Makale 25: 'Yorum Yapmanın Dayanılmaz Ağırlığı' Meselesi
merhaba dostlar,
gerçekten de bir yorum (geri-bildirim): bir yazım denemecisinin en çok gerek duyduğu birşey.. özellikle de benim; antolojiye girip, şiirseverlere açılımımdan bu yana, hiç beklemediğim kadar yararını gördüm yorumların, bana gerçekten de doğrultu verdi her biri..
hatta bazan, sadece ’eline sağlık’ veya ’başarılar dilerim’ ifadelerini içeren yoruma zahmet edenler de bana çok yararlı olmuştu; yani böylelikle onlar üzerinde, daha kalıcı, onları düşündürücü bir etki bırakamadığımı görüyordum..
esasen bir yorum yazmak; asla şiir yazana hek ettiğinden fazla bir değer vermek de değil bana göre, yorum asla bu anlama gelmemeli,
diğer taraftan yorumcuya da farklı düzeydeki bir şiir yazarına yazmasından dolayı, kendisine olumsuz etkisinin olması da beklenmemeli..
kaldı ki; bir yorum yazmak, daima olumlu bir hedefi gözetmekte, yazanı ve yazılanı yüceltmektedir,
yani yorum, içinde barındırdığı şiir noksanları da dahil, tümü ile bir yazarın gelişmesini amaçlar.
umarım, bu vesile ile, yorum kültürümüz artarak sitemize egemen olur, hiç beklenmeyen kadar canlı bir siteye doğru ilerleriz.
tüm şiir yazarları, (masum dizeleri ile) ilk başlayanlar dahil, hepsini büyük bir alçakgönüllülükle seviyorum, en azından yazmalarından, içlerini bize açmalarından ötürü..
çünkü bu, onlarda henüz farketmedikleri birçok bakış açısının oluşmaya başladığını gösterir; artık dostlarına, şiir severlere açılmışlar, kendilerinde medenî cesaret ortaya çıkmış, eleştirilme kültürüne de hazır duruma gelmişler, sonuçta fikirleri tartışmaya yükselmişlerdir, yani onlar, bizim gelecekteki kültürlü dostlarımız içine girmeye en güçlü aday olmuşlar, dost çemberimizin genişlemesinde vazgeçilmez kişiliklere dönüşmektedirler.
ne kadar uzun yazılsa da, bu konunun felsefesi tüm yaşam deneyimlerini kapsayacak kadar geniştir. Gerek forum, gerekse yorumlarda bile anlatılması zor bir konu olmaktadır çoğu zaman.. ancak, bir kere denenmelidir en azından, başlanmalıdır; gerisinin gelmesi de umut edilmelidir.
esen kalınız. saygılarımla.
REF: antoloji.com/orhan_tiryakioglu (orhanti)