TUTAK, 93 Harbi Kafkas muhacirlerindendir. Üçü erkek, ikisi kız kardeşin en küçüğüdür. Babası Davut, Kurtuluş Savaşı’nda kendi atı ve silahı ile gönüllü olarak Kuvayı Milliye’ye katılıp, Afyon Cephesi İLKKURŞUN denilen mevkide yaralanan, bir Kurtuluş Savaşı Gazisi’dir. 1313 tevellütlüdür. İbrahim ve İdris amcası Çanakkale’ye gidip, savaşa katılmış, İbrahim amcası şehit o-lup orada kalmış, İdris amcası da Çanakkale savaşları sırasında kayıp askerlerdendir. An-nesi Zehra ise ev hanımıdır. Annesi 1958 yılın-da vefat etmiş şair, on iki yaşında anneden öksüz kalıp büyümüş, baba Davut ise şair askere gitmeden, 20 gün önce 6 Mart 1965 tarihin-de vefat etmiş, yirmi gün sonra yetim olarak askere gitmiştir.
Suat Tutak; İlk, Orta ve Söke Akşam Ticaret Lisesi’ni ilçesi olan Söke’de bitirmiş, Eskişehir Anadolu Üniversitesi (AÖF ) İşletme Bölümü 2. sınıftan öğrenimine ara vermiştir. Ekonomik nedenler sebebiyle, çocuklarının Lise ve üniversite çağı gelmesi nedeniyle ve yine ekonomik sebeplere dayalı olarak öğrenimine ve okul hayatına son vermek zorunda kalmıştır. Şairin; A.Mustafa, H.Taner, Melek, Muharrem ve Murat adlarında ikisi evli, H.Taner nişanlı olmak üzere, beş çocuğu vardır.
Suat TUTAK; yaşamında Edebiyat, Kültür ve Sanat’a çok önem vermiş, 1960 yılından buyana edebiyatın her dalında çeşitli eserler vermiştir. Ayrıca; Tiyatro oyunu yazarlığı, Sine senaryosu çalışmaları, Yağlı boya amatörce resim çalışmalarını sürdürmüştür. 657 Sayılı Devlet Memuru emeklisidir. Söke Belediyesi’nden 1993 yıl Mart ayında emekli olmuş-tur.
Suat Tutak’ın 1980 yılında ilk şiir kitabı olan “SEVGİ BAHÇESİ” yayınlanmış, elinde mevcudu kalmamıştır. 1998 yılında yine kendi imkânlarıyla ikinci şiir kitabını (CANIMSIN TÜRKİYE’M) ‘i bastırmış, o da kısa zamanda tükenmiş, şuan elinde o da kalmamıştır. Bu iki kitabı İKİNCİ BASKI ile yeniden basmayı düşünmektedir. Ancak 20 taneye yakın çeşitli türde kitap hazırlayıp bilgisayarda kitaplaştırıp, birer tane ciltleterek hazırlattığı ancak, ekonomik imkânsızlıktan bastıramadığı kitapları olduğundan, tükenen bu iki kitabına bir türlü sıra gelmiyordu Bir de bunların haricinde 1960 yılından beri yazıp çeşitli YEREL ve GENEL yayın organlarında yayınlanan 1500-2000 âdete yakın Çeşitli konu içerikli MAKALELERİ vardır. Onlar da en az 25-30 adet ayrı kitap eder. O kitap olmak için sıra bekliyorlar.
Şairin 2000 yılında dondurulan AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİNE devam hakkı, 2008 de çıkan bir af Yasası ile tekrar kazanılmıştır. İŞLETME-2 sınıf öğrencisi olarak 2009-2010Öğrenim yılında yeniden öğrenciliği yasal hak olarak başlamıştır. İleri yaşlardaki şair bu durumu ile de birçok gençlere örnek olmaktadır. Ayrıca şair 2000 yılında Söke Şair ve Yazarlar Derneği’nin Kurucu Başkanlığını yapıp 2008 yılı Kasım ayına kadar Dernek Başkanlığı yapmış, bu arada Söke SARIZEYBEK DERGİSİ adında, Aylık Edebiyat, Kültür, Sanat ve Turizm Dergisini çıkartıp kazandırmış, 1990-1992 yılları arasında da Söke’de ilk Kültür ve Edebiyat Dergisi olan BEŞPARMAK DERGİSİ’ nin yayına sokulmasında zorlu görevler almıştır.Bugün halen iki dergi de yayın hayatını sürdürmektedir. Şuan Suat TUTAK, 2008 Kasım ayından buyana Söke Şair ve Yarlar Derneği’nin ONURSAL BAŞKANI olarak o camiaya ve derneğe rehberlik, danışmanlık yapmakta olup, yerine gençlerden yeni bir yönetim kazandırmıştır. Kendisinin de Internet’te 20 âdete yakın özel sitesi var olup, şimdi oralara yazılarını yükleyip okuyucularıyla paylaşmaya devam etmektedir.
SUAT TUTAK'IN İNTERNET SİTELERİNİN LİSTESİ- SUAT TUTAK’IN ÖZGEÇMİŞİ ; Yazısına Yorum Yap
"SUAT TUTAK'IN İNTERNET SİTELERİNİN LİSTESİ- SUAT TUTAK’IN ÖZGEÇMİŞİ ; " başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.