CUMHURİYET BAYRAMIMIZIN 101. YILI KUTLU OLSUN
Geçmiş zaman, köyüme gittiğim bir dönem 29 Ekim’e denk gelmiş, yetmişli yıllarda ağabeyimin (şimdilerde köyde öğrenci kalmadığı için kapalı olan) eski okulun duvarına resmettiği; Atatürk’ün, Kocatepe silüetinin, silinen yerlerini rötuşluyordum. Köyümüzün delisi(!); (çapraz omzuna astığı kıl dokuma çantası ile konuşuyor diye, Deli Rıza derlerdi.)
- Noorüyon sen orda?.. diye haykırdı.
-Silinen yerleri boyuyorum! dedim. O kendine özgü bakışlarıyla, önce hayran haran bir süre süzüp, titreyen dudaklarını şapırdatarak;
- Gurban olduğum, bi kelle gorsem kolesi olurdum! dedi. Ardından;
-Cuhmuriyet Baryamın Gutlossun!.. deyip, gözyaşlarını silerek yoluna devam etti.
Bu yaşıma kadar, dini bayramlar dışında kimse bana sözlü olarak, "Cumhuriyet Baryamın Kutlu Olsun!" dememişti. O an içime bir ferahlık geldi. Kaldı ki köydeki insanların yarısı o gün ayın kaçı olduğunu bile bilmiyordu belki de.
-Ulan!.. Bu memleket; çifter ev, araba, yazlık sahibi olup, ona bunları sağlayan Cumhuriyeti aklından bile geçirmeyenlere rağmen, evsiz barksız, günlük bir lokma ekmeği köylü tarafından karşılanan Deli Rızalarıyla bile payidar kalmaya muktedirdir. dedim kendi kendime.
CUMHURİYET BAYRAMIMIZIN 101. YILI KUTLU OLSUN!..
Noorüyon: ne yapıyorsun
Bi kelle: bir kere
YORUMLAR
Deli deyip geçmemek lazım.
Çoğu bizim düşünemediğimizi düşünüyor, bizim göremediğimizi görüyor.
Onlarla ilgili o kadar çok ilginç şeyler duydum ki hepsi sır dolu.
Ağabeyin müthiş yetenekliymiş. Helal olsun. Allah sağlık sıhhat versin. Selam olsun.
Evet köy okullarının kapatılması ayrı bir sorun. Şimdi serviste kalktı. Yazık o çocuklarımıza. Hiç cemaati olmasa bile her camide hoca var.
Duyarlı yüreğin dert görmesin kardeşim.
Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun.
Alibaba
Tam üstüne bastın işte!.. okullar, öğrenci sayısını bulmadığı için kapatıldı. Servis kaldırıldı, Yeter sayı olmadığından özel servis tutulamıyor...
Ne yapmak lazım??!
Nasılsa her caminin imamı var. En iyisi neidüğü belli olmayan, birçoğu, bırak Arapçayı, Türkçeyi bile doğru dürüst bilmeyen imamların yanına kursa verelim!!! Artık hangi tarikatın mensubu ise o yönde yetiştirilir.
Vay halimize!.. diyeceğim de, demiyorum. Hepsini fazlasıyla hak ettik diyorum.
Gönlüne sağlık abim. iyi ki varsın.
En derin saygılar kardeşinden...
En Büyük Bayramımızın 101. Yılı "Ne Mutlu Türküm Diyenlere" Kutlu Olsun...
bizim toplumun güzelliği de bu işte usta,
aydınlığı şapka ucundan fark etseler de karanlık sevicilerin onca çabasına rağmen, sınandıkça Ata aydınlığının karşısındakilerle ve bu gün sesimiz 20 yıl öncesinden daha da gür çıkarken Rızalar hiç eksik olmayacak Cumhuriyet
her yıl biraz daha ışıldarken.
eyvallah.
Alibaba
"...Cumhuriyetimizi kurarken temele atılan çürük taşların bir gün temeli çatlatıp, köklü bir revizyona sebep olacağı öngörülüyor idi. Bir yapının kalıcı olabilmesi için, o yapıyı çökertmeyecek düzeyde kırılma noktaları bırakmak gerekiyor. Ki zamana uygun olarak restorasyonu yapılabilsin.
Bundan sonra bizlere düşen; yine atamızın izinde, gösterdiği hedefe Cumhuriyetimizi daha bir azim ve kararlılıkla, daha sağlam temellere oturtmak ve bekasını sağlamaktır..." Yönündeki düşünce ve tezimi açıklıyordum.
Sizlerin nazarında, yazdıklarımızın anlaşılabilir olduğunu görmenin mutluluğunu yaşıyorum şu an. Eksik olmayın.
Bir ağacı, daha güçlü, daha derinlere kök salması için şiddetle sallamak gerekiyor.
Varlığınız, katılım ve desteğiniz adına tekrar teşekkür ediyorum.
En Büyük Bayramımızın 101. Yılı "Ne Mutlu Türküm Diyenlere" Kutlu Olsun...
cem3453
Yaşasın Cumhuriyet diye yürek sesinize ses olurken,
benim de bu karanlığı Cumhuriyet'in kendi sağlamasına saydığımı bilmeni isterim elbet usta.
selamımla.
İçinde yaşadığımız toplumda kim deli kim veli kesinlikle ilk etapta anlaşılmıyor, hepsi bir birine karıştı. Ama bir iki kelam edilince neyin ne olduğu gün gibi ortaya çıkıyor. Güzel bir anekdottu paylaşımdı kaleminiz daim olsun. Bu vesileyle bu güzel toprakları canları pahasına bizlere vatan olarak bırakan ve bir de bunu Cumhuriyetle taçlandıran başta MARAŞAL GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK, silah arkadaşları ile bu uğurda canları feda etmiş tüm şehitlerimizi rahmet minnet ve şükranla anıyor, ruhları şad mekanları cennet olsun diyor.
Cumhuriyet bayramınız kutlu olsun, saygı ve selamlarımla esenlikler diliyorum.
Alibaba
Bundan sonra bizlere düşen; yine atamızın izinde, gösterdiği hedefe Cumhuriyetimizi daha bir azim ve kararlılıkla, daha sağlam temellere oturtmak ve bekasını sağlamaktır.
Görüş, katılım ve desteğiniz adına sonsuz teşekkürler.
Saygı bizden her daim...
Alibaba
Deli(!) dediğimiz dehaların sayesinde bu günlere geldik ve onlar sayesinde erime ulaşacağız. içerideki leşçil sırtlanlar ve dışarıdan saldıran çakallara rağmen.
Bugünlerimizin mimarı büyük Atatürk'ün emaneti olan, CUMHURİYETİMİZİN 101. YILI, TÜM "NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENLERE!.." KUTLU OLSUN...
Saygı bizden efendim.