- 463 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
45 yıl önceki rüya!
Amerikan tarihinin önemli kişilerinden biri de,1929-1968 yılları arasında yaşayan M.Luther King’tir.
Zenci lidere ait olan ve tarihe geçen sözlerden birisi de,"Bir rüyam var."sözüdür.
Yeni yapılan Amerikan başkanlık seçimleri aklıma M.Luther King’i ve onun "destanlaşan" sözünün gündeme geldiği ünlü Washington yürüyüşünü hatırlattı bana.
28 Ağustos 1963’te gerçekleşen ve 250 bin kişinin önünde-Ki bunların 60 bini beyazdı.-M.Luther King şöyle bitiriyordu konuşmasını:
"Bir rüya görüyorum.Rüyamda bir gün Georgia’nın kızıl tepelerinde eski kölelerin çocuklarıyla,eski köle sahiplerinin çocuklarının aynı masa etrafında kardeşçe dizilip,oturduklarını görüyorum.Rüyamda dört küçük çocuğun bir gün renklerine göre değil,karakterlerine göre değerlendirilecekleri bir toplumda yaşadıklarını görüyorum."
Galiba Amerikan halkı,Obama’yı seçerek,M.Luther King’in de "rüyasını" gerçekleştirdi.
Bence sonucun en önemli yanlarından biri budur!
------------------------------------------------
G e l e l i m g ü n d e l i k h a y a t a:
"Kim yönetiyor?" sorusu çok eskilerde kalmış,Platoncu anlayışın bize bıraktığı bir etkidir.Günümüzdeki yönetimle ilgili soru şu olmalıdır:
"Nasıl yönetiyor?"
Bunu da zamanla göreceğiz tabi ki.
Dileğim G.W.Bush’un "tekrarı" olan bir başkan olması yerine,"özgürlükleri" ve "insanı" merkeze koyan bir anlayışı hayata geçirmesidir.
YORUMLAR
Aklıselim diyor ki çok şey değişecek,ama amerika yine amerike olarak kalacak.Lider ve emreden...gerektiğinde zorlayan..Kızı oğluna ille de alacak ta adam gibi...dünür olarak kalmak üzere....kaçırıpta,zorlayıpta düşmanlık yaratmadan ....gökten üç elma düşürerek...
gündemi yakalayan yazınız güzeldi.
başarılar.