- 99 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Teknoloji öncesi-sonrası Yıkıma Doğru
Eskiden ama çok eskiden değil, her bakkal’da gazete büfeleri vardı, şimdi ise esameleri okunmuyor. Büyük ilçeler de bile belli başlı yerlerde var, teknolojinin hayatımıza girişi ve hızlı yükselişi ile bazı meslekler zaten zamanaşımına uğramıştı ve son ustaları hayatta olan meslekler can çekişiyordu. Gazetelerin yerini artık her yerde okuma imkanı sunan dijital gazeteler aldı, ağababalarımızın veya babalarımızın bir koltukta çay veyahut kahve ile her sayfasına, her haberine ayrı ayrı baktığı gazeteler şimdi akıllı telefon ve bilgisayarlar aracılığıyla okunmakta aslında gazete okuma kültürümüz de kayboldu. Teknoloji dünya için çok iyi bir nimet lakin iyi şeyler için kullanılırsa. Sosyal medya uygulamalarının yüzde doksanız zaman çalan bir hırsız, faydalı olanları ise ondan faydalanmasına bilene bir fırsat sunmakta tabi bu yüzde onluk bir uygulama demek. Teknoloji hangi açıdan iyi derseniz birkaç örnekle size izah edeyim. Dijital arşivleme bilim adamları ve meraklı araştırmacılar için çok ama çok büyük bir hizmet Türkiye’de veya dünyanın herhangi bir kütüphanesine gitmeden dijital ortamdan birinci kaynak belgeyi taranmış bir şekilde buluyorsunuz ya cüzî bir rakam ödüyorsunuz yada hiçbir şey ödemiyorsunuz. Binlerce kilometre gitmeden o belgeyi yazacağınız bilimsel araştırmanızda kullanabiliyorsunuz. Tıp alanına bakalım tıp alanında ki teknolojik gelişmeler büyük heyecan uyandırıyor özellik organ nakilleri veya klasik tıpta ameliyat, tedavisi zor olan şeylerin tedavisi çok kısa sürede olumlu sonuçlar veriyor. Mühendisli ve üretim alanında ise çok iyi icatlar ve gelişmeler mevcut bunları da hayranlıkla takip ediyoruz lakin bir şey var insan nüfusunun dünya üzerinde pik yaptığı dönemde bu teknolojiinin, robotların ve yapay zekanın insanın elinden işini almaması, çünkü geçim derdi ve yaşam kalitesi çok düşmüş durumda bu işte işsiz kalan bir sürü insanın varlığından ötürü bu robotların ve yapay zekanın ürünü. Yapay zeka demişken ona ayrı değiniyorum hemen şimdi. Çok tehlikeli diye sözüme başlamaktayım maalesef ki öyle, kötü insanların elinde çok büyük tehlikeli silahlara dönüşücektir dememe gerek yoktur heralde bunu herkes biliyor. Devletlerin yapay zeka üzerinden birbirlerine saldırmaları veya stratejik bir olay çıkaracağı da aşikar, İnsanların seslerini taklit etmek veya bir fotoğraflar yapmadı bir şeyi yaptı gibi gösterirler, önümüzde ki on yıl içerisinde eğer bu yapay zeka büyümesini durduramaz ve kontrol altına alamazsak eğer bilm-kurgu filmleri gerçek olacak gibi görünüyor. Teknolojinin konuşulması gereken çok ama çok mevzuusu var benim zamanım maalesef ki yok hepsini anlatmaya son kez ölen kültür ve mesleklere değinmek istiyorum çünkü teknolojiyle bağlantılı. Terzi, hazır giyim teknolojisi elle ilmek ilmek üretilen bir kıyafetin yerine seri üretimle günde on belki yirmi tane üretim yapıyorlar ama tabii hatalı ürünler çok çıkıyor fabrikasyon hatası diyorular. Süpürgecilik, eskiden ot süpürgelerimiz vardı eskilerimiz onlarla evin içini ve dışını süpürürdü, şimdi sadece çok eski zamandan kalmış nadide insanlar dışarıyı süpürmek için kullanır oldu, Elektrik makinesi elzem olsa da bence bu iki ürün birbiriyle entegre olmalıydı ama maalesef olmadı, yorgancılar vardı eskiden sayıları şu an bir elin parmaklarını geçmez, bundan yirmi yıl önce bir adetti evlenen kişilerin yorgan almaları, o elde dikilen yorganlar ömür boyu kullanılırdı şimdi makienelerin ürettiği bir sürü hayvan tüyünden yapılmaz hazır yorganlar tabii onlar ömürlük değil belli bir zaman yenisi alman gerekiyor. Pamuktan elle dikilmiş yorgan ise inanılmaz konforlu ve soğuk kış gecelerinde sımsıcak tutuyor. Benim, şu an ebeveynlerimin düğünlerinde alınmış birkaç yorgandan birini senelerdir kullandığımı ve soğuk kış gecelerinde altından hiç çıkmak istemediğimi söylesem çoğunuz inanmaz belki, ama ben yalan söylemem.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.