- 686 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
BERLİN MEKTUPLARI-2
------------------------------------------------------------------------------------ 6 Ekim 1977,W.Berlin
Merhaba canım gülüm, biricik sevgilim merhaba,
Şimdi senden maddi varlık olarak çok uzaklarda sayılırım.Ama duygu ve düşüncelerimin her an seninle olduğunu unutma.Buradaki ortamı az çok tanıttım sana.Benim sıhhi yönümü düşünme, çünkü bu ailenin bir evlâdı sayılırım.Bana karşı hiç bir şeyi esirgemezler.Hafta sonlarında spor yapmaya gideceğiz müşterek.Sigarayı da getirdiğim Maltepeleri bitirdikten sonra bırakmayı deneyeceğim.
Canım benim, sıcak bakışlım, gözleri baldan tatlım, Avrupa’nın benim duygularımı, sana olan sevgimi değiştireceğini hiç mi hiç aklına getirme.Benim sevgimi paylaşabileceğim, dert ortağım, can yoldaşım yalnız sensin, sen olacaksın.Ve sana sonsuz bir güvenim var, mazinin ise benim için hiç bir önemi olmadığını bilmelisin, seni öylece kabul ettiğimi bilmelisin.
Tatlım, bu gün veya yarın okula kayıt durumlarını araştıracağız.Bu ortam benim yükselebilmem için ulaşılmaz, herkesin sahip olamıyacağı bir ortam, ben bunları kendim hazırladım, şimdi yaptıklarımın ürününü topluyorum.Geleceğimizden şimdiden emin olabilir sevinebilirsin.Koşulların şimdilik ne yönde gelişeceği kesin bir biçimde belli değil.Burada bir iş bulursam, eğer gereksinimlerimizi karşılayabilecek bir ortamı hazırlarsam,ayrı yaşamamamız için hiç bir engel yok.Yalnızca zamana gerek olduğunu unutma.Her an yanımdasın, ellerin ellerimde, sıcaklığını şakaklarımda duyuyorum.Nasıl ki ağaç dalsız, dal yapraksız, yaprak çiçeksiz, çiçek böceksiz olamaz , birbinden kopamazsa, sevenler unutulmazsa ben de sensiz olamam.
Kâlbimin sıcak bakışlı, doğru sözlü bacısı, tüm karamsar düşüncelerini sil, sakın üzülme ve ağlama! Seni daha çok seviyorum şimdi, özlüyorum, ufukta doğan güneş, batan güneş, içimde yanan bir ateş gibi, özlemimi sana taşıyor, senden özlemler getiriyor bana.
Seninle gün olur, La Bohemia’ya gideriz, aynı eflâtun ışık, aynı sahil, aynı masada, aynı küçük iskemlede anılarımızı tazeleriz.El ele, diz dize, göz göze verir seninle duygularımızla sarmaş dolaş oluruz, acılarımızı ve sevinçlerimizi paylaşırız, kendi dilimizle, o tatlı dilimizle oldu mu canım ?
Yâr yanımda
----------------yokken bile
Yâr koynunda
----------------yâr ile
Yatar gibi
----------------göz göze bakar gibi
Yakıcıdır sensiz gurbet akşamları...
Fikriyem, biricik sevgilim, defalarca öptüm seni.İşlerinde başarılar diler, tüm arkadaşlarınla birlikte sana, en sıcak, en içten selâmlar, özlemle ve tüm sevecenliğimle kucaklarım seni.
Yalnız senin Şabanın
İmza
Adres:1000 Berlin 41
Bündesalle 79 a
W.DEUTSCHLAND
YORUMLAR
Canım benim, sıcak bakışlım, gözleri baldan tatlım,
Seni daha çok seviyorum şimdi, özlüyorum, ufukta doğan güneş, batan güneş, içimde yanan bir ateş gibi, özlemimi sana taşıyor, senden özlemler getiriyor bana.
Yâr yanımda
----------------yokken bile
Yâr koynunda
----------------yâr ile
Yatar gibi
----------------göz göze bakar gibi
Yakıcıdır sensiz gurbet akşamları...
Yalnız senin Şabanın
Şaban Bey;
Karacaoğlan'la aynı yerler de gezdiğin,aynı çeşmenin suyundan içtiğin,aynı çınarların altında oturup saz çaldığına, aynı türkülerle büyüdüğüne artık daha çok inanmaya başladım.
O yakışıklılıkla,bu güzel sözlerle hangi kız sana hayır diyebilirdi ki o zaman.Zaten diyememiş de.
Ve dikkatimi çeken bir husus ta bu günkü lise ve üniversite gençliğiyle kıyasladığımda çok iyi bir eğitimden geçtiğin hemen fark ediliyor.
Mektuptaki akıcılık,anlaşılırlık,ifade tarzı çok güzel,çok hoş.
Bu mektubundan dolayı da ve paylaşımın için de yine kutluyorum sizi.
SAYGILARIMLA.
Çok güzeldi Şaban ve oldukça da duygu yüklü bir mektup ama benim merak ettiğim eğer bunlar Fikriye'ye yazılan mektuplarsa sende neden duruyor bu mektuplar? Neden sahibinde değiller de sendeler? Özel bir cevabı varsa sakın yazma ama ben kendimden biliyorum , benim de eşime yazdığım çok güzel mektuplarım vardı ama o evden gidince dolayısıyla ona yolladığım o mektuplar da bende yani evde kaldılar ve ben ona iade etmeden onların hepsini yırtıp öyle vermiştim ona '' bunlar bana ait değiller deyip '' ... Bazen değerli olan şeyler böyle değerini kaybediyor malesef, ne acı değil mi Şaban ?
Sevgilerimle, güzeldi mektup...
Kâlbimin sıcak bakışlı, doğru sözlü bacısı, tüm karamsar düşüncelerini sil, sakın üzülme ve ağlama! Seni daha çok seviyorum şimdi, özlüyorum, ufukta doğan güneş, batan güneş, içimde yanan bir ateş gibi, özlemimi sana taşıyor, senden özlemler getiriyor bana.
merhaba.
bu mektubu okurken duygulandın inanın unutmuşuz o eskiden yazılan mektupları ..
beyaz sayfaya usanmasan işlerdik dugularımızı..
çok güzel yüreğinize sağlık seviyle kalın...