- 92 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ekim Geldi Ey Ahali
Ekim ayındayız nihayet, İzmir’de sonbahar başladı. Hala tshirt ile geziyoruz gezmesine ama deniz kenarında veya açıklık yerlerde esen rüzgar içimizi ürpertmeye ve bizi titretmeye başladı. Ekim ayının en güzel yanı bunaltıcı sıcaklardan çıktığımı o fresh dönemler değil, Ekim ayı insanın ömrüne yeni bir başangıç yapar. Yılbaşına az kaldığını hatırlatır, yeni yıla hazırlıklar başlar kışlıklar çıkar ya da yeni sezon alışverişleri yapılır. Yağmurlar da başlar bu ayda ’’Darus’’ adı verilir bir çok yerde bu dönemde yağan rahmete. O filmlerde çekilen yağmur sahneleri bu ayda yüzünü gösterir. Romantikler dışarıda yağan yağmuru izlemek için elinde kahvesiyle cam kenarında pinekler, aklında bir çok farklı düşünceler mevcut olsa da aslında sevgilisini düşünür arka fonda çalan slow bir müzik eşliğinde. Sonrasında şemsiyeler elde gezmeye başlar envai çeşit renk, model ve boyutta, Deniz bu mevsim çok güzeldir, suyu sıcaktır ama dışarısı soğuk olduğu için hemen ısınmanız gerekmektedir. Sahil’de bir battaniye ve ufak bir ateş yakabilirsiniz, bence bu da romantik bir faaliyet, denize olan aşkını gösteriyorsun hemde bu soğukta. Bazı hayvanlar kış uykusu hazırlığı yaparlar ömrülerini yarısını uykuda geçirenler bilir ki uyumadan önce karnını iyi doyurması gerektiğini. Ekim piknik mevsimidir, mesire alanlarında piknik yapar insanlar, börtü böcek ve haşere de çok olmaz bu mevsimde, özellikle uzun kollu giyinir insanlar. Bu mevsim depresyon mevsimi de derler ama gün ışı hala yeterlidir Ekim’de, asıl Aralık Ocak ayında güneşin erken batması insanları bunalıma sokar. Sözcüklerim tükenmek üzere artık, son kez bir şey hatırlatmak istiyorum size bu ömrünüzün son Ekim ayı olabilir tadını çıkarın.
Ahmet YOLDAŞ İzmir 01.10.2024
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.