Serçekuşuma mektuplar.. - 2 -
Ay Kokuyor Gülüşün 2
Günaydın: Sevgili kızım, yürek alazım... Sevgi yağmurum. Sevinç tomurcuğum... Bahar dalım. Gül aydınım. Gün aydınım...
Sabahları hayatıma doğan ve içimde batmayan güneş oldun. Gülücüklerinle ısıtıyorum saksıdaki çiçekleri şimdi her sabah... Bilirim ki, kaynağı sevgi olan güneş batmaz, çiçek üşümez... Bilirim ki, güneş çiçekte büyür, çiçek tohumda... Bilirim ki, gülde sevgi damlar, sevgide gül... Bilirim ki, yaşam umuda ayarlı, umut sevgiye... Pembeler giyer sevgi olursun... Yeşiller giyer bahar, maviler giyer gökyüzü, beyazlar giyer umuda uçan güvercin olursun...
Ah küçüğüm! .. Kınalım, serçekuşum, bahardalım... kolların öyle ince, öyle narin, öyle kısa ki, yetmiyor yüreğimi kucaklamaya.
Dün bütün gece uyku tutmadı. Kalktım yavaşça kapıyı açtım başucuna geldim... Uyuyordun. Nazlı bir kelebek gibi kanatların bir açılıp bir kapanıyordu. Ayparçası gibi aydınlıktı yüzün. Oturup yüzüne baktım uzun uzun... Elini tuttum, eğilip öptüm alnından. Üşümüştü elin, üstün açıktı. tuttup usulca çektim yorganı üstüne... Duymadın...
Bir kuş uykusu kadar hafifti uykun. Gülümsüyordun, gülümsedikçe gülümseçiçekleri yayılıyordu yüzünde, ay kokuyordu gülüşün. Oturdum saatlerce yüzünü seyrettim. Nazlı bir gelincik çiçeği gibi bükülmüştü boynun, öyle ince, kırılgan. Yüzümü yüzüne yasladım, mis gibi kokunu çektim içime... Yüreğimde bin çiçek açtı sevgiye, özğürlüğe binlerce kuş havalandı... Adı Destina’ydı, kokusu Destina, gülüşü Destina, uçuşu Destina...
Sarmalayıp duruyor sevgin içimizi, sarmaşıklar gibi tırmanıyor yüreğimize. Cançiçeğimiz oldun, yürekvuruşumuz, cankuşumuz... Cansıkıntımızın işlemeli tanteli... Ah küçüğüm, ciğerparem... Güvercinim... Sen doğdun bütün kuşlar aynı mutluluk şarkısını tekrarlayıp duruyor her sabah. Susmuyorlar...
Ah kınalım, dağçiçeğim yüzüne bakarken bana kötülük eden, ihanet eden herkesi bağışlamak geçiyor içimden. Yüreğim sızlasada en derin yerinden herkesi bağışlıyorum...
Bütün dostlarımı - düşmanlarımı ve yeryüzünü senin aydınlık yüzünün ışığıyla selamlıyorum, ay kokan gülücüğünle...
Nuri CAN
YORUMLAR
Babamı özledim güzel yazınızda çenemde ki gamzemı öperdi
ve delı kızım burası babanın derdi
sen gittin baba gamzem hep senin ve hıç kımse sen gibi koklamadı yasemin çiçeklerini
sağnaklardayım Yaradanım sızı ayırmasın kuzunuzdan
sevgilerle güzel yazınıza bir demet yasemin çiçeği bıraktım
benden sonra gelenler anlasınlar ki bir deli yürekli sevda militanı Yasemin geçmiş burdan
sevgiler....
Ah kınalım, dağçiçeğim yüzüne bakarken bana kötülük eden, ihanet eden herkesi bağışlamak geçiyor içimden. Yüreğim sızlasada en derin yerinden herkesi bağışlıyorum...
Bütün dostlarımı - düşmanlarımı ve yeryüzünü senin aydınlık yüzünün ışığıyla selamlıyorum, ay kokan gülücüğünle...
çok güzel bir çalışmaydı
babalar ve kızları için başka anlamlı
tebrikler