- 1757 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
PAŞA DEDEMİN ARŞİVİNDEN // İ.İNÖNÜ...4
M.KEMAL’in / "SARI ZEYBEK ALBÜMÜ"....1936
-YILLARDIR BEKLENEN FOTOĞRAFLAR
-DANIŞ’ın GAYRETLERİ ve UZMAN ELLERİN ÇALIŞMASI İLE
İLK KEZ GÜNIŞIĞINDA..
-İsmet İNÖNÜ (1924-1937) Yılları arasında İlk Başbakanmız
1934’te Soyadı kanununun Mecliste kabulü ile üstün yararlı-
lıklarından dolayı, Ulu Önder tarafından kendisine İNÖNÜ soyadı
takdiredilmiştir.
-Başbakan İnönü ,Generallerle beraber/Ordu denetiminde YIL-1936
İsmet PAŞA’ya dair
-1911- 1913 Yemen İsyanı’nın bastırılması harekâtına katıldı.1.Dünya Savaşı sırasında
Kafkas Cephesi’nde Kolordu Komutanı olarak Atatürk’ün emrinde çalıştı.Devletin geleceği hakkında ortak fikirler geliştirdiler. Suriye Cephesi’nde savaştı.Millî Mücadele sırasında Atatürk’ün en yakın silâh arkadaşıydı. Edirne milletvekilliği ve bakanlık yaptı.Daha sonra Meclis görevleri de, uhdesinde kalmak şartı ile Garp Cephesi Komutanlığı’na getirildi. 25 Ekim 1920’den sonra Batı Cephesi Komutanı olarak, Çerkez Ethem isyanını bastırdı.1 ve 2. İnönü Savaşlarını yönetti.
Sakarya Meydan Savaşı ile Büyük Taarruz’dan sonra kazanılan zafer üzerine Mudanya Mütarekesi’nde BMM’ni temsil etti. Lozan Barış Konferansı’na Dışişleri Bakanı ve Türk heyeti başkanı olarak katıldı. 24 Temmuz 1923’te Lozan Andlaşması’nı imzaladı.
1938 yılında, TBMM tarafından Türkiye’nin ikinci Cbaşkanı olarak seçildi. İkinci Dünya Savaşı sırasında Türkiye’yi savaş felâketinin dışında tutmayı başardı. Savaştan sonra çok partili siyasî rejime geçilmesine destek oldu.1950 yılında, yapılan seçimleri kaybettikten sonra,1960 yılına kadar Ana Muhalefet Partisi Başkanı olarak siyasî yaşamını sürdürdü. 27 Mayıs harekâtından sonra Kurucu Meclis üyeliğine seçilerek/10 Kasım 1961 tarihinde yeniden Başbakanlığa atandı. 1965 yılında bu görevden ayrıldıktan sonra milletvekili olarak siyasî yaşamına devam etti.
YORUMLAR
PİLE ÇALIŞIR HER İŞE KARIŞIR,kulaklığı vardı, sağlıklı işitemedği için .
Milli şef diye tanıdık onu.
Yokluk dönemlerinin adamıyd.Fakat Atatürk'ün resmini TL üstünden kaldırıp kendi resmini koymasnı ben hiç sevmedim.
Oğlu Erdal ey aklıbaşında bir Matematik ve Fizik bilgini idi; ODTÜ rektörü idi
SODEP kurucusu idi.İnönü Linear adlı keşfi ile tanınır.
''Bir memelekette namuslular namussuzlar kadar cesur olmadıkça o ülkede toplum yararına hiç bir ciddi iş yapılamaz !'sözü ona aitir.
KAHRAMAN ÖLMELİDİR YAŞAR BELKİ KAHPE OLUR!
SÖZÜ DE ONA AİT DİYE BİLİYORUM.
SAYGILAR.KUTLARIM.
Şaban Aktaş tarafından 1/2/2009 11:03:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Atatürk'ten sonra İsmet Paşa memleketimiz için Tanrı'nın Türk toplumuna sunduğu ikinci insandı.
Yukarıdaki kısa özgeçmişte her şey anlatılmaktadır.
Bazi yurttaşlarımız ise bu memleketi kurtaran insanları hiç sevmez, onlar sürüdüryer, nankördürler.
İkinci dünya savaşında, ülkemizi savaş dışında tutma beceresini gösteren İsmet Paşa için, "bizi zor durumda bıraktı, ekmek bile karne ile alındı" diye eleştirirler.
Be insan sürülüri hani siz milliyetçiyim dersiniz bir de.
Dünya savaşta, orda tetikte, ülke daha yeni yeni toplanmakta, bir de ikinci dünya savaşı sırasında sıkıldık dersiniz. Ne biçim milliyetçi sürüsü bu.
Memleket zor durumdaysa bir lokma ekmeğini ülkenin güvenliği için tetikte olana verirsin. Savaşta cephede bulananı aç bırakmazsın.
İsmet Paşa büyük devmet adamıydı, İkinci adamdı.
İsmet Paşanın o ünlü gülüşlerinden biri yukadıdaki resimde. İlk defa görülen.
Atiye Hanımın paylaşımlarından gurur duyuyoruz